Poznaj główne przyczyny odpowiedzialne za senność i zmęczenie

10. DepresjaTypowe objawy depresji mają podłoże zarówno emocjonalne, jak i fizyczne. Osoby dotknięte tą chorobą mogą odczuwać silne zmęczenie w ciągu dnia.
Zdjęcie autorstwa julien haler / CC BY

10. Depresja
Typowe objawy depresji mają podłoże zarówno emocjonalne, jak i fizyczne. Osoby dotknięte tą chorobą mogą odczuwać silne zmęczenie w ciągu dnia.

9. Niedoczynność tarczycyChoroba ta jest wynikiem niedoboru hormonów tarczycy, co z kolei prowadzi do znaczącego spowolnienia wszelkich procesów metabolicznych organizmu. W związku z tym osoby chorujące na niedoczynność tarczycy mogą odczuwać silne zmęczenie i senność w ciągu dnia.
Zdjęcie autorstwa RenaudPhoto / CC BY

9. Niedoczynność tarczycy
Choroba ta jest wynikiem niedoboru hormonów tarczycy, co z kolei prowadzi do znaczącego spowolnienia wszelkich procesów metabolicznych organizmu. W związku z tym osoby chorujące na niedoczynność tarczycy mogą odczuwać silne zmęczenie i senność w ciągu dnia.

8. Zbyt dużo kofeinyKawa czy napoje energetyczne raczej kojarzą nam się z produktami, które podkręcają wydajność organizmu. Jednak niektóre badania naukowe sugerują, że zbyt duże ilości kofeiny mogą przyczynić się do wystąpienia silnego zmęczenia.
Zdjęcie autorstwa elunicia / CC BY

8. Zbyt dużo kofeiny
Kawa czy napoje energetyczne raczej kojarzą nam się z produktami, które podkręcają wydajność organizmu. Jednak niektóre badania naukowe sugerują, że zbyt duże ilości kofeiny mogą przyczynić się do wystąpienia silnego zmęczenia.

7. OdwodnienieSilne zmęczenie może być wynikiem odwodnienia organizmu. Z tego względu warto pamiętać o regularnym przyjmowaniu płynów, których ilość nie powinna być mniejsza niż 2,5 l w ciągu dnia.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

7. Odwodnienie
Silne zmęczenie może być wynikiem odwodnienia organizmu. Z tego względu warto pamiętać o regularnym przyjmowaniu płynów, których ilość nie powinna być mniejsza niż 2,5 l w ciągu dnia.

6. Za mało energii dostarczanej z pożywieniaSenność i zmęczenie mogą wynikać z niedostatecznej podaży kalorii dostarczanej do organizmu wraz z pożywieniem. To bardzo ważne, aby przestrzegać zasad racjonalnego odżywiania, gdyż dzięki temu organizm może prawidłowo funkcjonować w ciągu całego dnia.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

6. Za mało energii dostarczanej z pożywienia
Senność i zmęczenie mogą wynikać z niedostatecznej podaży kalorii dostarczanej do organizmu wraz z pożywieniem. To bardzo ważne, aby przestrzegać zasad racjonalnego odżywiania, gdyż dzięki temu organizm może prawidłowo funkcjonować w ciągu całego dnia.

5. AnemiaCzerwone krwinki odpowiedzialne są za transport tlenu do tkanek i narządów. Ich niedostateczna ilość może mieć niekorzystny wpływ na wydolność organizmu. Niedokrwistość stanowi bardzo częstą przyczynę zmęczenia.
Zdjęcie autorstwa Timothy Krause / CC BY

5. Anemia
Czerwone krwinki odpowiedzialne są za transport tlenu do tkanek i narządów. Ich niedostateczna ilość może mieć niekorzystny wpływ na wydolność organizmu. Niedokrwistość stanowi bardzo częstą przyczynę zmęczenia.

