Siła reklamy
PAULA • dawno temu„Reklama ma większy wpływ na innych niż na mnie! Na mnie media nie mają dużego wpływu." Czy zdarzyło ci się tak myśleć? Jeśli tak, nie jesteś wyjątkiem. Większość konsumentów uważa dokładnie tak samo…
Reklamy oglądają wszyscy i wszyscy są na nie podatni. Siła reklamy polega właśnie na tym, że wydaje się nam, iż tak nie jest.
Tak jak uważamy, że nieszczęście dotknie kogoś innego, tak też jest z reklamą i wpływem społecznym. Kiedy Philip Zimbardo opublikował dane dotyczące kontrowersyjnego eksperymentu więziennego, większość ludzi również deklarowała: „Ja bym się tak nie zachował”. Poczucie, że jesteśmy inni od reszty ludzi, wyjątkowi, mądrzejsi, daje nam poczucie własnej wartości.
Reklama ma zwrócić uwagę i zapaść w pamięć. Jeśli uda się jej te dwie funkcje spełnić, to już połowa sukcesu. Reszta wyjdzie w przysłowiowym praniu, czyli kiedy znajdziemy się w sytuacji wyboru jednego produktu z gamy innych. Tu nasz mózg działa według prostej zasady: „Lubimy to, co znamy". Wybieramy to, co lubimy.
Osoby publicznie rozpoznawalne mają w reklamie za zadanie nie tyle wesprzeć produkt własnym autorytetem, co zwrócić na niego właśnie twoją uwagę. Zdarza się przecież, że to produkt wspiera gwiazdę ekranu, a nie odwrotnie.
Co do urody, okazuje się natomiast, że nie zawsze to, co piękne, jest pożądane. Otóż jeśli mowa o reklamie kosmetyków lub ekskluzywnej marki obuwia, to uroda odgrywa znaczącą rolę, ale w przypadku płynu do mycia naczyń już niekoniecznie. Ważne jest, aby osoba reklamująca produkt była wiarygodna.
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze