Czego nie robić, kiedy ogarnie nas gniew?

9. Kłótnia źródłem kłopotów
                                                    9. Kłótnia źródłem kłopotów
                                                                                                            Kłótnia nie tylko wprawia w zły nastrój, ale też wpływa negatywnie na zdolność wykonywania codziennych czynności, takich jak prowadzenie auta, co może być niebezpieczne. Dowiedz się, czego nie należy robić pod wpływem gniewu.

9. Kłótnia źródłem kłopotów

9. Kłótnia źródłem kłopotów
Kłótnia nie tylko wprawia w zły nastrój, ale też wpływa negatywnie na zdolność wykonywania codziennych czynności, takich jak prowadzenie auta, co może być niebezpieczne. Dowiedz się, czego nie należy robić pod wpływem gniewu.

8. Nie prowadź auta
                                                    8. Nie prowadź auta
                                                                                                            Wściekłość nie jest dobrym towarzyszem jazdy. Gniew sprawia, że podejmujemy więcej ryzyka i powodujemy więcej wypadków. Co więcej, złość sprawia, że patrzymy bezpośrednio przed siebie, przez co możemy nie zauważyć pieszego lub innego samochodu.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

8. Nie prowadź auta

8. Nie prowadź auta
Wściekłość nie jest dobrym towarzyszem jazdy. Gniew sprawia, że podejmujemy więcej ryzyka i powodujemy więcej wypadków. Co więcej, złość sprawia, że patrzymy bezpośrednio przed siebie, przez co możemy nie zauważyć pieszego lub innego samochodu.

7. Sen to nie rozwiązanie
                                                    7. Sen to nie rozwiązanie
                                                                                                            Chodzenie spać w gniewie może wzmocnić lub utrwalić negatywne emocje, ponieważ sen pomaga nam przetwarzać i umacniać informacje zdobyte w ciągu dnia. W związku z tym, chodzenie spać po kłótni sprawi, że umocnione zostaną negatywne doświadczenia.

7. Sen to nie rozwiązanie

7. Sen to nie rozwiązanie
Chodzenie spać w gniewie może wzmocnić lub utrwalić negatywne emocje, ponieważ sen pomaga nam przetwarzać i umacniać informacje zdobyte w ciągu dnia. W związku z tym, chodzenie spać po kłótni sprawi, że umocnione zostaną negatywne doświadczenia.

6. Nie dawaj upustu złości
                                                    6. Nie dawaj upustu złości
                                                                                                            Wyrzucenie złości z siebie wydaje się dobrym pomysłem, jednak może tylko pogorszyć sytuację. W rzeczywistości, internauci czytający komentarze osób rzucających gromy bardziej się zdenerwowali i byli mniej szczęśliwi – jak pokazały badania psychologiczne. Co więcej, inne badania potwierdziły, że uderzanie pięścią w poduszkę w celu zniwelowania gniewu, nie tylko umocniło gniew w danym momencie, ale też sprawiło, że agresywne zachowanie było bardziej prawdopodobne w przyszłości.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

6. Nie dawaj upustu złości

6. Nie dawaj upustu złości
Wyrzucenie złości z siebie wydaje się dobrym pomysłem, jednak może tylko pogorszyć sytuację. W rzeczywistości, internauci czytający komentarze osób rzucających gromy bardziej się zdenerwowali i byli mniej szczęśliwi – jak pokazały badania psychologiczne. Co więcej, inne badania potwierdziły, że uderzanie pięścią w poduszkę w celu zniwelowania gniewu, nie tylko umocniło gniew w danym momencie, ale też sprawiło, że agresywne zachowanie było bardziej prawdopodobne w przyszłości.

5. Nie zajadaj złości
                                                    5. Nie zajadaj złości
                                                                                                            Łagodzenie złości za pomocą jedzenia może odnieść odwrotny skutek na kilka sposobów. W złości zazwyczaj dokonujemy niezdrowych wyborów w sprawie spożywanych produktów. Co więcej, spotęgowany stan emocjonalny wywołuje reakcję walki lub ucieczki, co oznacza, że ciało odbiera to jako niebezpieczeństwo. W takim stanie proces trawienia zajmuje pozycję podrzędną w porównaniu z „niebezpieczeństwem” i nie działa optymalnie, co może skutkować problemami z wypróżnianiem.
Zdjęcie autorstwa Renato Ganoza / CC BY

5. Nie zajadaj złości

5. Nie zajadaj złości
Łagodzenie złości za pomocą jedzenia może odnieść odwrotny skutek na kilka sposobów. W złości zazwyczaj dokonujemy niezdrowych wyborów w sprawie spożywanych produktów. Co więcej, spotęgowany stan emocjonalny wywołuje reakcję walki lub ucieczki, co oznacza, że ciało odbiera to jako niebezpieczeństwo. W takim stanie proces trawienia zajmuje pozycję podrzędną w porównaniu z „niebezpieczeństwem” i nie działa optymalnie, co może skutkować problemami z wypróżnianiem.

