Komedia romantyczna produkcji francuskiej, udająca satyrę społeczną. Zamiast frazesów o tym, co męskie i kobiece, twórcy obiecują nam ożywczą zabawę pojęciem płci. Niestety zabawa ta dość szybko zamienia się w prawienie banałów. Gagi bazują na schematach i najprostszych stereotypach dotyczących płci. Największy zawód sprawiają jednak wykonawcy - Sophie Marceau niemiłosiernie szarżuje, robiąc się na drapieżną Demi Moore z W sieci, a Dany Boon katuje spojrzeniem zbitego psa. CZYTAJ WIĘCEJ
Cały dramatyzm filmu koncentruje się wokół kwestii organizacji imprezy weselnej. Do tych perypetii reżyser dorzuca dla urozmaicenia szczyptę rasizmu oraz kulturowych stereotypów. Niestety efekt końcowy jest dużo gorszy niż w wypadku przeboju Moje wielkie greckie wesele, do którego desperacko próbuje się odwoływać dystrybutor filmu. Całość wypada nie tylko sztucznie, ale przede wszystkim głupawo i infantylnie, i wcale nie jest śmieszna. CZYTAJ WIĘCEJ
Przedziwna krzyżówka komedii familijnej i tzw. "buddy movie", podlana sosem science fiction. W filmie widoczne są zapożyczenia z przebojowego Kac Vegas oraz hitu lat 80. Powrót do przyszłości. Obydwa te obrazy zostały poddane recyklingowi, by stworzyć bazę filmowego przecieru o niskiej zawartości dowcipu i oryginalności. CZYTAJ WIĘCEJ
Najnowszy film Coenów to najbardziej nieoczywisty i zarazem najbardziej osobisty obraz w ich karierze. Bracia wywołują w nim ducha własnego dzieciństwa, odtwarzając warunki, w jakich dorastali w niewielkiej żydowskiej wspólnocie na przedmieściach amerykańskiego Środkowego Zachodu w końcu lat 60. Jak większość filmów braci, ten jest dziełem dopieszczonym formalnie, dbałym inscenizacyjnie i wybitnie precyzyjnym w swej konstrukcji. A jednocześnie niezwykle zagadkowym na poziomie interpretacyjnym. CZYTAJ WIĘCEJ
Kolejny po rozsławionym Oscarami The Hurt Locker. W pułapce wojny obraz o wojnie na Bliskim Wschodzie. Przykład interesującego stopu dwóch konwencji, paradokumentalna stylistyka została tu wzmocniona dynamiką komercyjnego kina akcji. Zaczyna się jak Hurt Locker, by nagle w połowie nabrać tempa wysokooktanowej rozrywki w stylu Ultimatum Bourne'a. CZYTAJ WIĘCEJ
I znów rodzima produkcja na naszych ekranach. To mozaikowa historia ze zbiorowym bohaterem podlana metafizycznym sosem i skąpana w katolickiej moralności. Tonacja od poważnej stopniowo przechyla się w stronę komediowej, slapstickowej, by pod koniec wymieszać czarną komedię z chrześcijańską eschatologią. CZYTAJ WIĘCEJ
Oto historia toksycznego miłosnego trójkąta z wojną w tle. Tematem filmu nie jest jednak trudna miłość, ale syndrom stresu pourazowego, plagi dziesiątkującej środowiska militarne. Uznany za martwego żołnierz powraca z wojny ze skazą, której nie da się ukryć pod lśniącymi medalami. Przemyślany, precyzyjnie skonstruowany scenariusz. Gwiazdorskie trio z niemałą wprawą odgrywa wszelkie dysfunkcje i dramaty. CZYTAJ WIĘCEJ
Komu wciąż dźwięczą w duszy akordy Fortepianu, ten ma powód do radości. Na ekrany wchodzi najnowszy film nowozelandzkiej reżyserki Jane Campion. Warto było czekać na opowieść o uczuciu, jakie połączyło angielskiego poetę doby romantyzmu z dziewczyną z sąsiedztwa. Utwór dla smakoszy: cichy, powolny, wypełniony po brzegi nastrojem niespełnienia. W sam raz dla rozczarowanych filmami, w których gwiazdy błyszczą tylko wybielonym uzębieniem. CZYTAJ WIĘCEJ
Filmowe antologie to specyficzny gatunek. Masowy widz zbytnio ich nie ceni, uważając je za pozycję dla snobistycznych bywalców festiwali. Na wielbicieli kina autorskiego tłum znanych nazwisk na plakacie działa z kolei jak magnes. Film ogląda się jak mozaikową narrację ze zbiorowym bohaterem. Nowy Jork kipi od miłosnej chemii, a romans unosi się w powietrzu. Świetnie napisane dialogi, zaskakujące puenty. CZYTAJ WIĘCEJ
Czeskie komedie cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem polskich widzów. Pewnie dlatego, że mają tzw. słowiańską duszę, a do tego bywają znacznie zabawniejsze niż rodzime produkty. To rzadki przypadek komedii romantycznej, na którą można zabrać nawet najstarszych członków rodziny.
Film nikogo nie dyskryminuje, nie szczędząc ciepłych słów rolnikom, włóczęgom, nowobogackim, ludziom ciężkiej pracy i leniom. CZYTAJ WIĘCEJ