Jak uniknąć grypy w święta?

9. Święta, święta i po świętach
                                                    9. Święta, święta i po świętach
                                                                                                            Nałożenie się sezonów grypy i przeziębienia z sezonem świątecznym może sprawiać trudności w zachowaniu zdrowia, szczególnie że w święta spotykamy się z rodziną i przyjaciółmi oraz chodzimy na imprezy (nie chcesz chyba chorować w sylwestra?). Szczepionka jest w tej sytuacji ważna, ale inne środki zapobiegawcze również zmniejszą ryzyko zachorowania i rozprzestrzeniania się choroby. Oto nasze porady.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

9. Święta, święta i po świętach

9. Święta, święta i po świętach
Nałożenie się sezonów grypy i przeziębienia z sezonem świątecznym może sprawiać trudności w zachowaniu zdrowia, szczególnie że w święta spotykamy się z rodziną i przyjaciółmi oraz chodzimy na imprezy (nie chcesz chyba chorować w sylwestra?). Szczepionka jest w tej sytuacji ważna, ale inne środki zapobiegawcze również zmniejszą ryzyko zachorowania i rozprzestrzeniania się choroby. Oto nasze porady.

8. Rękaw przyjazny kichaniu
                                                    8. Rękaw przyjazny kichaniu
                                                                                                            Jeśli kichasz, rób to w rękaw lub w środek swetra czy kurtki – zapobiegnie to rozprzestrzenianiu się wirusów na ludzi wokół.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

8. Rękaw przyjazny kichaniu

8. Rękaw przyjazny kichaniu
Jeśli kichasz, rób to w rękaw lub w środek swetra czy kurtki – zapobiegnie to rozprzestrzenianiu się wirusów na ludzi wokół.

7. Mycie rąk to podstawa
                                                    7. Mycie rąk to podstawa
                                                                                                            Regularne mycie rąk znacznie zmniejsza prawdopodobieństwo zarażenia wirusem grypy czy przeziębienia. Zwróć na to uwagę, zwłaszcza kiedy korzystasz w toalety, zanim zasiądziesz do posiłku lub po wydmuchaniu nosa.
Zdjęcie dłoni / Shutterstock

7. Mycie rąk to podstawa

7. Mycie rąk to podstawa
Regularne mycie rąk znacznie zmniejsza prawdopodobieństwo zarażenia wirusem grypy czy przeziębienia. Zwróć na to uwagę, zwłaszcza kiedy korzystasz w toalety, zanim zasiądziesz do posiłku lub po wydmuchaniu nosa.

6. Savoir-vivre przy stole
                                                    6. Savoir-vivre przy stole
                                                                                                            Używaj łyżki lub widelca zamiast palców do nakładania jedzenia na talerz. Jeśli przyjmujesz gości w domu, zapewnij mnóstwo sztućców oraz większą możliwość sięgania po różne rodzaje jedzenia.
Zdjęcie autorstwa MirellaST / CC BY

6. Savoir-vivre przy stole

6. Savoir-vivre przy stole
Używaj łyżki lub widelca zamiast palców do nakładania jedzenia na talerz. Jeśli przyjmujesz gości w domu, zapewnij mnóstwo sztućców oraz większą możliwość sięgania po różne rodzaje jedzenia.

5. Kreatywny kubek
                                                    5. Kreatywny kubek
                                                                                                            Zastanów się nad kreatywnym sposobem na personalizację szklanek czy kubków, tak aby ludzie niechcący ich nie pomylili. Nie podawaj napojów w ich oryginalnych opakowaniach, ponieważ łatwo wtedy pomylić butelki.
Zdjęcie kubków / Shutterstock

5. Kreatywny kubek

5. Kreatywny kubek
Zastanów się nad kreatywnym sposobem na personalizację szklanek czy kubków, tak aby ludzie niechcący ich nie pomylili. Nie podawaj napojów w ich oryginalnych opakowaniach, ponieważ łatwo wtedy pomylić butelki.

4. Noś żel antybakteryjny przy sobie
                                                    4. Noś żel antybakteryjny przy sobie
                                                                                                            Żel antybakteryjny jest szczególnie przydatny wtedy, kiedy nie mamy możliwości umycia rąk przed posiłkiem lub dotknięciem twarzy – zwłaszcza nosa i ust. Używanie żelu ochroni cię przed wirusami, które mogły znajdować się na klamkach, kranach, rączkach od wózka na zakupy itd.
Zdjęcie autorstwa Nate Steiner / CC BY

4. Noś żel antybakteryjny przy sobie

4. Noś żel antybakteryjny przy sobie
Żel antybakteryjny jest szczególnie przydatny wtedy, kiedy nie mamy możliwości umycia rąk przed posiłkiem lub dotknięciem twarzy – zwłaszcza nosa i ust. Używanie żelu ochroni cię przed wirusami, które mogły znajdować się na klamkach, kranach, rączkach od wózka na zakupy itd.

3. Zachowaj zdrowie w kościele
                                                    3. Zachowaj zdrowie w kościele
                                                                                                            Kiedy jesteś na mszy w kościele, postaraj się stanąć około 1-3 metry od innych. Zamiast podawania ręki czy przytulania napotkanych znajomych, przyjaźnie im pomachaj (lub użyj żelu antybakteryjnego).
Zdjęcie autorstwa Pedro Szekely / CC BY

3. Zachowaj zdrowie w kościele

3. Zachowaj zdrowie w kościele
Kiedy jesteś na mszy w kościele, postaraj się stanąć około 1-3 metry od innych. Zamiast podawania ręki czy przytulania napotkanych znajomych, przyjaźnie im pomachaj (lub użyj żelu antybakteryjnego).

2. Całusy przenoszą wirusy
                                                    2. Całusy przenoszą wirusy
                                                                                                            Witając się z rodziną czy przyjaciółmi, rób całusa w powietrzu lub udawanego buziaka w policzek zamiast w usta – pomoże to wszystkim zachować dobre zdrowie podczas świąt.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

2. Całusy przenoszą wirusy

2. Całusy przenoszą wirusy
Witając się z rodziną czy przyjaciółmi, rób całusa w powietrzu lub udawanego buziaka w policzek zamiast w usta – pomoże to wszystkim zachować dobre zdrowie podczas świąt.

1. Śpij na zdrowie
                                                    1. Śpij na zdrowie
                                                                                                            Święta to czas, kiedy od rana lepimy pierogi lub do późna spędzamy czas z rodziną czy przyjaciółmi. Pamiętaj jednak, aby zapewnić organizmowi dużą ilość snu, która wzmocni odporność na wirusy przeziębienia i grypy.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

1. Śpij na zdrowie

1. Śpij na zdrowie
Święta to czas, kiedy od rana lepimy pierogi lub do późna spędzamy czas z rodziną czy przyjaciółmi. Pamiętaj jednak, aby zapewnić organizmowi dużą ilość snu, która wzmocni odporność na wirusy przeziębienia i grypy.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Potas w organizmie Zdrowy cukier Innowacyjna kompozycja polifenoli w kapsułce Oligo-Elite Facefitness – gimnastyka twarzy Sposób na mobilizację Słoneczny weekend za miastem Czy wiesz, jak wygrać z rakiem? Gotowe sosy Jaki alkohol na Sylwestra? Najważniejsze informacje o zespole napięcia przedmiesiączkowego Jak rozpoznać nerwicę? Kiedy skóra staje się dojrzała?