Kraje anglosaskie najbardziej atrakcyjne na świecie
EWA • dawno temuNajbardziej atrakcyjnym państwem minionego roku według rankingu Country Brand Index okazała się Kanada, pokonując poprzedniego lidera – Stany Zjednoczone, które obecnie spadły na czwartą pozycję. Kanadzie pomogły zimowe igrzyska olimpijskie, które odbyły się na początku 2010 roku w Vancouver. Miejsca drugie i trzecie zajęły odpowiednio Australia i Nowa Zelandia. Wielka Brytania jest dziewiąta w zestawieniu. Co spowodowało tak dużą popularność krajów anglosaskich?
At the World Travel Market in London FutureBrand announced that Canada takes the No.1 spot in the FutureBrand 2010 Country Brand Index (CBI), presented in partnership with BBC World News. The sixth and most comprehensive study of country brands to date, which assesses 110 countries across 26 image attributes and six other measures of brand strength, highlighted the role of media freedom among key drivers of positive perceptions of a country. In the survey, the Scandinavian countries enter into the top 20 the first time, whilst the economic crisis knocks the USA and UK down in this years ranking. Elsewhere, demand from China helped Australia and New Zealand rise in the rankings.
The 2010 CBI is an in-depth study that explores the complexity, dynamics and benefits of how nations manifest as brands. The strength of a country brand is determined in the same way as any other brand – it is measured on levels of awareness, familiarity, preference, consideration, advocacy and active decisions to visit. However, the most important factors that truly differentiate a nation's brand are its associations and attributes – the qualities that people think of when they hear a country’s name, read or see images of a location, or plan a business or leisure trip.
This year’s leading country brands share some common features. They are all democratic, progressive, relatively politically and economically stable and do business in English. As ever, there are rising and falling stars, but position is not the whole story. Themes are emerging in 2010 that hint at future drivers of country brand strength, including the importance of value systems and the freedom of communications: a major factor in world perception of a country, its culture, people, businesses and brands.
(futurebrand.com)
Słowniczek:
- brand – marka
- comprehensive – wyczerpujący, wszechstronny
- assess – oceniać
- to date – do tej pory
- key drivers – kluczowe czynniki
- in-depth – dogłębny, szczegółowy
- determined – wyznaczany, określany
- awareness – świadomość
- familiarity – znajomość, zażyłość
- consideration – namysł, przemyślenie
- advocacy – popieranie, poparcie
- progressive – postępowy
- hint at – napomknąć o czymś
Zobacz także:
Vancouver – gospodarz Zimowych Igrzysk Olimpijskich 2010
It doesn’t matter where you live – anglosaska dyskusja (Wideo)
Realia anglosaskiej wielokulturowości
English Activator: Miejsce
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze