To, jak chodzimy, dużo mówi o naszym zdrowiu. Zobacz, co mówi o tobie!

7. Sposób chodzenia a zdrowieW trakcie spaceru wszystkie partie naszego ciała muszą być ze sobą dobrze zsynchronizowane. Ogromne znaczenie ma tu ruch ramion, bioder, a także odpowiednie układanie stopy. Drobne nieprawidłowości występujące w trakcie poruszania się mogą wywierać niekorzystny wpływ na stawy i mięśnie.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

7. Sposób chodzenia a zdrowie
W trakcie spaceru wszystkie partie naszego ciała muszą być ze sobą dobrze zsynchronizowane. Ogromne znaczenie ma tu ruch ramion, bioder, a także odpowiednie układanie stopy. Drobne nieprawidłowości występujące w trakcie poruszania się mogą wywierać niekorzystny wpływ na stawy i mięśnie.

6. Zbyt duży nacisk na przednią część stopyChodzenie na obcasach może sprawiać, że stopa w trakcie chodzenia w nieodpowiedni sposób układa się w stosunku do podłoża. Jako pierwsza kontakt z ziemią ma wówczas przednia jej część, a nie pięta. To z kolei może spowodować naciągnięcie mięśni łydek oraz silną bolesność stóp. Co więcej, zbyt częste chodzenie w szpilkach czy obcasach może przyczynić się do wystąpienia urazu kostek oraz kolan.
Zdjęcie nóg / Shutterstock

6. Zbyt duży nacisk na przednią część stopy
Chodzenie na obcasach może sprawiać, że stopa w trakcie chodzenia w nieodpowiedni sposób układa się w stosunku do podłoża. Jako pierwsza kontakt z ziemią ma wówczas przednia jej część, a nie pięta. To z kolei może spowodować naciągnięcie mięśni łydek oraz silną bolesność stóp. Co więcej, zbyt częste chodzenie w szpilkach czy obcasach może przyczynić się do wystąpienia urazu kostek oraz kolan.

5. Ograniczenie chodzenia na obcasachTeraz już wiesz, że chodzenie na obcasach niestety nie jest korzystne dla twojego zdrowia. Dlatego postaraj się ograniczyć noszenie obuwia tego rodzaju i zastąp je wygodnymi butami na płaskiej podeszwie.
Zdjęcie butów / Shutterstock

5. Ograniczenie chodzenia na obcasach
Teraz już wiesz, że chodzenie na obcasach niestety nie jest korzystne dla twojego zdrowia. Dlatego postaraj się ograniczyć noszenie obuwia tego rodzaju i zastąp je wygodnymi butami na płaskiej podeszwie.

4. Mało ruchliwe ramionaNiektórzy z nas w trakcie chodzenia znacząco ograniczają pracę ramion. Niemniej jednak ramiona zapewniają nam wtedy równowagę, a to zdecydowanie ułatwia chód. Poza tym ograniczenie ruchu ramion w trakcie chodzenia może przyczynić się do wystąpienia problemów z kręgosłupem.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

4. Mało ruchliwe ramiona
Niektórzy z nas w trakcie chodzenia znacząco ograniczają pracę ramion. Niemniej jednak ramiona zapewniają nam wtedy równowagę, a to zdecydowanie ułatwia chód. Poza tym ograniczenie ruchu ramion w trakcie chodzenia może przyczynić się do wystąpienia problemów z kręgosłupem.

3. Maszeruj i aktywnie pracuj ramionamiOd tej pory zwróć uwagę na to, aby w trakcie chodzenia odpowiednio pracowały nie tylko twoje nogi, ale jednocześnie ramiona. Dzięki temu twoje ciało w trakcie stawiania każdego kroku będzie przybierać odpowiednią pozycję, a przy okazji odciążysz w ten sposób kręgosłup.
Zdjęcie kobiet / Shutterstock

3. Maszeruj i aktywnie pracuj ramionami
Od tej pory zwróć uwagę na to, aby w trakcie chodzenia odpowiednio pracowały nie tylko twoje nogi, ale jednocześnie ramiona. Dzięki temu twoje ciało w trakcie stawiania każdego kroku będzie przybierać odpowiednią pozycję, a przy okazji odciążysz w ten sposób kręgosłup.

2. Prostowanie nogi w odpowiednim momencieW momencie, gdy stopa styka się z podłożem, noga powinna być wyprostowana lub w niewielkim stopniu zgięta w kolanie. Niestety niekiedy nie prostujemy odpowiednio nogi – zazwyczaj wtedy, gdy nosimy wysokie i niewygodne szpilki – i w trakcie chodzenia noga jest nienaturalnie zgięta w kolanie. To niestety grozi późniejszą kontuzją stawów oraz wystąpieniem problemów z kolanami.
Zdjęcie nóg / Shutterstock

2. Prostowanie nogi w odpowiednim momencie
W momencie, gdy stopa styka się z podłożem, noga powinna być wyprostowana lub w niewielkim stopniu zgięta w kolanie. Niestety niekiedy nie prostujemy odpowiednio nogi – zazwyczaj wtedy, gdy nosimy wysokie i niewygodne szpilki – i w trakcie chodzenia noga jest nienaturalnie zgięta w kolanie. To niestety grozi późniejszą kontuzją stawów oraz wystąpieniem problemów z kolanami.

1. Kontroluj swój chódZwracaj uwagę na to, aby w trakcie chodzenia w butach na obcasie odpowiednio prostować nogi. Być może będziesz musiała nawet spowolnić tempo chodu. Niemniej jednak będzie to korzystniejsze dla zdrowia twoich nóg.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

1. Kontroluj swój chód
Zwracaj uwagę na to, aby w trakcie chodzenia w butach na obcasie odpowiednio prostować nogi. Być może będziesz musiała nawet spowolnić tempo chodu. Niemniej jednak będzie to korzystniejsze dla zdrowia twoich nóg.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Cała prawda o jajkach, czyli jak to jest z tym cholesterolem? Joga śmiechem coraz bardziej popularna Kulinarni pomocnicy w walce ze stresem Kawitacja Rozsądna dieta wegańska jest zdrowa i odpowiednia na każdym etapie życia? Żywność ekologiczna - czy aby na pewno? LACTISSIMA – żele do higieny intymnej 10 powodów, dla których powinnaś przejść na wegetarianizm Masaż erotyczny - relaksująca gra wstępna Ze słońcem nie po drodze Proste ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud. Sposoby na smukłe nogi Płaskie buty wcale nie tak zdrowe

Popularne w tym tygodniu:

Lampa Bioptron, czyli nowatorska metoda leczenia światłem – na czym polega jej działanie i w leczeniu jakich schorzeń jest wykorzystywana? mZdrowie, czyli mobilny lekarz, dietetyk, trener. Jak to działa? Wszystko, co musisz wiedzieć o soczewkach miesięcznych