Jak nauczyć małe dziecko czytać w pół minuty dziennie
MARCIN GRUDZIEŃ • dawno temuNajnowsze badania dowodzą, że najmłodsze dzieci posiadają słuch absolutny, zdolności telepatyczne, umiejętność rozpoznawania liczby elementów bez liczenia lub rozróżniania obiektów pozornie identycznych. Zadaniem rodzica jest nauczyć się jak te umiejętności wykorzystać, ćwiczyć i pobudzać. Na przykład na warsztatach „Cudowne dziecko”.
Ludzki mózg od poczęcia rozwija się w wybuchowym tempie, które stale się obniża. W wieku 6 lat jego rozwój jest prawie całkowicie ukończony. Od chwili narodzin mózg małego dziecka dysponuje ogromnymi, niewyobrażalnymi dla nas umiejętnościami. Jeśli jednak mózg nie korzysta z umiejętności, zapomina o nich, a te z czasem zanikają. Zadaniem rodzica jest, aby ten potencjał wykorzystać. Nie da się jednak tego zrobić bez konkretnych umiejętności i wiedzy na temat dziecięcej psychologii. Ponieważ to my decydujemy, czego uczy się dziecko w każdej minucie swojego życia warto tym sterować świadomie.W Polsce coraz liczniej pojawiają się warsztaty dla rodziców, np. na temat tego jak szybko nauczyć dziecko czytać, jak pomóc mu w nauce liczenia itp. Na takich warsztatach dowiesz się, że możesz nauczyć swoje małe dziecko czytać w pół minuty dziennie. Im młodsze jest dziecko, gdy uczy się czytać, tym łatwiej będzie czytało i tym lepiej będzie czytało. Dzieci mogą czytać słowa, gdy mają rok, zdania gdy mają dwa lata i całe książki, gdy mają trzy lata — i uwielbiają to. Jednak z metod programu „Cudowne dziecko” bazuje na badaniach i osiągnięciach dydaktyków polskich i zagranicznych:japońskiego profesora Mokoto Shichida, amerykańskiego badacza rozwoju Glenna Domana, twórcy Glottodydaktyki profesora Bronisława Rocławskiego. Podczas warsztatów dowiesz się: - dlaczego powszechnie używana w Polsce metoda nauki czytania nie nadaje się do nauki małych dzieci; - dlaczego wiele małych dzieci nie jest w stanie samodzielnie nauczyć się czytać — czyli, co robimy, aby maksymalnie utrudnić małym dzieciom samodzielną naukę czytania; - jakie błędy popełniamy ucząc nasze dzieci — my: rodzice, babcie, opiekunki, nauczyciele; - jakimi literami zapisywać słowa: pisanymi czy drukowanymi, małymi czy wielkimi, w jakim rozmiarze, jakim kolorem, na jakiej wielkości kartach, kiedy i jak je prezentować, jakie słowa wybierać do nauki; - jak nauczyć dziecko czytania dźwięków zapisywanych więcej niż jedną literą: sz, cz, rz, ch, dz, dź, dż, dzi, si, ci, ni i wielu innych;
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze