5 najlepszych strategii sprzedaży dla zdalnej konsultantki kosmetycznej Avon
URSZULA RUCIŃSKA • 11 miesięcy temuMateriał sponsorowany przez Avon
Chcesz wiedzieć, jak zostać liderem i zarządzać własnym zespołem ambasadorek Avon? Zostań konsultantką i przetestuj różne strategie sprzedażowe, by sprawdzić, które przyniosą najlepsze efekty. Pamiętaj, że oferowanie katalogów Avon do przejrzenia to zaledwie wstęp, ale praca konsultantki kosmetycznej może dać Ci naprawdę dużo satysfakcji i wzmocnić Twoje kompetencje sprzedażowe. Podpowiadamy, jakie strategie warto wdrożyć!
Testuj kosmetyki i dziel się doświadczeniami
Po pierwsze pamiętaj, że jako konsultantka Avonu sama stanowisz najlepszą wizytówkę swojej oferty. Dobrym pomysłem jest prowadzenie np. profilu tematycznego lub bloga o kosmetykach, gdzie możesz dzielić się swoimi doświadczeniami z używania danego kosmetyku. To zawsze zwiększy Twoją wiarygodność, tym bardziej, że poza realnymi, „namacalnymi” efektami, możesz mówić również o emocjach, a nic nie sprzedaje lepiej takich dóbr jak kosmetyki – zwłaszcza te z wyższej półki – jak emocje.
Dawaj możliwość wypróbowania kosmetyków
Możliwość przetestowania produktu zwiększa prawdopodobieństwo jego zakupu, co więcej – zwiększa również prawdopodobieństwo dalszych rekomendacji. Osoba, która ma możliwość wypróbowania jednego produktu, może być przy okazji zainteresowana zakupem innego lub po testowaniu – całej linii. Zatem warto rozdawać próbki, dzielić się gratisami, zarówno w przypadku stałych klientek, by wynagrodzić je za lojalność, ale również nowym, być może jeszcze nieprzekonanym do danego produktu. Przecież każdy z nas lubi otrzymywać niespodziewane upominki, a gdy może to przynieść dodatkowo wymierne korzyści, tym lepiej dla Ciebie.
Nawiąż współpracę z lokalnymi salonami kosmetycznymi lub znajomymi kosmetyczkami
Poszukaj klientów business-to-business. Może w okolicy masz niewielki salon kosmetyczny lub fryzjerski, który byłby zainteresowany Twoim pośrednictwem przy zakupie produktów? To inna skala zakupów, niż w przypadku klientów indywidualnych. Tutaj również możesz posiłkować się rozdawaniem próbek czy gratisów, by zyskać nowych klientów. Możesz również ustalić jakąś formę wynagrodzenia za polecenie właścicielowi bądź zatrudnionym w zakładzie osobom. Taka kooperacja działa na zasadzie win-win.
Podpowiadaj konkretne pozycje, którymi potencjalny klient może być zainteresowany
Każda osoba ma inny typ cery czy włosów, tym samym boryka się z innymi problemami. Zwracaj uwagę na indywidualne potrzeby, włącznie z tymi nieuświadomionymi, danej osoby, a zwiększysz szanse na sprzedaż produktu. Dostosuj swoją ofertę do typu potencjalnego klienta. Stwórz strategie sprzedażowe dla różnych grup odbiorców – kobiet, mężczyzn, osób starszych, kobiet w ciąży, singli etc W ten sposób zwiększysz prawdopodobieństwo finalizacji transakcji, a także swoją wiarygodność i kompetencje jako konsultantki Avon. To z kolei sprawi, że klienci Ci zaufają i chętniej będą do Ciebie wracać i prosić również o Twoją poradę.
Zadbaj o polecenie Cię nowym osobom
Zaufane klientki poproś o polecenie Cię znajomym, sąsiadom, rodzinie czy kolegom z pracy. Możesz zaoferować takim osobom dodatkowe korzyści, np. darmowe kosmetyki lub większe rabaty…
Materiał sponsorowany przez Avon
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze