Jak wybrać dobre przedszkole?
PATRYCJA KARPIŃSKA • dawno temuBadania dowodzą, że mózg najszybciej przyswaja wiedzę od narodzin do 6 roku życia. Dlatego też od wyboru odpowiedniego przedszkola dla malucha zależeć mogą jego dalsze wyniki w nauce. Należy jednak pamiętać, że przedszkole to nie tylko edukacja, ale także przyjazna atmosfera i opieka, dzięki której możliwe będzie rozbudzenie drzemiącego w dziecku potencjału.
Świadomi rodzice doskonale zdają sobie sprawę z faktu, że wybierając przedszkole dla dziecka, należy zwrócić uwagę na metody i program nauczania, a także formę zajęć, która pobudzi ciekawość, odwagę i wyobraźnię malucha. Jednym z takich przedszkoli jest warszawskie MyVinci, stosujące autorskie i nowatorskie rozwiązania. Innowacyjny jest nawet wystrój placówki – na ścianach pojawiają się reprodukcje znanych obrazów, a na drzwiach toalet tablice Mendelejewa. Jak tłumaczy jedna z mam, której syn uczęszcza do tego przedszkola, ogromna ilość otaczających dziecko informacji nie jest dla niego przeciążeniem – obcowanie z nimi na co dzień sprawia, że stają się dla malucha naturalne. „Znajomi przecierają oczy ze zdumienia, gdy mój pięcioletni syn wymienia nazwy pierwiastków czy opowiada, co namalował Velasquez równie swobodnie, co relacjonuje przygody Boba Budowniczego, które obejrzał na dobranoc” – tłumaczy kobieta.
W przedszkolu zajęcia często mają formę eksperymentów, dzięki którym maluchy w sposób nieświadomy zdobywają wiedzę z dziedziny chemii, fizyki czy historii sztuki. W odróżnieniu od innych placówek, gdzie wydarzenia takie mają miejsce raz na jakiś czas, w przedszkolu MyVinci są one codziennością. Program nauczania ośrodka łączy metody stworzone przez największe, światowe autorytety z dziedziny pedagogiki, edukacji i psychologii dziecka.
W ośrodku zajęcia prowadzone są w 5 językach (polskim, angielskim, niemieckim, rosyjskim i hiszpańskim) pod okiem native speakerów. W każdym tygodniu króluje inna mowa. Jednak nauka języka nie jest celem samym w sobie – stymuluje umysł dziecka i wspomaga jego rozwój poznawczy.
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze