Matura z angielskiego: Poćwicz razem z nami! (2)
TOMEK ERNESTOWICZ • dawno temuZapraszamy do rozwiązywania ćwiczeń, które przygotowaliśmy specjalnie dla was. Dziś stosowanie struktur leksykalno-gramatycznych z poziomu rozszerzonego.
STOSOWANIE STRUKTUR LEKSYKALNO-GRAMATYCZNYCH
Zadanie 1.(2,5 pkt)
Uzupełnij każdą lukę jednym wyrazem, przekształcając wyraz podany w nawiasie, tak aby otrzymać logiczny i gramatycznie poprawny tekst. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych wyrazów.
1.1. _____ (EMPLOY) has been increasing for eleven months. More and more people are out of work.
1.2. In the beginning, Mark knew nothing but he’s _____ (GRADE) gaining more experience.
1.3. Your effort has been most _____ (ADMIRE) and it deserves an award.
1.4. I need more information. I’m _____ (ACQUAINT) with these problems.
1.5. All _____ (ACCUSE) against the men were untrue. There was no evidence to prove their guilt.
Zadanie 2.(2,5 pkt)
Uzupełnij każde zdanie, tak aby zachować znaczenie zdania wyjściowego. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna i gramatyczna wpisywanych fragmentów zdań.
2.1. The secretary typed more copies than were required.
The secretary needn’t __________ many copies.
2.2. You will not achieve your goals if you don’t work hard.
Unless __________, you won’t achieve your goals.
2.3. Although Alice works night shifts, she doesn’t earn much.
In spite __________, Alice doesn’t earn much.
2.4. I wish I hadn’t spent all my money on such rubbish.
I regret __________ on such rubbish.
2.5. The telephone rang right after had he opened the newspaper.
No sooner __________ the telephone rang.POPRAWNE ODPOWIEDZI W KOMENTARZU PONIŻEJ
Zobacz także:
Matura 2010: Poćwicz razem z nami! (1)
Kilka uwag na temat czasownikow nieregularnych
Powtórka przed maturą 2010: Past Tenses
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze