Zobacz, dlaczego nie powinnaś liczyć kalorii na diecie

10. Liczyć czy nie?Codzienne liczenie kalorii może być bardzo pracochłonne i uciążliwe. Poza tym, wbrew pozorom kontrola zawartości kalorycznej każdego posiłku wcale nie jest taka dobra. Zastanawiasz się, dlaczego?
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

10. Liczyć czy nie?
Codzienne liczenie kalorii może być bardzo pracochłonne i uciążliwe. Poza tym, wbrew pozorom kontrola zawartości kalorycznej każdego posiłku wcale nie jest taka dobra. Zastanawiasz się, dlaczego?

9. Kaloria kalorii nierównaZamiast pełnowartościowego posiłku na II śniadanie postanawiasz zjeść ciastko o tej samej wartości kalorycznej? Niestety słodycze stanowią całkowicie bezwartościowy produkt dla twojego organizmu, który obfituje jedynie w niezdrowy cukier. Ponadto, często zawierają one w składzie spore ilości tłuszczy, które sprzyjają nadwadze.

9. Kaloria kalorii nierówna
Zamiast pełnowartościowego posiłku na II śniadanie postanawiasz zjeść ciastko o tej samej wartości kalorycznej? Niestety słodycze stanowią całkowicie bezwartościowy produkt dla twojego organizmu, który obfituje jedynie w niezdrowy cukier. Ponadto, często zawierają one w składzie spore ilości tłuszczy, które sprzyjają nadwadze.

8. Ciężko o precyzjęSkąd możesz wiedzieć czy banan, którego właśnie spożywasz ma 100 kalorii? Być może trafił się tobie właśnie pokaźny owoc, którego wartość kaloryczna będzie zdecydowanie większa, np. 150-200kcal.
Zdjęcie autorstwa Photoman / CC BY

8. Ciężko o precyzję
Skąd możesz wiedzieć czy banan, którego właśnie spożywasz ma 100 kalorii? Być może trafił się tobie właśnie pokaźny owoc, którego wartość kaloryczna będzie zdecydowanie większa, np. 150-200kcal.

7. WażenieBez wątpienia, ważenie każdego produktu spożywczego to jeden z ważniejszych elementów obliczania jego wartości kalorycznej. W końcu gramatura owoców jednego gatunku może być różna, a wtedy inna wartość kaloryczna każdego z nich. Niestety nieustanne ważenie pochłania wiele czasu. Nie myślałaś może o tym, aby zamiast tego poświęcić ten czas na ćwiczenia fizyczne?
Zdjęcie jedzenia / Shutterstock

7. Ważenie
Bez wątpienia, ważenie każdego produktu spożywczego to jeden z ważniejszych elementów obliczania jego wartości kalorycznej. W końcu gramatura owoców jednego gatunku może być różna, a wtedy inna wartość kaloryczna każdego z nich. Niestety nieustanne ważenie pochłania wiele czasu. Nie myślałaś może o tym, aby zamiast tego poświęcić ten czas na ćwiczenia fizyczne?

6. Kalorie nie mówią o wartości odżywczej danego produktuW trakcie diety polegającej na znaczącym ograniczeniu kalorii spożywanych w ciągu dnia, często nie zwracamy uwagi na składniki odżywcze zawarte w produktach spożywczych. To z kolei często skutkuje niedoborami witamin czy mikroelementów w organizmie.

6. Kalorie nie mówią o wartości odżywczej danego produktu
W trakcie diety polegającej na znaczącym ograniczeniu kalorii spożywanych w ciągu dnia, często nie zwracamy uwagi na składniki odżywcze zawarte w produktach spożywczych. To z kolei często skutkuje niedoborami witamin czy mikroelementów w organizmie.

5. Ograniczenie kalorii wcale nie musi prowadzić do utraty wagiKażdy organizm jest inny i ma określone zapotrzebowanie na kalorie dostarczane wraz z pożywieniem. W celu uzyskania redukcji wagi konieczne jest zredukowanie ok. 300-500 kalorii każdego dnia. Skąd wiesz czy ograniczyłaś dostateczną ilość kalorii? A może twoja dieta jest zbyt restrykcyjna? Niestety niepożądaną konsekwencją tego może być efekt jo-jo.

