Co jeść, gdy masz biegunkę?

10. Co może wywołać biegunkę?Biegunka może być objawem zatrucia, grypy żołądkowej, efektem zjedzenia czegoś nieświeżego lub pokarmu, który nie jest tolerowany przez organizm.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

10. Co może wywołać biegunkę?
Biegunka może być objawem zatrucia, grypy żołądkowej, efektem zjedzenia czegoś nieświeżego lub pokarmu, który nie jest tolerowany przez organizm.

9. Co jeść podczas biegunki?Gdy masz biegunkę, jedz potrawy delikatne i lekkostrawne, które nie podrażniają układu pokarmowego. Przez pierwsze 24 godziny od pojawienia się objawów możesz jeść sucharki i kleik ryżowy. Gdy objawy się zmniejszą, możesz spróbować twarożku, pszennej bułki czy gotowanych ziemniaków i stopniowo powracać do normalnej diety.
Zdjęcie autorstwa jules / CC BY

9. Co jeść podczas biegunki?
Gdy masz biegunkę, jedz potrawy delikatne i lekkostrawne, które nie podrażniają układu pokarmowego. Przez pierwsze 24 godziny od pojawienia się objawów możesz jeść sucharki i kleik ryżowy. Gdy objawy się zmniejszą, możesz spróbować twarożku, pszennej bułki czy gotowanych ziemniaków i stopniowo powracać do normalnej diety.

8. Nawadniaj organizmBiegunka powoduje odwodnienie organizmu, dlatego musisz wciąż uzupełniać utracone płyny. Pij dużo niegazowanej wody mineralnej. Unikaj natomiast napojów zawierających kofeinę, takich jak herbata czy kawa, które dodatkowo odwadniają organizm.
Zdjęcie autorstwa Andrew_Writer / CC BY

8. Nawadniaj organizm
Biegunka powoduje odwodnienie organizmu, dlatego musisz wciąż uzupełniać utracone płyny. Pij dużo niegazowanej wody mineralnej. Unikaj natomiast napojów zawierających kofeinę, takich jak herbata czy kawa, które dodatkowo odwadniają organizm.

7. ProbiotykiBadania potwierdzają, że produkty zawierające „dobre bakterie”, czyli tzw. probiotyki, mogą skrócić objawy biegunki. Można je znaleźć np. w jogurcie.
Zdjęcie jedzenia / Shutterstock

7. Probiotyki
Badania potwierdzają, że produkty zawierające „dobre bakterie”, czyli tzw. probiotyki, mogą skrócić objawy biegunki. Można je znaleźć np. w jogurcie.

6. Czego unikać podczas biegunki?Podczas biegunki należy unikać produktów, które długo zalegają w przewodzie pokarmowym i ciężko jest je strawić.
Zdjęcie autorstwa Monica Arellano-Ongpin / CC BY

6. Czego unikać podczas biegunki?
Podczas biegunki należy unikać produktów, które długo zalegają w przewodzie pokarmowym i ciężko jest je strawić.

5. Nie jedz smażonegoPodczas biegunki unikaj potraw smażonych i tłustych, takich jak frytki, tłuste mięsa i sosy.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

5. Nie jedz smażonego
Podczas biegunki unikaj potraw smażonych i tłustych, takich jak frytki, tłuste mięsa i sosy.

4. Unikaj przetworów mlecznychNie pij mleka, jogurtów i nie jedz sera. Spożywanie produktów mlecznych podczas biegunki może spowodować czasową nadwrażliwość przewodu pokarmowego. Jedynym wyjątkiem może być jogurt z żywymi kulturami bakterii.
Zdjęcie autorstwa Hans / CC BY

4. Unikaj przetworów mlecznych
Nie pij mleka, jogurtów i nie jedz sera. Spożywanie produktów mlecznych podczas biegunki może spowodować czasową nadwrażliwość przewodu pokarmowego. Jedynym wyjątkiem może być jogurt z żywymi kulturami bakterii.

3. Nie pij alkoholuAlkohol powoduje odwodnienie organizmu, dlatego podczas biegunki bezwzględnie go unikaj.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

3. Nie pij alkoholu
Alkohol powoduje odwodnienie organizmu, dlatego podczas biegunki bezwzględnie go unikaj.

2. Zrezygnuj ze słodyczyNie jedz cukierków, czekolady i innych słodyczy oraz unikaj słodzonych napojów. Zawierają one sztuczne substancje słodzące takie jak sorbitol, które powodują czasową nadwrażliwość przewodu pokarmowego.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

2. Zrezygnuj ze słodyczy
Nie jedz cukierków, czekolady i innych słodyczy oraz unikaj słodzonych napojów. Zawierają one sztuczne substancje słodzące takie jak sorbitol, które powodują czasową nadwrażliwość przewodu pokarmowego.

1. Unikaj produktów powodujących powstanie gazówPodczas biegunki unikaj pokarmów, które wyzwalają gazy, takich jak kabaczek, fasola, brokuły czy kalafior.
Zdjęcie autorstwa Hans / CC BY

1. Unikaj produktów powodujących powstanie gazów
Podczas biegunki unikaj pokarmów, które wyzwalają gazy, takich jak kabaczek, fasola, brokuły czy kalafior.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowie:

Twoja dieta jest nudna? Sprawdź, jak to zmienić! Jogging o każdej porze roku Powracające infekcje pochwy a antykoncepcja Mammografia – jak przebiega badanie? Czarnuszka. Naturalny środek na wiele dolegliwości Aromatyczna kąpiel. Jak ją przygotować? Nikotynizm i Twoje DNA Coca-Cola na niestrawność: fakt czy mit? Hipokaliemia, czyli obniżone stężenie potasu we krwi Chroń skórę przed mrozem Dieta przed sylwestrem Picie wody ważniejsze od współżycia