10 korzyści z jedzenia jaj

10. Stanowią bogactwo składników odżywczychJedno jajko jest źródłem wielu składników odżywczych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu, takich jak witamina A, kwas foliowy, witaminy z grupy B, fosfor oraz selen.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

10. Stanowią bogactwo składników odżywczych
Jedno jajko jest źródłem wielu składników odżywczych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu, takich jak witamina A, kwas foliowy, witaminy z grupy B, fosfor oraz selen.

9. Zawierają cenne dla organizmu białkoW jajach zawarte jest pełnowartościowe białko, łatwo przyswajalne przez układ pokarmowy człowieka i zawierające szereg aminokwasów niezbędnych do zachowania podstawowych funkcji życiowych. Ten składnik stanowi ważny element budowy narządów, tkanek i komórek.
Zdjęcie autorstwa PublicDomainPictures / CC BY

9. Zawierają cenne dla organizmu białko
W jajach zawarte jest pełnowartościowe białko, łatwo przyswajalne przez układ pokarmowy człowieka i zawierające szereg aminokwasów niezbędnych do zachowania podstawowych funkcji życiowych. Ten składnik stanowi ważny element budowy narządów, tkanek i komórek.

8. Sprzyjają odchudzaniuZe względu na sporą zawartość białka, jaja szybko potrafią zapewnić uczucie sytości. To z kolei zmniejsza chęci na podjadanie między posiłkami i tym samym sprzyja zachowaniu prawidłowej masy ciała.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

8. Sprzyjają odchudzaniu
Ze względu na sporą zawartość białka, jaja szybko potrafią zapewnić uczucie sytości. To z kolei zmniejsza chęci na podjadanie między posiłkami i tym samym sprzyja zachowaniu prawidłowej masy ciała.

7. Są zdrowe dla oczuZawarta w jajach luteina jest niezbędna do zachowania zdrowych oczu. Zapobiega wystąpieniu schorzeń, takich jak zaćma czy zwyrodnienie plamki żółtej. Ponadto pozytywnie wpływa na ostrość widzenia.
Zdjęcie autorstwa Bergadder / CC BY

7. Są zdrowe dla oczu
Zawarta w jajach luteina jest niezbędna do zachowania zdrowych oczu. Zapobiega wystąpieniu schorzeń, takich jak zaćma czy zwyrodnienie plamki żółtej. Ponadto pozytywnie wpływa na ostrość widzenia.

6. Zawierają kwasy tłuszczowe omega-3Kwasy tłuszczowe omega-3 są ważnym elementem naszej diety, gdyż organizm nie jest w stanie samodzielnie ich wytworzyć. Są one między innymi niezbędne do prawidłowego funkcjonowania mózgu czy zdrowia skóry.
Zdjęcie autorstwa Lebensmittelfotos / CC BY

6. Zawierają kwasy tłuszczowe omega-3
Kwasy tłuszczowe omega-3 są ważnym elementem naszej diety, gdyż organizm nie jest w stanie samodzielnie ich wytworzyć. Są one między innymi niezbędne do prawidłowego funkcjonowania mózgu czy zdrowia skóry.

5. Obniżają poziom cholesteroluBadania kliniczne potwierdzają, że regularne spożywanie jaj może przyczynić się do obniżenia poziomu
Zdjęcie mężczyzny / Shutterstock

5. Obniżają poziom cholesterolu
Badania kliniczne potwierdzają, że regularne spożywanie jaj może przyczynić się do obniżenia poziomu

4. Podnoszą poziom dobrego cholesteroluDo niedawna sądzono, że zbyt częste spożywanie jaj wywiera niekorzystny wpływ na układ sercowo-naczyniowy. Obecnie wiadomo, że jaja mogą przyczynić się do wzrostu dobrego poziomu cholesterolu (HDL) we krwi. To z kolei odgrywa również istotną rolę w procesie obniżania stężenia złego cholesterolu we krwi.

4. Podnoszą poziom dobrego cholesterolu
Do niedawna sądzono, że zbyt częste spożywanie jaj wywiera niekorzystny wpływ na układ sercowo-naczyniowy. Obecnie wiadomo, że jaja mogą przyczynić się do wzrostu dobrego poziomu cholesterolu (HDL) we krwi. To z kolei odgrywa również istotną rolę w procesie obniżania stężenia złego cholesterolu we krwi.

3. Wspomagają przebieg ważnych funkcji biologicznych organizmuJaja stanowią źródło cennej dla organizmu choliny. Składnik ten uczestniczy przy procesie metabolizowania węglowodanów, białek i tłuszczy. Ponadto, wywiera korzystny wpływ na układ nerwowy i wspomaga procesy usuwania toksyn z organizmu.
Zdjęcie autorstwa Lazare / CC BY

3. Wspomagają przebieg ważnych funkcji biologicznych organizmu
Jaja stanowią źródło cennej dla organizmu choliny. Składnik ten uczestniczy przy procesie metabolizowania węglowodanów, białek i tłuszczy. Ponadto, wywiera korzystny wpływ na układ nerwowy i wspomaga procesy usuwania toksyn z organizmu.

2. Obniżają poziom trójglicerydów we krwiNadmiar trójglicerydów we krwi może przyczynić się do wystąpienia schorzeń układu krążenia, takich jak miażdżyca czy choroba niedokrwienna serca. Obecność jaj w diecie może temu zapobiec.

2. Obniżają poziom trójglicerydów we krwi
Nadmiar trójglicerydów we krwi może przyczynić się do wystąpienia schorzeń układu krążenia, takich jak miażdżyca czy choroba niedokrwienna serca. Obecność jaj w diecie może temu zapobiec.

1. Mogą zmniejszyć ryzyko udaru mózguZe względu na to, że jaja obniżają poziom złego cholesterolu we krwi, przyczyniają się również do obniżenia ryzyka wystąpienia udaru mózgu. Chociażby z tego względu warto regularnie spożywać jajka.
Zdjęcie autorstwa Nic McPhee / CC BY

1. Mogą zmniejszyć ryzyko udaru mózgu
Ze względu na to, że jaja obniżają poziom złego cholesterolu we krwi, przyczyniają się również do obniżenia ryzyka wystąpienia udaru mózgu. Chociażby z tego względu warto regularnie spożywać jajka.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Skuteczna depilacja Dżem z jabłek Olej z pestek winogron Warto być podobnym do ojca Grube uda - co robić? 5 miejsc/przedmiotów z największą ilością zarazków Rodzaje upławów Nietrzymanie moczu to nie wstyd Pożegnaj cellulit, zanim nadejdzie lato Jak odpowiednio pielęgnować skórę naczynkową? KONKURS. Wygraj super nagrody! Czy metoda usta–usta jest konieczna podczas reanimacji?

Popularne w tym tygodniu:

Kalendarz pylenia, czyli pomocna mapa dla alergików. Sprawdź, jak korzystać z tego terminarza W jaki sposób rozpoznać objawy sepsy? Zobacz jakie są przyczyny i jak wygląda leczenie posocznicy Objawy nerwicy lękowej – rozpoznanie i leczenie. Zobacz przyczyny neurozy Jak wywołać okres? Poznaj domowe sposoby na wywołanie miesiączki i przyczyny braku okresu Jaki dzbanek filtrujący kupić? Zobacz na co zwracać uwagę przy wyborze odpowiedniego modelu