4. Choroby sercaPrzyczynami odpowiedzialnymi za odczuwanie zmęczenia w trakcie codziennych czynności mogą być problemy z sercem. Jeżeli zwykłe obowiązki domowe powodują przyspieszenie oddechu i nasilenie zmęczenia albo senności – konieczna jest wizyta lekarska.
Zdjęcie autorstwa Kiran Foster / CC BY

4. Choroby serca
Przyczynami odpowiedzialnymi za odczuwanie zmęczenia w trakcie codziennych czynności mogą być problemy z sercem. Jeżeli zwykłe obowiązki domowe powodują przyspieszenie oddechu i nasilenie zmęczenia albo senności – konieczna jest wizyta lekarska.

3. Alergie pokarmoweBadania kliniczne sugerują, że rozmaite alergie pokarmowe mogą być odpowiedzialne za nasilenie zmęczenia czy senności. W szczególności, jeżeli objawy te nasilają się bezpośrednio po spożyciu żywności.
Zdjęcie autorstwa Abd allah Foteih / CC BY

3. Alergie pokarmowe
Badania kliniczne sugerują, że rozmaite alergie pokarmowe mogą być odpowiedzialne za nasilenie zmęczenia czy senności. W szczególności, jeżeli objawy te nasilają się bezpośrednio po spożyciu żywności.

2. Niedostateczna ilość snuZbyt mało snu w ciągu nocy może negatywnie wpływać na koncentrację, a nawet zdrowie danej osoby. Dorosły człowiek powinien poświęcać na sen minimum 7 godzin. To ważne, aby przed położeniem się do łóżka wyłączyć wszelkiego rodzaju sprzęt elektroniczny, który może zakłócać zasypianie, tj. telewizor, komputer czy komórkę.
Zdjęcie autorstwa bark / CC BY

2. Niedostateczna ilość snu
Zbyt mało snu w ciągu nocy może negatywnie wpływać na koncentrację, a nawet zdrowie danej osoby. Dorosły człowiek powinien poświęcać na sen minimum 7 godzin. To ważne, aby przed położeniem się do łóżka wyłączyć wszelkiego rodzaju sprzęt elektroniczny, który może zakłócać zasypianie, tj. telewizor, komputer czy komórkę.

1. Bezdech sennyU niektórych osób obserwuje się silne zmęczenie zaraz po przebudzeniu, nawet w sytuacji, gdy spały one minimum 7-8 godzin w ciągu całej nocy. Przyczyną odpowiedzialną za ten stan może być bezdech senny, czyli okresowe zatrzymanie czynności oddechowych podczas snu. Skonsultuj się z lekarzem w przypadku wystąpienia tych objawów.
Zdjęcie autorstwa Candice Linkie / CC BY

1. Bezdech senny
U niektórych osób obserwuje się silne zmęczenie zaraz po przebudzeniu, nawet w sytuacji, gdy spały one minimum 7-8 godzin w ciągu całej nocy. Przyczyną odpowiedzialną za ten stan może być bezdech senny, czyli okresowe zatrzymanie czynności oddechowych podczas snu. Skonsultuj się z lekarzem w przypadku wystąpienia tych objawów.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Młodsza bez skalpela. Porównanie najlepszych zabiegów Niebieski dom gwarantem sukcesu! Doładuj baterie witaminami Twoja dieta jest nudna? Sprawdź, jak to zmienić! Przenica durum Jeść zdrowo w restauracjach Techniki relaksacyjne Jacobsona Lecznicze właściwości bursztynu Jak wygląda USG ginekologiczne? Higiena jamy ustnej Zmień zwyczaje, poczuj się lepiej Jak zrobić peeling do twarzy?

Popularne w tym tygodniu:

Joga dla początkujących do ćwiczenia w domu. Od czego zacząć? Jak zacząć bieganie? Praktyczne wskazówki dotyczące pierwszych treningów Jakie są rodzaje nakładek na zęby? Poznaj zastosowanie i zalety licówek