5. Ograniczenie kalorii wcale nie musi prowadzić do utraty wagi
Każdy organizm jest inny i ma określone zapotrzebowanie na kalorie dostarczane wraz z pożywieniem. W celu uzyskania redukcji wagi konieczne jest zredukowanie ok. 300-500 kalorii każdego dnia. Skąd wiesz czy ograniczyłaś dostateczną ilość kalorii? A może twoja dieta jest zbyt restrykcyjna? Niestety niepożądaną konsekwencją tego może być efekt jo-jo.

4. Etykiety produktów spożywczych nie są wcale takie dokładneCzy wiedziałaś, że etykiety dotyczące wartości kalorycznej danego produktu spożywczego nigdy nie są w 100% dokładne? To z kolei może sprawić, że nieświadomie będziesz dostarczać organizmowi zbyt dużo lub zbyt mało kalorii.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

4. Etykiety produktów spożywczych nie są wcale takie dokładne
Czy wiedziałaś, że etykiety dotyczące wartości kalorycznej danego produktu spożywczego nigdy nie są w 100% dokładne? To z kolei może sprawić, że nieświadomie będziesz dostarczać organizmowi zbyt dużo lub zbyt mało kalorii.

3. Krótka droga do obsesjiWyobrażasz sobie spotkanie w gronie przyjaciół oraz siebie ważącą każdy produkt spożywczy i przeliczającą jego wartość kaloryczna? Prawdopodobnie każdy z twoich znajomych pomyślałby, że masz na tym punkcie obsesję.
Zdjęcie ludzi / Shutterstock

3. Krótka droga do obsesji
Wyobrażasz sobie spotkanie w gronie przyjaciół oraz siebie ważącą każdy produkt spożywczy i przeliczającą jego wartość kaloryczna? Prawdopodobnie każdy z twoich znajomych pomyślałby, że masz na tym punkcie obsesję.

2. A co jeśli nie znasz wartości kalorycznej danego produktu?Nie każda żywność posiada na opakowaniu etykietę mówiącą o jej wartości kalorycznej i odżywczej. Co zrobisz w tej sytuacji? Zrezygnujesz z jedzenia tej grupy produktów nawet jeżeli są one zdrowe i smaczne?

2. A co jeśli nie znasz wartości kalorycznej danego produktu?
Nie każda żywność posiada na opakowaniu etykietę mówiącą o jej wartości kalorycznej i odżywczej. Co zrobisz w tej sytuacji? Zrezygnujesz z jedzenia tej grupy produktów nawet jeżeli są one zdrowe i smaczne?

1. Skuteczne sposoby na utratę wagi ciałaOgraniczenie liczby kalorii dostarczanych do organizmu może stanowić metodę wspomagania walki z nadmiernymi kilogramami ciała. Najważniejsza jest jednak regularna aktywność fizyczna i racjonalna dieta.

1. Skuteczne sposoby na utratę wagi ciała
Ograniczenie liczby kalorii dostarczanych do organizmu może stanowić metodę wspomagania walki z nadmiernymi kilogramami ciała. Najważniejsza jest jednak regularna aktywność fizyczna i racjonalna dieta.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Co jeść, aby mieć zdrowe zęby? Jakiej operacji plastycznej najczęściej poddają się Polki? Rozstępy coraz częstsze u nastolatek. Lekarz apeluje do matek Zupa cebulowa Mięśniaki macicy Co jeść przy nadciśnieniu? Jak odchudzić łydki? ŹRÓDŁO BIAŁKA W DIECIE Słodkie jak czekolada, lekkie jak powietrze Bliska twojemu sercu osoba ma depresję świąteczną? Dowiedz się, jak możesz jej pomóc! Koblacja na uciążliwe chrapanie Wysokie osoby są szczęśliwsze