5 najgorszych w historii wskazówek dietetycznych

6. Szkodliwe dla zdrowia porady żywienioweNa przestrzeni wielu lat pojawiło się wiele wytycznych dotyczących diet skutecznie i szybko odchudzających ciało. Niestety sporo z nich wywiera niekorzystny wpływ na zdrowie człowieka i może grozić przykrymi konsekwencjami. Poznaj najgorsze wskazówki dietetyczne.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

6. Szkodliwe dla zdrowia porady żywieniowe
Na przestrzeni wielu lat pojawiło się wiele wytycznych dotyczących diet skutecznie i szybko odchudzających ciało. Niestety sporo z nich wywiera niekorzystny wpływ na zdrowie człowieka i może grozić przykrymi konsekwencjami. Poznaj najgorsze wskazówki dietetyczne.

5. Unikaj żółtek jaja kurzegoZapewne nieraz słyszałaś o tym, aby przyrządzając dania z jaj, wyrzucać żółtka do kosza. Tę partię jaja posądzano bowiem o powodowanie wzrostu poziomu cholesterolu we krwi, a tym samym niekorzystny wpływ na układ krążenia. W rzeczywistości żółtko to najpożywniejsza część jaja, która zawiera w składzie witaminy, minerały oraz zdrowe kwasy tłuszczowe i z tego względu nie należy się jej obawiać.
Zdjęcie jajek / Shutterstock

5. Unikaj żółtek jaja kurzego
Zapewne nieraz słyszałaś o tym, aby przyrządzając dania z jaj, wyrzucać żółtka do kosza. Tę partię jaja posądzano bowiem o powodowanie wzrostu poziomu cholesterolu we krwi, a tym samym niekorzystny wpływ na układ krążenia. W rzeczywistości żółtko to najpożywniejsza część jaja, która zawiera w składzie witaminy, minerały oraz zdrowe kwasy tłuszczowe i z tego względu nie należy się jej obawiać.

4. Ogranicz do minimum spożywanie tłuszczyJeszcze nie tak dawno specjaliści do spraw żywienia byli przekonani, że dieta niskotłuszczowa może skutecznie zapobiec chorobom serca. Z tego względu jedna z zasad zdrowego żywienia polegała na eliminacji z diety produktów wysokotłuszczowych na rzecz tych niskotłuszczowych. Badania naukowe potwierdziły jednak, że takie postępowanie nie wpływa na zmniejszenie ryzyka ataku serca. Z tego też względu w racjonalnej diecie można obecnie znaleźć półtłuste produkty nabiałowe czy chude mięso zwierzęce.
Zdjęcie jedzenia / Shutterstock

4. Ogranicz do minimum spożywanie tłuszczy
Jeszcze nie tak dawno specjaliści do spraw żywienia byli przekonani, że dieta niskotłuszczowa może skutecznie zapobiec chorobom serca. Z tego względu jedna z zasad zdrowego żywienia polegała na eliminacji z diety produktów wysokotłuszczowych na rzecz tych niskotłuszczowych. Badania naukowe potwierdziły jednak, że takie postępowanie nie wpływa na zmniejszenie ryzyka ataku serca. Z tego też względu w racjonalnej diecie można obecnie znaleźć półtłuste produkty nabiałowe czy chude mięso zwierzęce.

3. Ważne są kalorie, a nie żywnośćNadmierna koncentracja na spożytych przez nas kaloriach stanowiła największy błąd w historii żywienia. W końcu wartości odżywcze smakowitego ciastka znacząco odbiegają od zdrowego i pełnowartościowego podwieczorku o tej samej wartości kalorycznej.
Zdjęcie ciasta / Shutterstock

3. Ważne są kalorie, a nie żywność
Nadmierna koncentracja na spożytych przez nas kaloriach stanowiła największy błąd w historii żywienia. W końcu wartości odżywcze smakowitego ciastka znacząco odbiegają od zdrowego i pełnowartościowego podwieczorku o tej samej wartości kalorycznej.

2. Do gotowania wykorzystuj jedynie wielonienasycone oleje roślinne
Jeszcze niedawno do przyrządzania większości potraw zalecało się wykorzystywanie oleju słonecznikowego, sojowego czy kukurydzianego. Niestety oleje te obfitują w kwasy omega-6, które w nadmiarze mogą przyczynić się do podwyższenia poziomu cholesterolu we krwi, a nawet wystąpienia chorób nowotworowych.

1. Naturalne masło zastąp przetworzoną margarynąTo zaskakujące, ale najnowsze badania naukowe sugerują, że margaryna może przyczynić się do zwiększenia poziomu cholesterolu we krwi człowieka oraz chorób serca w zdecydowanie większym stopniu niż prawdziwe masło. Z kolei spożywanie naturalnego masła w niewielkich ilościach jeszcze nikomu nie zaszkodziło.
Zdjęcie masła / Shutterstock

1. Naturalne masło zastąp przetworzoną margaryną
To zaskakujące, ale najnowsze badania naukowe sugerują, że margaryna może przyczynić się do zwiększenia poziomu cholesterolu we krwi człowieka oraz chorób serca w zdecydowanie większym stopniu niż prawdziwe masło. Z kolei spożywanie naturalnego masła w niewielkich ilościach jeszcze nikomu nie zaszkodziło.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Dlaczego wapń jest taki ważny? Olej z baobabu. Godny następca oleju arganowego Dobra ginekologia estetyczna i plastyczna Sposoby na komary Halloweenowy makijaż w stylu Hello Kitty Jak rozpoznać kłamcę - w 10 punktach Jak zrelaksować mięśnie twarzy i karku? 6 szczepionek dla dorosłych, które mogą uratować ci życie Odchudzanie - nie taka prosta sprawa Aromatyczne kąpiele made-in home Sprzymierzeńcy ciężarnej Czy hazard mamy w genach?

Popularne w tym tygodniu:

Realizacja recepty online to tylko 2 kroki - zobacz, kiedy jest refundowana