Zapachy najlepsze dla twojego zdrowia

10. Wpływ zapachów na funkcjonowanie organizmuBadania kliniczne dowodzą, że rozmaite zapachy mogą się przyczynić do redukcji problemów żołądkowych, bezsenności, złego samopoczucia czy nadmiernej senności. Zastanawiasz się, jaki wpływ na organizm człowieka wywierają poszczególne zapachy?
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

10. Wpływ zapachów na funkcjonowanie organizmu
Badania kliniczne dowodzą, że rozmaite zapachy mogą się przyczynić do redukcji problemów żołądkowych, bezsenności, złego samopoczucia czy nadmiernej senności. Zastanawiasz się, jaki wpływ na organizm człowieka wywierają poszczególne zapachy?

9. Czarny pieprz dla rzucających palenieBadania kliniczne potwierdzają, że zapach olejku z czarnego pieprzu może wspomóc walkę z nałogiem palenia papierosów. Jego ostry zapach skutecznie odwraca uwagę mózgu od chęci wypalenia papierosa.
Zdjęcie autorstwa gokalpiscan / CC BY

9. Czarny pieprz dla rzucających palenie
Badania kliniczne potwierdzają, że zapach olejku z czarnego pieprzu może wspomóc walkę z nałogiem palenia papierosów. Jego ostry zapach skutecznie odwraca uwagę mózgu od chęci wypalenia papierosa.

8. Oliwa z oliwek na zwiększenie uczucia sytościZwiązki aromatyczne zawarte w oliwie z oliwek mogą zredukować uczucie wilczego głodu, a nawet zwiększyć odczucie sytości bezpośrednio po spożytym posiłku. Z tego względu warto włączyć ten olej do codziennego menu w diecie.
Zdjęcie autorstwa margenauer / CC BY

8. Oliwa z oliwek na zwiększenie uczucia sytości
Związki aromatyczne zawarte w oliwie z oliwek mogą zredukować uczucie wilczego głodu, a nawet zwiększyć odczucie sytości bezpośrednio po spożytym posiłku. Z tego względu warto włączyć ten olej do codziennego menu w diecie.

7. Mięta pieprzowa na zwiększenie wydajności organizmu w czasie ćwiczeńKilka kropel olejku z mięty pieprzowej dodanej do wody mineralnej może przyczynić się do wzrostu wydolności organizmu w trakcie intensywnych ćwiczeń fizycznych. Mięta rozluźnia mięśnie dróg oddechowych, zmniejsza stężenie mleczanów we krwi oraz zwiększa jej poziom natlenienia.
Zdjęcie autorstwa Maddox74 / CC BY

7. Mięta pieprzowa na zwiększenie wydajności organizmu w czasie ćwiczeń
Kilka kropel olejku z mięty pieprzowej dodanej do wody mineralnej może przyczynić się do wzrostu wydolności organizmu w trakcie intensywnych ćwiczeń fizycznych. Mięta rozluźnia mięśnie dróg oddechowych, zmniejsza stężenie mleczanów we krwi oraz zwiększa jej poziom natlenienia.

6. Gorąca czekolada na poprawę samopoczuciaNic tak skutecznie nie poprawia samopoczucia jak zapach gorącej czekolady. Dodatkowo ten intensywny aromat wprowadzi cię w stan ogólnego odprężenia i zadowolenia.
Zdjęcie autorstwa Moyan Brenn / CC BY

6. Gorąca czekolada na poprawę samopoczucia
Nic tak skutecznie nie poprawia samopoczucia jak zapach gorącej czekolady. Dodatkowo ten intensywny aromat wprowadzi cię w stan ogólnego odprężenia i zadowolenia.

5. Zapach koszonej trawy na rozluźnienie
Każdy z nas doskonale kojarzy specyficzny zapach wyzwalający się w trakcie koszenia trawy. Badania naukowe sugerują, że wywiera on relaksujący wpływ na nasz organizm.

4. Lawenda na dobry senZapach lawendy koi zmysły i działa uspokajająco. Od wielu lat jest on wykorzystywany w leczeniu bezsenności. Aromat lawendowy nie tylko łagodzi zaburzenia snu, lecz także objawy typowe dla depresji.
Zdjęcie autorstwa Antranias / CC BY

4. Lawenda na dobry sen
Zapach lawendy koi zmysły i działa uspokajająco. Od wielu lat jest on wykorzystywany w leczeniu bezsenności. Aromat lawendowy nie tylko łagodzi zaburzenia snu, lecz także objawy typowe dla depresji.

3. Cynamon na pobudzenieNiektóre zapachy mogą pobudzić kognitywne funkcje mózgu, a tym samym stymulować jego codzienną pracę. Słodka woń cynamonu może nie tylko poprawić twoją sprawność umysłową, lecz także fizyczną. To skuteczny środek redukujący odczucie senności w ciągu dnia.
Zdjęcie autorstwa weinstock / CC BY

3. Cynamon na pobudzenie
Niektóre zapachy mogą pobudzić kognitywne funkcje mózgu, a tym samym stymulować jego codzienną pracę. Słodka woń cynamonu może nie tylko poprawić twoją sprawność umysłową, lecz także fizyczną. To skuteczny środek redukujący odczucie senności w ciągu dnia.

2. Szałwia na problemy trawienneZapach olejku z szałwii może zredukować dolegliwości ze strony układu pokarmowego, takie jak zaparcia czy bolesność brzucha.
Zdjęcie autorstwa Hans / CC BY

2. Szałwia na problemy trawienne
Zapach olejku z szałwii może zredukować dolegliwości ze strony układu pokarmowego, takie jak zaparcia czy bolesność brzucha.

1. Mięta pieprzowa na poprawę koncentracjiBadania naukowe potwierdzają, że zawarte w mięcie związki aromatyczne mogą stymulować pracę mózgu. Działanie to jest szczególnie przydatne w okresie sesji egzaminacyjnej czy przed długą podróżą, która wymaga od kierowcy silnej koncentracji.
Zdjęcie autorstwa Lebensmittelfotos / CC BY

1. Mięta pieprzowa na poprawę koncentracji
Badania naukowe potwierdzają, że zawarte w mięcie związki aromatyczne mogą stymulować pracę mózgu. Działanie to jest szczególnie przydatne w okresie sesji egzaminacyjnej czy przed długą podróżą, która wymaga od kierowcy silnej koncentracji.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Nadmierna ilość gazów Niemuzykalni gorzej przewodzą Święta tuż, tuż! Kłótliwe święta Przepis na krupnik ryżowy przeciwbiegunkowy prof. Greenougha Najczęstsze dolegliwości w ciąży. Co oznaczają? Czy się bać? Jak zwalczać? Współczesne diety cud opierają się na mitach Proste sposoby na piękne włosy Ubezpieczenie zdrowotne a wizyta u specjalisty Zanim zdecydujesz się na prostowanie zębów Przewlekła biegunka Wpływ diety dziecka na rozwój zgryzu

Popularne w tym tygodniu:

Pociążowe problemy i jedna metoda