4. Nie kontynuuj kłótni
                                                    4. Nie kontynuuj kłótni
                                                                                                            Kontynuowanie dyskusji, kiedy ma się problem z pohamowaniem gniewu sprawia, że powiesz coś, czego później będziesz żałował. Jeśli widzisz, że sytuacja wymyka się spod kontroli, poproś o przerwę w kłótni – może ona trwać od 10 minut do 10 dni, ważna jest jednak chęć powrócenia do dyskusji. Przerwa pozwoli wyciszyć się i uspokoić, co umożliwi kontynuowanie rozmowy w bardziej rozumny sposób.

4. Nie kontynuuj kłótni

4. Nie kontynuuj kłótni
Kontynuowanie dyskusji, kiedy ma się problem z pohamowaniem gniewu sprawia, że powiesz coś, czego później będziesz żałował. Jeśli widzisz, że sytuacja wymyka się spod kontroli, poproś o przerwę w kłótni – może ona trwać od 10 minut do 10 dni, ważna jest jednak chęć powrócenia do dyskusji. Przerwa pozwoli wyciszyć się i uspokoić, co umożliwi kontynuowanie rozmowy w bardziej rozumny sposób.

3. Nie pij alkoholu
                                                    3. Nie pij alkoholu
                                                                                                            Sięganie po alkohol po kłótni, aby się uspokoić ma skutek odwrotny do zamierzonego. Alkohol sprawia, że jest większe prawdopodobieństwo działania w gniewie, gdyż usuwa on kontrolę odruchów, co może doprowadzić do trwałych negatywnych skutków wynikających z krótkotrwałego uczucia, czego będziesz żałować.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

3. Nie pij alkoholu

3. Nie pij alkoholu
Sięganie po alkohol po kłótni, aby się uspokoić ma skutek odwrotny do zamierzonego. Alkohol sprawia, że jest większe prawdopodobieństwo działania w gniewie, gdyż usuwa on kontrolę odruchów, co może doprowadzić do trwałych negatywnych skutków wynikających z krótkotrwałego uczucia, czego będziesz żałować.

2. Nie pisz e-maili
                                                    2. Nie pisz e-maili
                                                                                                            Napisane słowo jest mocniejsze niż mówione i nie można go wycofać po kliknięciu przycisku „wyślij”. Jeśli musisz spisać swoje uczucie, zrób to w dokumencie Word, co sprawi, że nie wyślesz wiadomości w pośpiechu i uporządkujesz swoje uczucia.

2. Nie pisz e-maili

2. Nie pisz e-maili
Napisane słowo jest mocniejsze niż mówione i nie można go wycofać po kliknięciu przycisku „wyślij”. Jeśli musisz spisać swoje uczucie, zrób to w dokumencie Word, co sprawi, że nie wyślesz wiadomości w pośpiechu i uporządkujesz swoje uczucia.

1. Nie rozmyślaj
                                                    1. Nie rozmyślaj
                                                                                                            Obsesyjne myślenie o tym, jak druga osoba cię zraniła lub była niesprawiedliwa, niczego nie rozwiązuje. Jeśli jesteś celem gniewu innej osoby, uspokoisz ją, zachowując spokój. Mów do tej osoby na poziomie jej emocji i stopniowo uspokój swój ton, co wprowadzi ją w spokojniejszy stan.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

1. Nie rozmyślaj

1. Nie rozmyślaj
Obsesyjne myślenie o tym, jak druga osoba cię zraniła lub była niesprawiedliwa, niczego nie rozwiązuje. Jeśli jesteś celem gniewu innej osoby, uspokoisz ją, zachowując spokój. Mów do tej osoby na poziomie jej emocji i stopniowo uspokój swój ton, co wprowadzi ją w spokojniejszy stan.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Stres to choroba stulecia. Sprawdź czy chorujesz? Anemia u kobiet Jesień. Jak rozpoznać ten typ urody i jak się malować? 10 powodów, dla których warto jeść jajka Ideał piękna? Puszysta pani Piłeczka tenisowa w walce ze stresem Powikłania po cesarce Szklanka soku owocowego dla zdrowia? Równie dobrze możesz wypić colę! Ćwiczenia callanetics Blizna i co dalej... Sprawdź, czy doświadczasz biernego stresu! Jak pięknie wyglądać na plaży?