Konto firmowe skrojone pod potrzeby współczesnego przedsiębiorcy – jakie powinno mieć cechy?
URSZULA RUCIŃSKA • 10 miesięcy temuMateriał sponsorowany przez Bank Credit Agricole
Kiedy przedsiębiorca decyduje się otworzyć konto firmowe, ma wobec niego konkretne oczekiwania. Jaki powinien być idealny rachunek, aby sprostał potrzebom biznesowym? Staramy się odpowiedzieć na to pytanie, biorąc pod uwagę głównie koszty prowadzenia, dostępność produktów dodatkowych oraz standardy obsługi bankowej.
Możliwość prowadzenia konta za darmo i uzyskania premii
Obecnie koszty prowadzenia firmy drastycznie wzrosły, a w kolejnym roku prognozowane są dalsze podwyżki składek zdrowotnych oraz minimalnego wynagrodzenia. Przedsiębiorcy zauważyli także wzrost cen surowców, mediów, czynszów za wynajmowane lokale. To wszystko sprawia, że zaczynają szukać oszczędności tam, gdzie to możliwe. Jednym z obszarów, który umożliwia ograniczenie wydatków, jest współpraca z bankiem, a konkretniej bezpłatne konto dla firm.
Czy konto biznesowe naprawdę można mieć za darmo?
Czy faktycznie można nic nie płacić za produkty bankowe? Okazuje się, że tak! W ramach ofert promocyjnych i/lub po spełnieniu warunków zwalniających z opłat konto jest darmowe. A o jakich warunkach mowa? Może to być np. otrzymanie przelewu przychodzącego na konkretną kwotę lub opłacenie składek ZUS czy podatku do urzędu skarbowego w danym miesiącu. Koniecznie przyjrzyj się warunkom prowadzenia rachunku przy podpisywaniu umowy. Jej integralną częścią jest:
- regulamin,
- tabela opłat i prowizji.
Warto zapoznać się z promocyjnymi ofertami banków. Wiele instytucji finansowych przewiduje premie dla najbardziej aktywnych klientów. Często też spodziewać się darmowych przelewów czy wypłat z bankomatów bez prowizji. A także dostępu do kantora w ramach aplikacji.
Dostęp do konta z poziomu aplikacji to priorytet
Współczesny przedsiębiorca jest ciągle w ruchu, przemieszcza się, prowadzi interesy nie tylko z poziomu biura, ale też poza nim. Dlatego kluczową rolę odgrywa stały dostęp do konta i zgromadzonych na nim środków. Uzyskuje go za sprawą:
- aplikacji mobilnej – dającej stały, całodobowy dostęp do rachunku i możliwość wygodnego zlecania przelewów do ZUS, US oraz kontaktowania się z doradcą,
- bankowości internetowej,
- płatności zbliżeniowych – kartą, kartą w telefonie, zegarku lub opasce.
Klient biznesowy chce mieć stały dostęp do swoich produktów bankowych. Powinien zatem wybrać bank, który daje taką możliwość, jednocześnie dbając o sprawność swoich serwerów i unikając długich, nieplanowanych przerw technicznych.
Rozliczanie transakcji walutowych – dla firm, które mają kontrahentów zagranicznych
Globalizacja i brak granic widoczne są także w biznesie. Dzisiaj nie jest już problemem prowadzenie sprzedaży na zagranicznych platformach czy uczestniczenie w branżowych wydarzeniach za granicą. Przeciwnie – europejskie (i nie tylko) rynki są w zasięgu polskich przedsiębiorców, więc ci potrzebują rachunków walutowych, które ułatwią im rozliczanie transakcji w walutach obcych.
Co w tym zakresie może zaoferować bank wymagającemu klientowi?
- konto walutowe w USD, EUR, GBP z możliwością wydania kart np. Visa Business,
- przelewy walutowe SWIFT i przelewy SEPA realizowane w Euro,
- kantor walutowy w aplikacji do szybkiego i korzystnego kupowania/sprzedawania walut.
Dzięki wyżej wymienionym produktom rozliczanie transakcji w walutach obcych jest nie tylko szybkie i wygodne, ale też opłacalne. Bezpośrednie księgowanie bez przewalutowania oznacza oszczędność choćby na prowizjach czy niekorzystnych różnicach kursowych.
Możliwość uzyskania wsparcia finansowego – kredyty i pożyczki
Współcześni przedsiębiorcy mają wizję i odwagę, aby rozwijać swoje firmy. Potrzebują jednak do tego dodatkowych środków. Dobrze, kiedy bank może zapewnić atrakcyjne finansowanie, wspierające inwestycje i pomagające w utrzymaniu płynności finansowej.
Wśród produktów kredytowych dla firm znajduje się:
- kredyt w rachunku bieżącym zwiększający dostępne saldo środków,
- kredyt pod wpływy z terminali płatniczych,
- pożyczka biznes na bieżące potrzeby oraz na cel dowolny,
- kredyt inwestycyjny na zakup majątku trwałego związanego z prowadzoną działalnością,
- zielony kredyt przeznaczony na inwestycję w odnawialne źródła energii,
- faktoring eliminujący zatory płatnicze i poprawiający płynność finansową firmy.
Standard obsługi też ma znaczenie dla klientów biznesowych
Nie tylko produkty, ale też usługi bankowe i standard obsługi mają wpływ na zadowolenie klientów biznesowych. Oczekują oni indywidualnego podejścia oraz całodobowego wsparcia ze strony dedykowanego opiekuna. Istotnym argumentem przemawiającym za współpracą z konkretnym bankiem jest płynność komunikacji różnymi kanałami:
- przez czat na stronie internetowej,
- telefonicznie,
- przez formularz online.
Oprócz obsługi zdalnej liczy się też możliwość osobistego spotkania w oddziale w sprawach, które tego wymagają.
Materiał sponsorowany przez Bank Credit Agricole
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze