Kobiety i mężczyźni to zupełnie inni klienci w sklepie
DANUTA CAPIGA • dawno temuSą dziedziny zakupowe, w których prym wiodą mężczyźni i takie, w których specjalistkami pozostają kobiety. To pokazuje, że i mężczyźni, i kobiety potrafią zaangażować się w zakupy, ale w zupełnie inny sposób.
Są dziedziny zakupowe, w których prym wiodą mężczyźni i takie, w których specjalistkami pozostają kobiety. To pokazuje, że i mężczyźni, i kobiety potrafią zaangażować się w zakupy, ale w zupełnie inny sposób.
Zachowania kobiet i mężczyzn podczas zakupów odzwierciedlają pewien stereotyp. Mężczyźni podejmują decyzje w kwestii zakupu samochodu czy sprzętu RTV, kobiety natomiast w dziedzinach, które kojarzą nam się z codzienną pracą w domu, jak zakupy spożywcze, farmaceutyczne, odzieżowe i szkolne dla dzieci itp.
Kobiety są bardziej cierpliwe, jeśli chodzi o robienie zakupów, poświęcają więcej czasu na zbadanie produktu, wybranie najkorzystniejszej oferty. Mniejszą uwagę zwracają natomiast na dopasowanie produktu i marki do ich płci. Swą kobiecość uwydatniają w sposób naturalny, swoim wyglądem i zachowaniem na co dzień. Mężczyźni próbują na każdym kroku udowodnić, że są prawdziwymi mężczyznami. Ta potrzeba nieustannego potwierdzania męskości czyni ich bardziej wyczulonymi na produkty i marki im dedykowane.
Jeśli chodzi o zakupy spożywcze to jest to zdecydowanie domena kobiet. Nawet kiedy do sklepu idzie mężczyzna, to trzyma się ściśle listy przygotowanej mu przez kobietę.
Kobiety są bardziej emocjonalne i częściej pod wpływem impulsu decydują się na kupno niekoniecznie potrzebnych przedmiotów.
Obserwując klientów, handlowcy są w stanie opracować odpowiednie techniki sprzedaży, które dadzą konkretne efekty.
— Konstruując mechanizmy promocyjne, trzeba pamiętać aby oferować odpowiedni produkt w odpowiedniej cenie, odpowiedniemu klientowi. Kupujący dokładnie wie, kiedy jest oszukiwany. Hasła reklamowe jak „likwidacja sklepu” czy „ostateczna wyprzedaż” już tak mocno na niego nie działają. Większość marketerów uważa, że dobrym sposobem na zwiększenie sprzedaży jest degustacja w sklepie. Ma ona edukować konsumenta, pokazywać inne smaki i zachęcać do innych produktów – wyjaśnia Karolina Karolczak, dyrektor marketingu handlowego.
Obecnie na tak konkurencyjnym rynku niezwykle ważne jest rozeznanie, jakie są potrzeby konsumentów, uwzględniając podział na płeć. Trendy zmieniają się w zwrotnym tempie, a zachodzące zmiany należy śledzić na bieżąco. Pozwoli to na lepszą komunikację marketingową, a co za tym idzie efektywną sprzedaż.
Źródło: Newseria Lifestyle
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze