10 wskazówek na zdrowsze wakacje

10. Sprawdź opinie na temat miejsca, do którego się wybieraszTo ważne, aby przed wyjazdem na wakacje dobrze sprawdzić miejsce i hotel, w którym będziemy przebywać przez kilka dni. Można to zrobić poprzez czytanie opinii innych ludzi na forach internetowych.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

10. Sprawdź opinie na temat miejsca, do którego się wybierasz
To ważne, aby przed wyjazdem na wakacje dobrze sprawdzić miejsce i hotel, w którym będziemy przebywać przez kilka dni. Można to zrobić poprzez czytanie opinii innych ludzi na forach internetowych.

9. Zadbaj o dobry senRezerwując hotel, dopilnuj, aby zabukować pokój z widokiem niewychodzącym na stronę ulicy. Ważne jest również to, aby znajdował się on z dala od windy, która mogłaby zakłócić sen w nocy i z samego rana.
Zdjęcie autorstwa Porto Bay Hotels & Resorts / CC BY

9. Zadbaj o dobry sen
Rezerwując hotel, dopilnuj, aby zabukować pokój z widokiem niewychodzącym na stronę ulicy. Ważne jest również to, aby znajdował się on z dala od windy, która mogłaby zakłócić sen w nocy i z samego rana.

8. Kontroluj chorobę lokomocyjnąNa wakacjach często podróżujemy autokarem lub promem. Niestety na skutek tego może dojść do wystąpienia choroby lokomocyjnej. Możesz się przed tym zabezpieczyć, zabierając ze sobą leki przeciwko temu schorzeniu. Są one dostępne bez recepty we wszystkich aptekach.
Zdjęcie autorstwa Britrob / CC BY

8. Kontroluj chorobę lokomocyjną
Na wakacjach często podróżujemy autokarem lub promem. Niestety na skutek tego może dojść do wystąpienia choroby lokomocyjnej. Możesz się przed tym zabezpieczyć, zabierając ze sobą leki przeciwko temu schorzeniu. Są one dostępne bez recepty we wszystkich aptekach.

7. Unikaj długotrwałego przebywania w jednej pozycjiBez względu na to, czy w danej chwili podróżujesz samolotem czy autokarem - zadbaj o to, aby podczas podróży co 2 godziny przez 10 minut poruszać się we wnętrzu środka transportu. Dzięki temu uchronisz się przed niebezpieczną dla zdrowia zakrzepicą.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

7. Unikaj długotrwałego przebywania w jednej pozycji
Bez względu na to, czy w danej chwili podróżujesz samolotem czy autokarem - zadbaj o to, aby podczas podróży co 2 godziny przez 10 minut poruszać się we wnętrzu środka transportu. Dzięki temu uchronisz się przed niebezpieczną dla zdrowia zakrzepicą.

6. Zwalcz zarazkiW podróży jesteśmy narażeni na kontakt z drobnoustrojami chorobotwórczymi odpowiadającymi za wystąpienie objawów zatrucia pokarmowego. Z tego względu warto pamiętać o zachowaniu higieny i regularnie myć ręce. Jeżeli nie masz dostępu do mydła i bieżącej wody, to korzystaj z antybakteryjnych żeli do dłoni.
Zdjęcie autorstwa NordPack / CC BY

6. Zwalcz zarazki
W podróży jesteśmy narażeni na kontakt z drobnoustrojami chorobotwórczymi odpowiadającymi za wystąpienie objawów zatrucia pokarmowego. Z tego względu warto pamiętać o zachowaniu higieny i regularnie myć ręce. Jeżeli nie masz dostępu do mydła i bieżącej wody, to korzystaj z antybakteryjnych żeli do dłoni.

5. Uważaj na wodę niewiadomego pochodzeniaNa wyjazdach często dochodzi do wystąpienia biegunek podróżnych. Jest to związane z dużym narażeniem organizmu na kontakt z drobnoustrojami chorobotwórczymi. Częstym źródłem bakterii odpowiedzialnych za zatrucia pokarmowe jest skażona woda pitna. Dlatego na wakacjach pij głównie wodę butelkowaną.
Zdjęcie autorstwa Hans / CC BY

5. Uważaj na wodę niewiadomego pochodzenia
Na wyjazdach często dochodzi do wystąpienia biegunek podróżnych. Jest to związane z dużym narażeniem organizmu na kontakt z drobnoustrojami chorobotwórczymi. Częstym źródłem bakterii odpowiedzialnych za zatrucia pokarmowe jest skażona woda pitna. Dlatego na wakacjach pij głównie wodę butelkowaną.

4. Wybieraj owoce, które można obrać ze skóryOwoce to kolejne potencjalne źródło bakterii prowadzących do zatrucia układu pokarmowego. Z tego względu lepiej wybierać owoce, które można obrać ze skóry, np. pomarańcze, banany czy mango.
Zdjęcie autorstwa LoggaWiggler / CC BY

4. Wybieraj owoce, które można obrać ze skóry
Owoce to kolejne potencjalne źródło bakterii prowadzących do zatrucia układu pokarmowego. Z tego względu lepiej wybierać owoce, które można obrać ze skóry, np. pomarańcze, banany czy mango.

