Elle kontra Vogue
MAŁGORZATA BOY • dawno temuI stało się… Magazyn Forbes podał do publicznej wiadomości, że w pierwszym półroczu tego roku, po raz pierwszy w 24-letniej historii, Elle sprzedało więcej stron reklamowych niż Vogue. Nawet nie chcemy sobie wyobrażać gniewu Anny Wintour, która przez cienkie usta, w krzywym grymasie nadal pewnie cedzi słowa zemsty.
Dla tych z Was, którzy nie wiedzą, sprzedaż reklamy dla magazynów mody jest jak źródełko z pieniędzmi, a jeśli przestanie bić… No właśnie. W obecnym stanie ekonomii, słupki sprzedaży reklamy poszły w dół, w Elle 22%, Vogue 32%. Dla porównania w zeszłym roku, Vogue prowadził w stosunku do Elle 10%, aż do teraz, kiedy Elle sprzedało 970 stron, a Vogue 956.
To niewielka różnica, ale analizując, czy mamy do czynienia z nowym trendem? Vogue od lat uważany jest za wyrocznię mody i dobrego stylu zupełnie jak jego amerykańska naczelna — czyżby świat mody powoli przestał akceptować wybory Królowej?
Przez ostatnie miesiące dużo mówiło się o odejściu Wintour z fotela naczelnej. Dla niektórych decyzje o wyborze na okładkę młodych gwiazdek takich jak Blake Lively czy Sienna Miller sygnalizowały spadek prestiżu i pozycji, którą magazyn wypracował sobie przez dekady.
Czyżby przyszedł czas na abdykację?
Źródło: www.nymag.com
Zdjęcia: http://www.style.com/vogue/, Elle
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze