7 dziwnych rzeczy, które namieszają w twoich kubkach smakowych
7. Rodzaj tworzywa, z którego wykonano naczynie
Zapewne nie raz zdarzyło ci się poczuć metaliczny posmak po oblizaniu łyżki. Sztućce wykonane z tworzywa takiego jak miedź i cyna mogą niestety niekorzystnie wpływać na odczuwalny przez ciebie smak potraw.
6. Kolor naczynia
CzCzy wiedziałaś, że niebieski kolor naczyń może znacząco zmniejszyć twój apetyt? Jedzenie na talerzach o tej barwie może stanowić ważny element diety odchudzającej. Z kolei na podstawie badań klinicznych wiadomo, że napoje umieszczone w niebieskim szkle zdecydowanie lepiej gaszą pragnienie niż pozostałe.
5. Temperatura
Z całą pewnością cenisz sobie smak mocno schłodzonego piwa czy coca-coli. A jakie są twoje wrażenia po wypiciu tych napojów w momencie, gdy mają one temperaturę pokojową? Kubki smakowe różnie interpretują smak w zależności od temperatury danego produktu. Ciepłe piwo i cola raczej nie przypadną ci do gustu.
4. Otoczenie
W jednym z badań naukowych grupa osób była poproszona o ocenę tej samej whisky w trzech różnych pomieszczeniach. W każdym z nich można było odczuć zapach trawy lub drewna. Co ciekawe, w każdym z tych pomieszczeń uczestnicy badania zupełnie inaczej odczuwali smak tego alkoholu.
3. Skojarzenia
Wspomnienia z dzieciństwa mogą mieć wpływ na poprawę bądź pogorszenie wrażeń smakowych konkretnego dania. Pamiętasz jak podawano ci w przedszkolu papkę przyrządzoną ze szpinaku? Zapewne starasz się teraz unikać tego produktu, choć w rzeczywistości dobrze przygotowany szpinak może być doskonały w smaku.
2. Opis produktu
Ludzie chwalą sobie produkty spożywcze, które mają ładny opis. Zapewne bardziej przekona cię do zjedzenia „karmelowo-orzechowy baton w polewie czekoladowej” niż „baton z orzechami”.
1. Marka
Nasza podświadomość często błędnie nam podpowiada, że produkt markowy jest lepszy w smaku niż jego odpowiednik z niższej półki. W rzeczywistości w wielu badaniach klinicznych konsumenci nie potrafili odnaleźć istotnej różnicy w smaku oryginalnej coli oraz napojem ją imitującym.
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze