3 podstawowe powody, dla których warto stworzyć lejek sprzedażowy
ANGELIKA BOROWSKA • dawno temuMateriał sponsorowany przez landingi.com
Lejek sprzedażowy to pojęcie, które zdecydowanie warto znać, jeśli prowadzi się własną firmę, zwłaszcza z szeroko pojętej branży e-commerce. W skrócie: tym terminem określa się ścieżkę, jaką konsument musi przejść od punktu, w którym Twoja oferta przyciągnie jego uwagę do momentu sfinalizowania transakcji. Stworzenie lejka sprzedażowego jest ważnym elementem nowoczesnej strategii marketingowej. Dlaczego?
Zwiększenie sprzedaży
Jeżeli lejek zostanie dobrze zaprojektowany, z uwzględnieniem potrzeb Twojej grupy docelowej, zwiększysz szansę na to, że więcej osób z początku drogi zakupowej przejdzie na jego kolejne etapy, co w konsekwencji może doprowadzić do zakupu produktu lub usługi i efektywnie wpłynąć na Twoje zyski. Innymi słowy: dzięki lejkom możesz pozyskać wartościowe leady, które ostatecznie zmienią się w klientów. Lejek jest więc w stanie zwiększyć sprzedaż, ale warunkiem koniecznym jest umiejętne posługiwanie się tym narzędziem. Należy pamiętać przede wszystkim o tym, by zbyt wcześnie nie naciskać na potencjalnego klienta treściami o stricte sprzedażowym charakterze. Co to oznaczania? Planując działania content marketingowe skup się w pierwszej kolejności na dostarczaniu treści, które rzeczywiście mogą być przydatne z perspektywy użytkownika.
„Zdiagnozowanie” powodów odrzuceń
Bardzo możliwe, że w różnych momentach procesu sprzedażowego potencjalni klienci jednak rezygnują z zakupu. Znalezienie przyczyny tego problemu to priorytet dla zwiększenia sprzedaży, który pomoże Ci wprowadzić niezbędne zmiany. Dzięki prawidłowej konstrukcji lejka sprzedażowego sprawdzisz na jakich jego poziomach użytkownicy decydują się na zakończenie interakcji z Twoją ofertą.
Zdiagnozowanie powodów, dla których konsumenci nie decydują się na skorzystanie z Twojej propozycji ma kluczowe znaczenie z uwagi na charakter współczesnego rynku, którego wyróżnikiem jest bardzo duża konkurencja. Dzisiejszy konsument ma wybór – jeśli produkt A nie do końca mu odpowiada, może zdecydować się na produkt B. To Twoim zadaniem jest przekonanie go, że oferta, którą proponujesz zasługuje na zainteresowanie.
Zwiększenie świadomości marki
Im większą liczbę potencjalnych klientów „złowisz” w swoją sieć w pierwszym etapie lejka sprzedażowego, tym wyższa może być Twoja sprzedaż – to oczywiste. Nie zapominaj jednak, że jedną z podstawowych ról lejka jest zwiększenie świadomości marki. Oznacza to, że nawet jeśli z jakiś powodów konsumenci nie przejdą na dalsze poziomy procesu sprzedażowego, możliwe, że zapamiętają Twoją markę i jej ofertę. Dzięki temu niewykluczone, że w przyszłości, kiedy będą ponownie potrzebowali produktów lub usług, które jesteś w stanie zaoferować, zdecydują się na współpracę właśnie z Twoją firmą. Biorąc pod uwagę ogromną konkurencyjność, o której wspomnieliśmy wyżej, świadomość marki to efekt, o który zdecydowanie warto walczyć podejmując działania marketingowe.
Reasumując: tworząc lejek sprzedażowy należy na chwilę „wyjść” z butów przedsiębiorcy i spróbować wcielić się w konsumenta. Musisz zrozumieć, jakie są jego podstawowe potrzeby i oczekiwania. Twoje działania powinny być nastawione na ich zaspokojenie i nieść za sobą konkretną wartość. Bombardowanie użytkowników wyłącznie komunikatami sprzedażowymi to często duży błąd.
Lejki sprzedażowe mogą być z powodzeniem wykorzystane do zbierania leadów – o tym już wspominaliśmy. W praktyce bowiem lejki doskonale sprawdzają się, jeśli oczekujesz, że odwiedzający Twoją stronę internetową wypełni kilka formularzy, których nie chcesz umieszczać na jednym landing page’u, na przykład z uwagi na dużą ilość informacji. Dzięki lejkom możesz je pogrupować, gwarantując, że proces zbierania danych będzie intuicyjny i zrozumiały z perspektywy użytkownika. Taką opcję daje Ci, na przykład, platforma Landingi. Więcej znajdziesz na stronie https://landingi.com/pl/konwersja/lejki/.
Materiał sponsorowany przez landingi.com
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze