Nickelodeon Polska oraz Komenda Główna Policji organizują społeczną kampanię „Bezpieczna droga z radami SpongeBoba”. W tegorocznej edycji kampanii udział wzięło kilka tysięcy przedszkoli oraz szkół. W ramach akcji dzieci uczestniczyły w spotkaniach z policjantami, podczas których poznały zasady ruchu. W domu dzieci mogły zagrać w specjalną mobilną grę edukacyjną.
Z każdym rokiem maleje liczba wypadków z udziałem dzieci, ale nadal jest ich zbyt wiele. Bezpieczeństwo najmłodszych można zwiększać między innymi za pomocą akcji edukacyjnych skierowanych do kilkulatków i uczniów pierwszych klas szkoły podstawowej. „Bezpieczna droga z radami SpongeBoba” to ogólnopolska kampania, która jest organizowana drugi rok z rzędu przez Komendę Główna Policji oraz kanał dla dzieci Nickelodeon (grupa Viacom International Media Networks w Polsce). Akcję wspierają magazyny „Przedszkolak” oraz „Mamo to ja”, a także agencja outdoor Stroer.
Celem organizatorów kampanii jest poinformowanie możliwie dużej liczby polskich przedszkolaków i uczniów klas 1–3 o podstawowych zasadach ruchu drogowego. Jako pomoc dydaktyczna posłużyły płyty DVD z filmem edukacyjnym pt.: „Bezpieczna droga z radami SpongeBoba” i z piosenką pt.: „Przepisowy ruch drogowy” w wykonaniu polskich muzyków, np. Piotra Kupichy. W ramach akcji do komisariatów w całej Polsce trafiło aż 18 tysięcy płyt. Dodatkowo policjanci otrzymali ok. 300 tysięcy odblasków.
Głównym bohaterem materiałów akcji i ambasadorem kampanii jest SpongeBob Kanciastoporty. Jest to znana postać z kreskówek dla dzieci, która z dużym poczuciem humoru przedstawia dzieciom zasady ruchu drogowego. Ciekawostką tegorocznej akcji jest aplikacja na telefon komórkowy. Jest to edukacyjna gra mobilna, za pomocą której dzieci mogą poznać podstawowe zasady ruchu drogowego. Aplikacja i wszystkie materiały kampanii można znaleźć na stronie internetowej kanału Nickelodeon.
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze