Sami przyczyniamy się do pogłębienia problemu. Jak walczyć z trudnością z zasypianiem?

Pomocne są ćwiczenia oddechowe i niska temperatura w pokoju. Co jeszcze?

Według badań TNS OBOP problemy ze snem zgłasza 28% kobiet i 19% mężczyzn. 15% osób sięga po leki nasenne. Znaczny wzrost trudności z zasypianiem odnotowano u Polaków powyżej 65 roku życia, ale też wśród młodzieży w wieku 15–19 lat. Przyczyn może być wiele – od stresu, przez depresję, po źle dobrany materac. Jak sobie pomóc?

Należy unikać nie tylko zbyt obfitych kolacji (wysoki poziom cukru sprzyja problemom z bezsennością), lecz także przed snem nie oglądać telewizji i nie korzystać z komputera. Emitowane światło sygnalizuje mózgowi, że nadal trwa dzień – wyjaśnia psychoterapeutka Katarzyna Niewińska.

Szybszemu zasypianiu sprzyjają także ćwiczenia oddechowe, regulujące poziom tlenu i dwutlenku węgla we krwi oraz przewietrzenie pokoju przed pójściem do łóżka.

Źródło: InfoWire

Źródło zdjęć: Shutterstock

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Kafeteria.tv:

Chorują głównie KOBIETY. To nie wina odporności psychicznej, tylko HORMONÓW Kobiece spoty wyborcze. Który NAJGORSZY? Częsty błąd chorych na raka może zmniejszać skuteczność terapii To nie był zwykły pierwszy taniec. Panna młoda aż zdjęła buty ENERGICZNA Natasza Urbańska promuje swoją płytę. Przesadziła z ekspresją? Są zdrowe tylko pozornie. Ilość cukru w nich zawarta wielokrotnie przekracza normę Kontrowersje wokół Jana Pawła II. "Jak mógł zostać świętym?" Dlaczego tkwimy w nieudanym małżeństwie? "Oprawca jest jak narkotyk" Przepis na długowieczność? Posłuchajcie 91-LATKA! Nieoceniona broń w walce z wieloma chorobami. Każda matka powinna o tym wiedzieć Polacy na bakier z aktywnością fizyczną. To częsty powód chorób Wegetarianizm przyczyną BEZPŁODNOŚCI