Jedzenie, które pomoże ci wyglądać lepiej nago

9. BrukselkaDostarcza ona selenu, który odpowiedzialny jest za neutralizację wolnych rodników, ochronę przed chorobami serca, cukrzycą typu 2 i nowotworami. Bez tego związku tarczyca nie może wyprodukować części hormonów, które kontrolują metabolizm komórkowy w organizmie.
Zdjęcie autorstwa Lebensmittelfotos / CC BY

9. Brukselka
Dostarcza ona selenu, który odpowiedzialny jest za neutralizację wolnych rodników, ochronę przed chorobami serca, cukrzycą typu 2 i nowotworami. Bez tego związku tarczyca nie może wyprodukować części hormonów, które kontrolują metabolizm komórkowy w organizmie.

8. HummusJest to produkt o wysokiej zawartości błonnika, niskokaloryczny i niskotłuszczowy. Powstaje z połączenia ciecierzycy, soku z cytryny, oliwy z oliwek, czosnku, kminku i soli. W korzystny sposób wpływa na funkcje układu trawiennego.
Zdjęcie hummusu / Shutterstock

8. Hummus
Jest to produkt o wysokiej zawartości błonnika, niskokaloryczny i niskotłuszczowy. Powstaje z połączenia ciecierzycy, soku z cytryny, oliwy z oliwek, czosnku, kminku i soli. W korzystny sposób wpływa na funkcje układu trawiennego.

7. NabiałProdukty niskotłuszczowe i bogate w wapń mogą skutecznie wspomóc odchudzanie. Naukowcy odkryli, że kobiety otyłe, które dwukrotnie zwiększyły spożycie wapnia – z 600 mg do 1200 mg dziennie – w ciągu 15 tygodni straciły średnio 5 kg. W tym czasie nie zmniejszyły one ogólnego spożycia kalorii.
Zdjęcie mleka / Shutterstock

7. Nabiał
Produkty niskotłuszczowe i bogate w wapń mogą skutecznie wspomóc odchudzanie. Naukowcy odkryli, że kobiety otyłe, które dwukrotnie zwiększyły spożycie wapnia – z 600 mg do 1200 mg dziennie – w ciągu 15 tygodni straciły średnio 5 kg. W tym czasie nie zmniejszyły one ogólnego spożycia kalorii.

6. TuńczykTuńczyk jest jednym z najlepszych źródeł chudego białka. Aby móc w pełni wykorzystać jego właściwości, nie należy łączyć go z bogatym w tłuszcz majonezem. Tuńczyk zawiera korzystną dla serca niacynę, która obniża poziom cholesterolu we krwi i wspomaga przetwarzanie tłuszczu przez organizm.
Zdjęcie tuńczyka / Shutterstock

6. Tuńczyk
Tuńczyk jest jednym z najlepszych źródeł chudego białka. Aby móc w pełni wykorzystać jego właściwości, nie należy łączyć go z bogatym w tłuszcz majonezem. Tuńczyk zawiera korzystną dla serca niacynę, która obniża poziom cholesterolu we krwi i wspomaga przetwarzanie tłuszczu przez organizm.

5. Czerwona paprykaZawiera ona wysoki poziom dwóch przeciwutleniaczy – witaminy A i C. Podczas gdy odmiany zielona i żółta posiadają ich mniej, każdy rodzaj papryki jest niskotłuszczowy i niskokaloryczny. W warzywie tym kryją się także bogate pokłady błonnika.
Zdjęcie autorstwa MaciejBennewicz / CC BY

5. Czerwona papryka
Zawiera ona wysoki poziom dwóch przeciwutleniaczy – witaminy A i C. Podczas gdy odmiany zielona i żółta posiadają ich mniej, każdy rodzaj papryki jest niskotłuszczowy i niskokaloryczny. W warzywie tym kryją się także bogate pokłady błonnika.

4. ŚliwkiJak podają specjaliści z Uniwersytetu Stanowego San Diego, suszone śliwki są bardzo sycące. Zawierają one błonnik i sorbitol – powoli metabolizowany alkohol cukrowy. Dzięki tym składnikom śliwki regulują poziom cukru i insuliny we krwi.
Zdjęcie śliwek / Shutterstock

4. Śliwki
Jak podają specjaliści z Uniwersytetu Stanowego San Diego, suszone śliwki są bardzo sycące. Zawierają one błonnik i sorbitol – powoli metabolizowany alkohol cukrowy. Dzięki tym składnikom śliwki regulują poziom cukru i insuliny we krwi.

3. WołowinaBiałko, występujące w znacznych ilościach w wołowinie, skutecznie buduje tkankę mięśniową. Niestety większość mięsa dostępnego w sklepach pochodzi od zwierząt karmionych zbożami, co skutkuje niekorzystnym stosunkiem kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6. Jest on znacznie lepszy, jeżeli zwierzęta żywią się trawą.
Zdjęcie wołowiny / Shutterstock

3. Wołowina
Białko, występujące w znacznych ilościach w wołowinie, skutecznie buduje tkankę mięśniową. Niestety większość mięsa dostępnego w sklepach pochodzi od zwierząt karmionych zbożami, co skutkuje niekorzystnym stosunkiem kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6. Jest on znacznie lepszy, jeżeli zwierzęta żywią się trawą.

2. Pierś z kurczakaJest to doskonałe źródło chudego białka, które z kolei dostarcza koenzymu Q10 – wspomaga on regenerację komórek skóry, sprawiając, że wygląda zdrowo. Kurczaka można z łatwością wprowadzić do jadłospisu w formie sałatek lub kanapek.
Zdjęcie sałatki / Shutterstock

2. Pierś z kurczaka
Jest to doskonałe źródło chudego białka, które z kolei dostarcza koenzymu Q10 – wspomaga on regenerację komórek skóry, sprawiając, że wygląda zdrowo. Kurczaka można z łatwością wprowadzić do jadłospisu w formie sałatek lub kanapek.

1. TofuTen powstający ze zsiadłego mleka sojowego przysmak dostarcza pełnego zakresu aminokwasów i izoflawonów, które wspomagają regenerację mięśni po ćwiczeniach. Z tego powodu niegdyś spożywane niemalże wyłącznie przez wegetarian tofu zyskuje coraz większą popularność.
Zdjęcie tofu / Shutterstock

1. Tofu
Ten powstający ze zsiadłego mleka sojowego przysmak dostarcza pełnego zakresu aminokwasów i izoflawonów, które wspomagają regenerację mięśni po ćwiczeniach. Z tego powodu niegdyś spożywane niemalże wyłącznie przez wegetarian tofu zyskuje coraz większą popularność.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Śmiech jest zaraźliwy 8 sposobów na pokonanie wiosennej alergii Jak uwolnić się od alergii w domu? Na ratunek skórze... Czy można i czy warto okłamywać dzieci? Piwo na zdrowie, ale z umiarem Otyłość typu jabłko Jak rozpoznać nerwicę natręctw? Pielęgnacja soczewek kontaktowych Siedzący tryb życia równie groźny jak palenie Co jeść, żeby zajść w ciążę? Testy owulacyjne