Jak spalić więcej kalorii podczas chodzenia?

10. Chodzenie może wspomóc walkę z nadmiernymi kilogramami?To oczywiste, że skutecznym sposobem na redukcję masy ciała jest bieganie. Niemniej jednak nie każdy z nas może się podjąć wykonywania tej czynności. Warto jednak wiedzieć, że sporą ilość kalorii można spalić również w trakcie chodzenia. Zastanawiasz się, w jaki sposób chodzić, aby uzyskać jak najwięcej korzyści dla wagi ciała?
Zdjęcie ludzi / Shutterstock

10. Chodzenie może wspomóc walkę z nadmiernymi kilogramami?
To oczywiste, że skutecznym sposobem na redukcję masy ciała jest bieganie. Niemniej jednak nie każdy z nas może się podjąć wykonywania tej czynności. Warto jednak wiedzieć, że sporą ilość kalorii można spalić również w trakcie chodzenia. Zastanawiasz się, w jaki sposób chodzić, aby uzyskać jak najwięcej korzyści dla wagi ciała?

9. Szybkość chodzeniaSzybkość chodzenia ma ogromny wpływ na ilość spalanych przez organizm kalorii. Zwróć uwagę na to, aby przyśpieszyć dotychczasowe tempo chodzenia w taki sposób, aby odczuć delikatny wzrost tętna i przyśpieszenie rytmu oddechu.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

9. Szybkość chodzenia
Szybkość chodzenia ma ogromny wpływ na ilość spalanych przez organizm kalorii. Zwróć uwagę na to, aby przyśpieszyć dotychczasowe tempo chodzenia w taki sposób, aby odczuć delikatny wzrost tętna i przyśpieszenie rytmu oddechu.

8. Spaceruj po nierównym terenieDrobne przeszkody na drodze, takie jak na przykład nierówne podłoże, mogą znacząco zwiększyć zużycie energii przez organizm. Dlatego nie ograniczaj się do prostych i równych ścieżek. Od czasu do czasu wybierz się do lasu, w okolicę, gdzie są długie schody, lub na okoliczną łąkę.
Zdjęcie ludzi / Shutterstock

8. Spaceruj po nierównym terenie
Drobne przeszkody na drodze, takie jak na przykład nierówne podłoże, mogą znacząco zwiększyć zużycie energii przez organizm. Dlatego nie ograniczaj się do prostych i równych ścieżek. Od czasu do czasu wybierz się do lasu, w okolicę, gdzie są długie schody, lub na okoliczną łąkę.

7. Zwiększ obciążenie swojego ciałaJeśli szybkie chodzenie nie sprawia ci już żadnej trudności – pomyśl o obciążeniu własnego ciała. Dzięki temu zwiększysz wydatek energetyczny potrzebny do przebycia konkretnego odcinka drogi. Wystarczy, że zabierzesz ze sobą plecak z butelkami wody bądź butelkami napełnionymi piaskiem lub żwirem.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

7. Zwiększ obciążenie swojego ciała
Jeśli szybkie chodzenie nie sprawia ci już żadnej trudności – pomyśl o obciążeniu własnego ciała. Dzięki temu zwiększysz wydatek energetyczny potrzebny do przebycia konkretnego odcinka drogi. Wystarczy, że zabierzesz ze sobą plecak z butelkami wody bądź butelkami napełnionymi piaskiem lub żwirem.

6. Wykorzystaj kijki do nordic walkingNordic walking sprawia, że pracuje całe ciało. Możesz rozważyć zakup kijków niezbędnych do tego celu, jeśli uważasz, że dotychczasowe spacerowanie nie jest już wystarczające i nie czujesz zbyt wielkiego zmęczenia po zwykłym spacerze.
Zdjęcie ludzi / Shutterstock

6. Wykorzystaj kijki do nordic walking
Nordic walking sprawia, że pracuje całe ciało. Możesz rozważyć zakup kijków niezbędnych do tego celu, jeśli uważasz, że dotychczasowe spacerowanie nie jest już wystarczające i nie czujesz zbyt wielkiego zmęczenia po zwykłym spacerze.

5. W czasie spaceru pracuj ramionamiSzybkość spaceru może być generowana ruchami ramion. Mogą one zwiększyć dynamikę chodu, a tym samym przyczynić się do wzrostu zapotrzebowania organizmu na energię. Wystarczy, że zegniesz łokcie w taki sposób, aby uzyskać kąt 90°, i będziesz nimi energicznie poruszać w przód i tył.
Zdjęcie ludzi / Shutterstock

5. W czasie spaceru pracuj ramionami
Szybkość spaceru może być generowana ruchami ramion. Mogą one zwiększyć dynamikę chodu, a tym samym przyczynić się do wzrostu zapotrzebowania organizmu na energię. Wystarczy, że zegniesz łokcie w taki sposób, aby uzyskać kąt 90°, i będziesz nimi energicznie poruszać w przód i tył.

4. Napinaj mięśnie brzuchaW trakcie chodzenia warto myśleć o napinaniu mięśni brzucha. Dzięki tej dodatkowej pracy mięśni organizm spala więcej kalorii. Poza tym wzmacniamy grupę mięśniową, która odpowiada za zachowanie prawidłowej postawy ciała.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

4. Napinaj mięśnie brzucha
W trakcie chodzenia warto myśleć o napinaniu mięśni brzucha. Dzięki tej dodatkowej pracy mięśni organizm spala więcej kalorii. Poza tym wzmacniamy grupę mięśniową, która odpowiada za zachowanie prawidłowej postawy ciała.

3. Spaceruj po schodachPewnie doskonale znasz to silne uczucie zmęczenia oraz towarzyszącą mu zadyszkę bezpośrednio po wchodzeniu po schodach. Można by rzec, że to tylko chodzenie, jednak pokonanie odcinka schodów to dla organizmu nie lada wyzwanie. W tym czasie dochodzi do zwiększenia czynności serca oraz rytmu oddechu, a tym samym zwiększa się liczba spalanych przez organizm kalorii.
Zdjęcie ludzi / Shutterstock

3. Spaceruj po schodach
Pewnie doskonale znasz to silne uczucie zmęczenia oraz towarzyszącą mu zadyszkę bezpośrednio po wchodzeniu po schodach. Można by rzec, że to tylko chodzenie, jednak pokonanie odcinka schodów to dla organizmu nie lada wyzwanie. W tym czasie dochodzi do zwiększenia czynności serca oraz rytmu oddechu, a tym samym zwiększa się liczba spalanych przez organizm kalorii.

2. Zmieniaj prędkość chodzeniaPrzyśpieszanie i zwalnianie tempa wykonywania każdego kroku również może się przyczynić do zwiększenia spalania kalorii przez organizm. Postaraj się, aby przez 5 minut chodzić szybszym krokiem, a przez kolejne minuty wolniejszym – aż do momentu, gdy pokonasz wyznaczoną sobie trasę.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

2. Zmieniaj prędkość chodzenia
Przyśpieszanie i zwalnianie tempa wykonywania każdego kroku również może się przyczynić do zwiększenia spalania kalorii przez organizm. Postaraj się, aby przez 5 minut chodzić szybszym krokiem, a przez kolejne minuty wolniejszym – aż do momentu, gdy pokonasz wyznaczoną sobie trasę.

1. Zmieniaj kierunek chodzeniaW trakcie chodzenia pomyśl o tym, aby od czasu do czasu zrobić kilka kroków w prawą lub lewą stronę. Zmiana kroku wymusza na mięśniach intensywniejszą pracę, a to z kolei doskonale wpływa na rzeźbienie nóg czy pośladków.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

1. Zmieniaj kierunek chodzenia
W trakcie chodzenia pomyśl o tym, aby od czasu do czasu zrobić kilka kroków w prawą lub lewą stronę. Zmiana kroku wymusza na mięśniach intensywniejszą pracę, a to z kolei doskonale wpływa na rzeźbienie nóg czy pośladków.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Praca a zdrowa dieta Co to są wolne rodniki? Jak oszukiwać na diecie Jak dbać o stopy w czasie zimy? Co oznaczają Twoje bazgroły? Zalety i wady najpopularniejszych rodzajów mleka Nie bójmy się pudru Oddział Neonatologii w Szpitalu Medicover - specjalistyczna opieka dla maluszków Zbyt długie siedzenie źle wpływa na zdrowie Lodowata kąpiel dla zdrowia Jak benzyna wpływa na zachowanie? Peeling azjatycki

Popularne w tym tygodniu:

Jak zacząć bieganie? Praktyczne wskazówki dotyczące pierwszych treningów Jakie są rodzaje nakładek na zęby? Poznaj zastosowanie i zalety licówek Wpływ oleju na organizm