3. Zabezpiecz się przed odwodnieniem organizmuNa wakacjach często sięgamy po napoje alkoholowe, które sprzyjają odwodnieniu organizmu. Poza tym jesteśmy nieustannie narażeni na działanie wysokiej temperatury, co również ma wpływ na zwiększenie utraty wody przez organizm. To ważne, aby na wakacjach regularnie spożywać wodę butelkowaną i ograniczyć ilość alkoholu.
Zdjęcie autorstwa williami5 / CC BY

3. Zabezpiecz się przed odwodnieniem organizmu
Na wakacjach często sięgamy po napoje alkoholowe, które sprzyjają odwodnieniu organizmu. Poza tym jesteśmy nieustannie narażeni na działanie wysokiej temperatury, co również ma wpływ na zwiększenie utraty wody przez organizm. To ważne, aby na wakacjach regularnie spożywać wodę butelkowaną i ograniczyć ilość alkoholu.

2. Chroń skórę przed promieniowaniem słonecznymZa granicą intensywność promieniowania słonecznego jest zdecydowanie wyższa niż w naszym kraju. Na wakacjach w szczególności powinniśmy zadbać o ochronę skóry przy użyciu filtrów słonecznych o współczynniku ochrony SPF=50. Dzięki temu ochronimy skórę przed oparzeniami oraz wystąpieniem chorób nowotworowych.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

2. Chroń skórę przed promieniowaniem słonecznym
Za granicą intensywność promieniowania słonecznego jest zdecydowanie wyższa niż w naszym kraju. Na wakacjach w szczególności powinniśmy zadbać o ochronę skóry przy użyciu filtrów słonecznych o współczynniku ochrony SPF=50. Dzięki temu ochronimy skórę przed oparzeniami oraz wystąpieniem chorób nowotworowych.

1. S.O.S. na oparzeniaNiestety na wakacjach często dochodzi do wystąpienia bolesnych oparzeń skóry. Jeżeli na powierzchni skóry pojawiły się pęcherze – koniecznie skontaktuj się z lekarzem. W łagodniejszych przypadkach zastosuj na skórę panthenol lub schłodzony kefir. Do momentu ustąpienia zaczerwienienia skóry unikaj jakiejkolwiek ekspozycji na słońce.
Zdjęcie kobiety / Shutterstock

1. S.O.S. na oparzenia
Niestety na wakacjach często dochodzi do wystąpienia bolesnych oparzeń skóry. Jeżeli na powierzchni skóry pojawiły się pęcherze – koniecznie skontaktuj się z lekarzem. W łagodniejszych przypadkach zastosuj na skórę panthenol lub schłodzony kefir. Do momentu ustąpienia zaczerwienienia skóry unikaj jakiejkolwiek ekspozycji na słońce.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowie:

Czujesz ból w podbrzuszu? Zobacz, co może być jego przyczyną Męczy cię bezsenność? Powodem może być… źle dobrana poduszka! Koktajle odchudzające – kiedy po nie sięgać i jakie składniki wybierać? Alergia na mleko u niemowląt – sprawdź, jak ocenić ryzyko jej wystąpienia! Nawyki żywieniowe maluszka – jak je kształtować już na etapie rozszerzania diety? Czy niedobór magnezu zagraża dziecku w łonie matki? Wieczorne wyjście z koleżankami, wizyta u kosmetyczki, fryzjera - to mission impossible młodej mamy. Witamina D – kompendium wiedzy 3 pomysły na wyraziste smokey eye na sylwestra Jak ujędrnić skórę domowymi sposobami podczas odchudzania? Nie daj się zaskoczyć przeziębieniu i grypie Krem antycellulitowy i inne sposoby na cellulit Najczęstsze dolegliwości w ciąży. Co oznaczają? Czy się bać? Jak zwalczać? Krem antycellulitowy i inne sposoby na cellulit Suknie ślubne w stylu boho Problem ciężkich nóg – ta dolegliwość może cię dotyczyć, nawet jeśli nie nosisz szpilek! Kalendarz żywienia aktualny na każdy dzień roku – mamo, tato, poznaj nowe narzędzie 5 zabiegów, które musisz wykonać przed latem Cellulit? Zobacz dobry krem na cellulit Problem łysienia u mężczyzn - kiedy warto zdecydować się na przeszczep włosów? 5 najpiękniejszych kobiecych zapachów od Marca Jacobsa Suche, pękające pięty. Czy to tylko problem kosmetyczny? Na zawsze zapomnij o hybrydzie. Jej skutki nie są warte nawet efektu idealnych paznokci Jak często pierzesz ręczniki, ścierki kuchenne i pościel? Z pewnością zbyt rzadko!

Popularne w tym tygodniu:

Dbaj o swoją pochwę!