Sami przyczyniamy się do pogłębienia problemu. Jak walczyć z trudnością z zasypianiem?

Pomocne są ćwiczenia oddechowe i niska temperatura w pokoju. Co jeszcze?

Według badań TNS OBOP problemy ze snem zgłasza 28% kobiet i 19% mężczyzn. 15% osób sięga po leki nasenne. Znaczny wzrost trudności z zasypianiem odnotowano u Polaków powyżej 65 roku życia, ale też wśród młodzieży w wieku 15–19 lat. Przyczyn może być wiele – od stresu, przez depresję, po źle dobrany materac. Jak sobie pomóc?

Należy unikać nie tylko zbyt obfitych kolacji (wysoki poziom cukru sprzyja problemom z bezsennością), lecz także przed snem nie oglądać telewizji i nie korzystać z komputera. Emitowane światło sygnalizuje mózgowi, że nadal trwa dzień – wyjaśnia psychoterapeutka Katarzyna Niewińska.

Szybszemu zasypianiu sprzyjają także ćwiczenia oddechowe, regulujące poziom tlenu i dwutlenku węgla we krwi oraz przewietrzenie pokoju przed pójściem do łóżka.

Źródło: InfoWire

Źródło zdjęć: Shutterstock

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Kafeteria.tv:

Zdania o ich wpływie na oczy są podzielone.Czy SOCZEWKI KONTAKTOWE są bezpieczne? To nie są zdjęcia! REALISTYCZNE OBRAZY zostały wykonane długopisem Naturalny lek. Łagodzi kaszel, wzmacnia odporność, leczy wrzody Jak przechowywać MIĘSO I WĘDLINY? Koniecznie rozpakuj je z folii Cenny OLEJ. Pomoże pozbyć się centymetrów z brzucha Wesele przerodziło się w tragedię. Na gości spadł gigantyczny żyrandol Nieleczone bywa przyczyną powstawania guzów i ropni. Wszystko o ZAPALENIU ZATOK PRAWIE POŁOWA CIĘŻARNYCH z niedoborem ważnego pierwiastka. To niebezpieczne dla dziecka Ich problemem jest ZBYT MAŁA WAGA. Wszystko przez choroby cywilizacyjne Łykamy je codziennie. W zbyt dużych ilościach poważnie szkodzą Cała PRAWDA o kobietach! Magnetyczne kulki doprowadziły dziecko do SEPSY