Dlaczego warto zostać konsultantką? cz I
SABINA STODOLAK • dawno temu

Sprzedaż bezpośrednia w Polsce, która ma stosunkowo krótką historię- rozwija się dopiero od lat 90 tych — stanowi zaledwie kilka procent ogólnej sprzedaży produktów. W porównaniu do innych krajów – zarówno w samej Europie, jak i na całym świecie – jesteśmy wyjątkowo opóźnieni w rozwoju tego kanały sprzedaży. W Polsce, jako konsultant sprzedaży bezpośredniej, pracuje 660 tys. osób — na całym świecie – 57 milionów. Oznacza to, że w Polsce istnieje ogromna nisza umożliwiająca rozwój sprzedaży bezpośredniej. Niestety, poprzez działalność w latach 90-tych niektórych firm sprzedaży bezpośredniej (Amway, Zepter), których metody działania były niedopasowane do specyfiki polskiego rynku, wielu ludzi, kojarzy obecnie sprzedaż bezpośrednią z akwizycją, a pracę konsultantki z koniecznością nagabywania ludzi i chodzenia „po domach”.
Z badań, przeprowadzonych na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej, wynika że, aż 3/5 Polaków nigdy nie kupiło nic w ramach sprzedaży bezpośredniej, a regularnie z kanału tego korzysta zaledwie 9% osób. Jednocześnie okazało się, że aż 89% osób które kupują u konsultantów jest zadowolonych z tej formy robienia zakupów. W badaniach zapytano też o odbiór społeczny sprzedaży bezpośredniej – okazało się, że stereotypowo postrzegają konsultantów Ci, którzy nie mieli z nimi kontaktu!
Co oznaczają te wszystkie dane? Mówią one o tym, że – patrząc na doświadczenia zachodnie- będziemy coraz więcej i coraz częściej kupować za pomocą niezależnych konsultantów. Mówią też o tym, że istnieje ogromne zapotrzebowanie na pracę konsultantów – innymi słowy mówią o tym, że praca konsultanta to zawód niezwykle przyszłościowy. A co poza perspektywą rozwoju rynku niesie jeszcze ze sobą praca konsultanta? Dlaczego warto zostać konsultantką?
Praca konsultantki to:
- elastyczność pracy – czyli możliwość dostosowania pracy do swoich obowiązków
- rozwój doświadczenia zawodowego – możliwość budowania swojego warsztatu jako sprzedawca i ekspert
- work-life balance – czyli szansa na zachowanie równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym
- dostęp do szkoleń— firma dba o to, aby konsultantki były profesjonalnie przygotowane do swojej pracy
- zarobki uzależnione od wkładupracy – konsultantka ma jasność jak jej zaangażowanie przekłada się na jej wynagrodzenie
- pakiety motywacyjne – firma dba o swoich pracowników nie tylko przez szkolenia i wsparcie merytoryczne, ale również poprzez atrakcyjne nagrody i premie
- duża niezależność— konsultantka jest swoim własnym szefem, ona decyduje o tym, jak organizuje swoją pracę
- dostęp do nowości rynkowych – praca konsultantki to dostęp do nowości kosmetycznych i możliwość bycia na bieżąco z branżą
- miła atmosfera pracy – konsultantka spotyka się z klientkami- osobami zainteresowanymi oferowanymi przez nią kosmetykami. Nie ma obowiązku spotykania się z klientem nie sympatycznym czy nie miłym. Konsultantka sama wybiera czy chce się z kimś spotkać, czy nie!
- otwarta przyszłość – pracę konsultantki można wykonywać w każdym miejscu, niezależnie od miejsca zamieszkania. Nawet jeśli konsultantka zmieni miejsce zamieszkania, nadal będzie mogła pracować!

Najnowsze

Złoty naszyjnik w codziennych stylizacjach – jak go nosić, by wyglądać stylowo?
MATERIAŁ PROMOCYJNY
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze