Jak zorganizować domowe miejsce pracy jako konsultantka?
URSZULA RUCIŃSKA • dawno temuMateriał sponsorowany przez Avon
Zaczynasz pracę jako konsultantka Avonu? Podpowiemy Ci, jak zorganizować przestrzeń do pracy zdalnej, na co zwrócić uwagę przy urządzaniu domowego kącika biurowego oraz dlaczego wydzielenie go jest tak istotne, gdy pracujesz w domu. Poznaj nasze wskazówki!
Zostań konsultantką i pracuj wygodnie z domu! Jak stworzyć „domowe biuro”?
Praca konsultantki niesie za sobą wiele plusów. Jednym z nich jest możliwość pracy zdalnej. Nie wiesz, jak zorganizować sobie przestrzeń? Skorzystaj z naszych wskazówek:
Podziel mieszkanie na strefy
Jeśli nie masz możliwości pracy w osobnym pokoju, niż salon czy sypialnia, to nie problem. Można sobie z tym łatwo poradzić, nawet w niewielkim mieszkaniu bądź kawalerce. Oddzielenie strefy wypoczynkowej i kącika do pracy jest o tyle istotne, że w pracy pozwala skupić się na obowiązkach, zaś po pracy – w pełni zrelaksować. Przebywanie w każdej ze stref to też ważny sygnał dla innych domowników – „teraz pracuję, nie przeszkadzajcie mi” lub „teraz jestem dla Was”.
Istotne jest to, by Twój roboczy kącik był w jakiś sposób odgrodzony od reszty pomieszczenia. To można zrobić na kilka sposobów, w zależności od wymiarów pokoju i jego rozkładu. I nie musi to być od razu ścianka działowa. Możesz wykorzystać choćby zwykły regał. Może być to tradycyjny regał lub regał bez tylnej ścianki, który z jednej strony możesz wykorzystać na potrzebne Ci przybory, z drugiej np. na książki.
Druga opcja pozwala wpuścić więcej światła do każdej ze stref. Dobrym rozwiązaniem jest również parawan, który łatwo można złożyć, by nie zajmował miejsca, ale również wykorzystać przy innych okazjach, np. zakrywając niechlubny nieład przy niespodziewanej wizycie gości. Doskonałym patentem, który w ogóle nie zabiera przestrzeni jest zwieszona z sufitu roleta lub żaluzja. To bardzo wygodne rozwiązanie, zwłaszcza na bardzo małych przestrzeniach. Możesz wykorzystać również wysokie kwietniki lub wieszak na ubrania na kółkach. Jak widzisz, możliwości jest mnóstwo. Trzeba jedynie dobrać taką, która będzie najwygodniejsza dla Ciebie i dopasowana do charakteru Twojego mieszkania.
Zorganizuj blat roboczy, dopasowany do swoich potrzeb
Praca konsultantki nie oznacza, że zawsze musisz wykonywać ją z domu. Jeśli lubisz pracować w kawiarni bądź w przestrzeniach co-workingowych, a jedynie część obowiązków wykonujesz u siebie, nie warto zagracać sobie mieszkania tradycyjnym biurkiem. Jeśli masz toaletkę, możesz wykorzystać ją do tego celu.
Czasem wystarczy jedynie kawałek blatu. W małych mieszkaniach może to być rozkładany stolik, stolik przymocowany do ściany, który również można złożyć po pracy lub kawałek blatu choćby we wnęce w korytarzu. Ważne jest to, by zadbać o ergonomię i pod tym kątem organizować sobie przestrzeń.
Otocz się zielenią
Świetnym rozwiązaniem jest „zielony regał”, czyli ażurowy regał wypełniony roślinami. Rośliny nie tylko poprawiają klimat w mieszkaniu, ale też wpływają pozytywnie na samopoczucie, a kolor zielony działa uspokajająco i poprawia koncentrację. Do tego roślinna ścianka będzie piękną ozdobą każdego mieszkania.
Bądź eko!
Przechowuj wszystko w komputerze (poczta, kalendarz, dokumenty, komunikator, przypomnienia, listy, fiszki typu post-it na pulpicie, szkolenia)
Ustal zasady z innymi domownikami
Dobra komunikacja to podstawa. Warto porozmawiać z pozostałymi domownikami o zasadach i Twoim harmonogramie dnia. Fakt, że pracujesz zdalnie nie oznacza, że jesteś dostępna dla wszystkich w każdym momencie i możesz wykonywać w tym czasie także domowe obowiązki. Ustal jasno reguły np. z mężem lub dziećmi, żeby nie przeszkadzali Ci, gdy „zamykasz” się w swoim domowym biurze.
Mamy nadzieję, że sprawdzone patenty, którymi się z Wami dzielimy, będą praktyczną pomocą dla każdej konsultantki Avonu i nie tylko!
Materiał sponsorowany przez Avon
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze