„Zeszyt do bazgrania dla tych, którzy nudzą się w pracy” recenzja
ALICJA BARSZCZ • dawno temuCzy w pracy można czuć się jak na wakacjach? Wydaje się, że większości z nas praca kojarzy się z obowiązkiem i jest koniecznością. Ciężko myśleć o pracy niezobowiązująco i w kategoriach luzu. Jako środek rozładowujący napięcie w pracy Claire Fay proponuje swój międzynarodowy bestseller pt. „Zeszyt do bazgrania dla tych, którzy nudzą się w pracy”, który w Polsce ukazał się nakładem wydawnictwa Znak. Dzięki lekturze możemy rozciągnąć umysł i poczuć się właśnie jak na wakacjach!
Książka utrzymana jest w konwencji humorystycznej, prześmiewczej i stanowi kreatywną zabawę dla dorosłych. Już sama okładka przyciąga wzrok, gdyż jest w pomarańczowym, krzykliwym kolorze. Na kilkudziesięciu nienumerowanych stronach znajdują się praktyczne zadania do wykonania (oczywiście w trakcie pracy). Na pierwszej stronie jest miejsce, gdzie można wpisać swoje imię i nazwisko, ukończone studia, zawód, który wykonujemy i o którym się marzyło, a także dzień rozpoczęcia prowadzenia zeszytu. Oczywiście przyjemności można sobie dawkować i ja tak właśnie podeszłam do tematu. Codziennie odkrywałam nowe polecenie, które wzbudzało uśmiech i zapewniało miłe oderwanie od codziennych obowiązków.
Zadania, które mnie najbardziej rozbawiły to m.in. zamykanie ust koleżankom, narysowanie portretu szefa i wymierzenie mu policzka, kolorowanie filiżanek do kawy tak długo, aż zacznie nam się przelewać, rysowanie obrazu nędzy i rozpaczy oraz zamalowanie swojego pustego śmiechu na wypadek nie przyznania urlopu. Wszystkie oczywiście z przymrużeniem oka. Każdy, kto ma problematycznego szefa lub współpracowników, jest w stanie dać upust swoim emocjom w niegroźny dla otoczenia sposób. Każde kolejne zadanie kojarzy się z pracą i pozwala nam się po prostu uśmiechnąć.
Niezwykłym atutem książki są zabawne metafory i gry słowne połączone z rysunkami, jak np. „zalewać robaka”, „podłożyć komuś świnię”, „robienie czegoś pod dyktando” czy „stawiać kropkę nad i”. Zeszyt do bazgrania zawiera praktyczne porady dla osób bardzo zajętych, mających dużo obowiązków i starających się o podwyżkę.
Książka może być ciekawym przerywnikiem w pracy, dlatego polecam ją szczególnie pracownikom korporacji, ale też mniejszych firm, wykonującym szeroko pojętą pracę biurową. Należy jednak pamiętać, aby schować zeszyt przed przełożonym. Po lekturze, a raczej przeglądaniu książki nasuwa mi się jedno pytanie — dlaczego odniosła sukces i stała się bestsellerem? Czyżby aż tyle ludzi nudziło się w pracy? ;)
Autor: Ilona Szczotka
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze