Pierwszy raz najwięcej znaczy
PAULA • dawno temu

Czy wiesz jak dużo czasu zajmuje człowiekowi wyrobienie sobie zdania o przeglądanej stronie internetowej? Dokładnie 50 milisekund! W tym czasie człowiek nabiera konkretnego nastawienia do serwisu internetowego, a to pierwsze wrażenie jest dość trwałe.
Takich danych dostarczyły wyniki badań przeprowadzonych przez naukowców z Carleton University, a opublikowane w piśmie Behaviour and Information Technology. W eksperymencie badane osoby miały za zadanie zerknąć na jakąś stronę internetową, jednak nie dłużej niż przez 50 milisekund, następnie poproszone były o ocenę estetyki tego serwisu. W drugiej części badania respondenci mieli możliwość przyjrzenia się dokładnie stronie WWW, którą jeszcze raz oceniali. Okazało się, że badani za jednym i za drugim razem ocenili serwis podobnie.
Czym uwarunkowany jest taki mechanizm spostrzegania? Jest to tak zwany efekt aureoli. Polega on na przypisywaniu wielu negatywnych lub pozytywnych cech osobie lub przedmiotowi, w zależności jakie wywrze na nas pierwsze wrażenie. Inaczej mówiąc sugerujemy się jedną cechą, przypisując przedmiotowi lub osobie podobne, których być może wcale nie posiada.

Najnowsze

Ubezpieczenie AC – co to jest i dlaczego warto je mieć?
MATERIAŁ PROMOCYJNY
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze