Marka Brytania na sprzedaż. Pomoże książę William i Kate Middleton
EWA • dawno temuWizerunek Wielkiej Brytanii ucierpiał w ostatnim czasie prawdopodobnie w wyniku studenckich protestów przeciwko podnoszeniu opłaty za studia, przegranej Anglii w walce o organizację Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2018 czy rzekomego unikania podatków przez znane marki. Chociaż eksperci uważają, że wydarzenia te nie miały na to wielkiego wpływu, Wielka Brytania zajęła 9 miejsce w rankingu najbardziej atrakcyjnych krajów świata ubiegłego roku. Jakie są eksperckie opinie i prognozy?
Tom Adams, chief digital officer at FutureBrand: “Over the past few years, we haven’t seen a significant move in brand UK and we wouldn’t expect to. A single event or issue is not enough to significantly damage people’s perceptions.”
Wiele wskazuje, że nadchodzące wydarzenia w Wielkiej Brytanii mogą poprawić postrzeganie tego kraju na świecie. Jednym z nich jest zbliżające się małżeństwo Księcia Williama i Kate Middleton.
Laurence Bresh, marketing director for VisitBritain: “What we’ve seen by the massive excitement in the media and across the world is that there is great interest in the British monarchy. It’s worth £500m to the economy already and we hope this is set to increase.” “Collectively the Americans are the highest spenders by far when they come to the UK and they always go crazy for mementos. This extra publicity around Kate and William’s marriage is hopefully going to accelerate that trend.”
Adams: “Coverage of the wedding will showcase central London and its buildings, such as Westminster Abbey – all of which are iconic symbols of brand UK. It’s going to reinforce already strong perceptions of heritage, culture, history and art.”
Małżeństwo w rodzinie królewskiej oznacza także wzrost dochodów z handlu, czego oczekuje m.in. londyńska firma herbaciana Twinings.
UK marketing director Sean Summers: “The beautifully chosen timing of this wedding to follow on from Easter means that the public will be in celebratory mood. I would expect to see sales uplifts on previous years as families enjoy the bonus of an extended break.” “We anticipate that the hospitality sector will create special events to mark the occasion and replicate it, such as wedding breakfasts or afternoon teas, which Twinings hopes to play a key role in delivering.”
Adams: “Obviously, Britain is very keenly associated with all sorts of very well-established fashion and media brands. More visitors mean more potential for those people to spend money. When people think of a place, they think of its brands and when they go to a place, they seek them out.”
Wizerunek Wysp mają także poprawić liczne wydarzenia sportowe.
Bresh: “We have a world class calendar of sporting events with or without the 2018 World Cup. We’re preparing to host the Glasgow Commonwealth Games in 2014, the Rugby World Cup in England in 2015 and the Cricket World Cup in England in 2019.”
Źródło:futurebrand.com
Słowniczek:
- mementos – pamiątki
- publicity – rozgłos
- accelerate – przyspieszyć
- coverage – transmisja
- showcase – wylansować
- heritage – dziedzictwo
- celebratory – radosny, uroczysty
- sales uplift – wzrost sprzedaży
- anticipate – przewidywać
- hospitality sector – branża hotelarsko-gastronomiczna (hospitality – gościnność)
- replicate – powtórzyć
Zobacz także: Kraje anglosaskie najbardziej atrakcyjne na świecie
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze