Związek w pracy
KAROLINA • dawno temuRomantycy twierdzą, że miłość przychodzi znienacka i bezwzględnie trzeba się jej poddać. Część osób natomiast podchodzi do poruszanej kwestii z dość dużym dystansem, choć nie zawsze potrafi poradzić sobie z porywami uczucia. Bez względu na to, do której grupy zaliczyć można daną osobę, istnieje duże prawdopodobieństwo, że w czasie długoletniej pracy nawiąże ona znacznie bliższą relację, niż zwykła znajomość z kolegą. W myśl stwierdzenia, że miłość nie pyta o chwilę, może być uczuciem burzącym nasz dotychczasowy świat zawodowy, co z kolei będzie rzutowało na kontakty z innymi współpracownikami. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się, jak poradzić sobie w momencie, gdy nawiążesz romans z kolegą z pracy.
Miłość w pracy
Miłość w pracy jest chyba jedną z najbardziej niekomfortowych sytuacji, jaka może wystawić na próbę daną relację. Praca jest bowiem miejscem, w jakim wszyscy dla dobra łączących ich więzi powinni zachowywać się profesjonalnie. Nie zawsze jednak władające nami uczucie umożliwia takie postępowanie. Wyróżnić można tutaj kilka rodzajów związków.
Po pierwsze, najmniej wątpliwości etycznych budzi relacja, która została nawiązana przed wspólnym rozpoczęciem pracy w danym miejscu. Jednak i w tym przypadku możemy mieć do czynienia z niesprawiedliwym uprzywilejowywaniem danej osoby. Nawet jeżeli takie sytuacje nie mają miejsca, to już pojawienie się udanego związku sprawia, że otaczające nas środowisko bardziej rygorystycznie traktuje nasze postępowanie i doszukuje się faworyzowania. Jest to szczególnie widoczne w sytuacji, kiedy będąc szefem, zatrudnimy naszego partnera. Już samo powierzenie mu wykonywania obowiązków może być postrzegane jako przejaw nadmiernego uprzywilejowania, co rzutuje nie tylko na nasze relacje w pracy, lecz także na budowany związek.
Innaczej sprawa wygląda, gdy mamy do czynienia z romansem w biurze. I tutaj w zależności od posiadanej przez dwie strony hierarchii, wyróżnić można romans z kolegą z pracy. W tym przypadku zakładamy, że zarówno kobieta, jak i mężczyzna, są mniej więcej na tym samym szczeblu kariery. Taka relacja wydaje się najbardziej wygodna i pozbawiona wszelkiego rodzaju trudności. Nie jest to jednak do końca prawda, bowiem wyraźne zbliżenie się do współpracownika może rzutować na relacje z innymi kolegami i koleżankami z pracy. Znacznie więcej wątpliwości moralnych wiąże się z nawiązywaniem romansu z szefem. W takim wypadku bardzo trudno jest uniknąć osądów wyrażanych przez innych współpracowników, którzy bez wątpienia będą doszukiwać się w codziennych sytuacjach objawów niesprawiedliwego traktowania, choć mogą być one zupełnie niesłuszne i krzywdzące. Romans z szefem jest bardzo trudną relacją, nawet jeżeli szybko się skończy, bowiem może rzutować na nasze dalsze życie zawodowe.
Bez względu na to, jaki typ związku w pracy tworzysz, powinnaś przestrzegać kilka prostych zasad, które umożliwią ci zminimalizowanie towarzyszących waszej relacji nieprzyjemności.
Dobre relacje w pracy
Przede wszystkim już na samym początku należy ustalić pewne zasady dotyczące profesjonalizmu w pracy. Dobrze na związek i relacje w pracy wpłynie zupełne oddzielenie tych dwóch rzeczy. Może to być na początku niewątpliwie trudne, jednak z czasem przyniesie wymierne rezultaty. Związek w pracy już sam w sobie jest dość trudny nie tylko dla osób go tworzących, lecz równocześnie dla współpracowników. To od nas zależy, czy ujawnimy łączącą nas relację. Wcale nie musimy tego robić, choć nierzadko oficjalne potwierdzenie może skutecznie zakończyć krążące plotki.
Profesjonalizm jest także bardzo ważny podczas rozstawania się z daną osobą. Tylko wielka klasa i wzajemny szacunek umożliwią nam dalszą współpracę. Nie powinno się przy tym ujawniać szczegółów dotyczących byłego już związku, ani sposobu i czasu jego ustania.
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze