Efekt szminki. Kobiety więcej wydają w kryzysie
IZABELA O’SULLIVAN • dawno temuW czasie kryzysu młode kobiety wydają więcej na ubrania i kosmetyki - pokazują najnowsze badania. podczas recesji chętniej kupują produkty, które zwiększą ich atrakcyjność. Robią to po to, by przyciągnąć zamożnych mężczyzn, którzy zadbają o nie w trudnych finansowo czasach! Naukowcy nazywają to efektem szminki.
W czasie kryzysu młode kobiety wydają więcej na ubrania i kosmetyki — pokazują najnowsze badania. Przeprowadzili je naukowcy z Chrześcijańskiego Uniwersytetu w Texasie, Uniwersytetu Texas w San Antonio, Uniwersytetu w Minnesocie i ze Stanowego Uniwersytetu w Arizonie.
Eksperymentowi poddana została grupa niezamężnych kobiet w wieku od 18 do 24 lat. Wyniki badania pokazują, że kobiety podczas recesji chętniej kupują produkty, które zwiększą ich atrakcyjność. Robią to po to, by przyciągnąć zamożnych mężczyzn, którzy zadbają o nie w trudnych finansowo czasach. Naukowcy nazywają to efektem szminki.
Badacze przeanalizowali nie tylko współczesne tendencje, ale także zachowania kobiet z ostatnich 20 lat. W każdym przypadku wnioski były te same. Kobiety nie żałują pieniędzy na ubrania i kosmetyki, ale jednocześnie oszczędzają na innych produktach. Potrafią odmówić sobie wielu rzeczy, które nie mają wpływu na ich wygląd.
— Mężczyźni mówią: "najładniej wyglądasz, jak jesteś naturalna". Ale to dziewczyny, które są zrobione na bóstwo zwracają ich uwagę – twierdzi jedna z uczestniczek badania, Kayla Clancy.
Za podnoszeniem swojej atrakcyjności poprzez lepsze kosmetyki, bardziej szykowne ciuchy kryje się jednak nie tylko chęć podobania się mężczyznom, lecz także kobieca rywalizacja. Jeśli na przykład w pracy koleżanki ubierają się elegancko, mają zawsze perfekcyjny makijaż, kobieta będzie najprawdopodobniej dążyła do tego, by co najmniej dotrzymać im kroku. Naturalne jest bowiem, że porównujemy się do ludzi, którzy nas otaczają i nie chcemy wypadać gorzej niż oni.
Naukowcy twierdzą jednak zgodnie, że najbardziej efektywne są te reklamy produktów kosmetycznych, które podkreślają ich znaczenie w przyciągnięciu płci przeciwnej.
Prawdziwe piękno jest we wnętrzu. Temu popularnemu twierdzeniu nie przeczy jednak chęć zwiększenia swojej atrakcyjności fizycznej, by zwrócić uwagę mężczyzn. Ta tendencja jest głęboko zakorzeniona psychologicznie, co potwierdzili naukowcy.
Źródło: www.ecollegetimes.com
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze