Pokolenie XD?
PAULA • dawno temuWalt Disney Company przedstawił wyniki badań młodzieży europejskiej. Co z nich wynika? Okazuje się, że współczesne dzieci nie znają świata bez internetu i cyfrowych rozrywek. Są bardziej świadome swojej przyszłości, a także przyszłości naszej planety. Nazwano je Pokoleniem XD.
Urodzeni między 1995 a 2001 rokiem to dzieci zupełnie różne od wcześniejszych pokoleń. Wychowują się w cyfrowym, pełnym technologii świecie. Nie znają życia bez komputerów, odtwarzaczy mp3 czy telefonów komórkowych. Są także, mimo młodego wieku, aktywnymi uczestnikami mediów społecznościowych.
Rodzice z pokolenia X wychowują dzieci w sposób nowoczesny, zachęcając je do ułatwiania sobie życia dzięki technice. Pokolenie XD nie jest jednak upośledzone i nie można mówić tu zaniku kontaktów międzyludzkich czy normalnej zabawy na rzecz technologii. Jak twierdzą autorzy badania, technika jest tylko uzupełnieniem ich życia, sposobem zabawy, uzupełnia również konkat z rówieśnikami.
Dla starszego pokolenia może być to niewyobrażalne, jednak rewolucji cyfrowej nie są się cofnąć. Nasze dzieci będą miały styczność z nowymi technologiami i będą się dzięki nim uczyć, poznawać świat i nowych ludzi. - Prawda jest taka, że młodzi XD całkowicie wywracają do góry nogami nasze spojrzenie na nastolatków – komentuje Monika Oomen, dyrektor ds. marketingu Disney Channels na Europę Środkowo-Wschodnią, RPA i Bliski Wschód.
Kilka najciekawszych wycinków z wyników badań Disneya:
- Kontakty osobiste nadal są najbardziej lubianą formą spotkań z przyjaciółmi (30 proc.), przed SMSami (15 proc.), czatowaniem (14 proc.) i rozmową przez komórkę (8 proc.)
- 95 proc. czuje, że Internet i komputery są dla nich ważne
- 53 proc. uważa, że Internet usprawnia ich życie pomagając im w pozaszkolnych kontaktach z przyjaciółmi
Poza tym dzieci XD są bardzo świadome swojej przyszłości. 70 proc. z nich oszczędza swoje kieszonkowe, a aż 64 proc. z nich zamierza w przyszłości pracować na własny rachunek, niż dla kogoś innego. Pomimo cyfryzacji życia, młodzi mają silne poczucie wartości rodzinnych – cenią sobie bliskich i rodzinne wakacje, niż np. zabawę.
Badanie zostało przeprowadzone przez Disneya, The Future Laboratory i Taylor Nelson Sofres. Na Pokolenie XD składają się konsumenci w wieku od 8 – 14 lat, mieszkający w różnych częściach Europy, którzy są cyfrowymi dziećmi Pokolenia X (35 – 45 lat).
źródło: jejDziecko.pl
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze