Social media dają szansę stworzenia własnej marki. Jak mądrze wykorzystać potencjał?
DANUTA CAPIGA • dawno temuSocial media stworzyły całkiem nowe możliwości pozwalające na innowacyjne podejście do komunikacji na linii konsument – media – marka. Każdy bez względu na poglądy, wyznanie i płeć może publikować, dzielić się i udostępniać własne autorskie opinie i treści, komentować publikacje innych internautów. Serwisy społecznościowe stały się narzędziem do stworzenia swojej marki w internecie, ponieważ pomagają w budowaniu swojego wizerunku, w sprzedawaniu i pozyskiwaniu klientów.
Social media stworzyły całkiem nowe możliwości pozwalające na innowacyjne podejście do komunikacji na linii konsument – media – marka. Każdy bez względu na poglądy, wyznanie i płeć może publikować, dzielić się i udostępniać własne autorskie opinie i treści, komentować publikacje innych internautów. Serwisy społecznościowe stały się narzędziem do stworzenia swojej marki w internecie, ponieważ pomagają w budowaniu swojego wizerunku, w sprzedawaniu i pozyskiwaniu klientów.
Internet w obecnych czasach jest pełen treści, a więc chcąc, żeby nasza marka stała się zauważalna, należy zaprojektować ją w ciekawy sposób i skupić się na klientach. Marka to najważniejsze narzędzie marketingu. Na jej wizerunek składa się nazwa, opakowanie, cena, jakość, styl reklamowy i jej charakter. Promowanie marki ma na celu wpłynięcie na świadomość odbiorcy tak, aby zapisać w niej na stałe jej dobry wizerunek i pozytywne skojarzenia, lub poprawić już istniejące przekonanie o niej. Przy jej promowaniu w internecie można docierać do indywidualnego odbiorcy, a nie jak w przypadku tradycyjnych mediów — jednakowo do wszystkich.
— Zachęcamy do świadomego zarządzania swoim „cyfrowym ja” po to, żeby szukać inspiracji, rozwijać się i korzystać z kapitału, jakim jest możliwość budowania marki w sieci. To prowadzi do rozwoju, do pracy, do poznawania nowych ludzi, do dzielenia się tym, co tworzymy. Ważne, by budować swój wizerunek w taki sposób, w jaki chcieliśmy być postrzegani, oraz spójny z tym, jacy jesteśmy na co dzień – tłumaczy Patrycja Gołas, dyrektor ds. korporacyjnych i polityki publicznej UPC Polska.
Wizerunek atrakcyjności marki znacznie różni się w oczach innych pokoleń. Pokolenie X (zwane też pokoleniem PRL) w przypadku producentów ceni sobie jakość i tradycję. Mając do wyboru meble IKEA i meble drewniane nieznanej marki, wybierze te drewniane, ponieważ zwraca uwagę na jakość, ponadczasowość i wytrzymałość. Pokolenie Y nie jest wierne jednej marce, często ma ich kilka z różnych kategorii cenowych. Przedstawiciele tej generacji bardziej cenią modę i oryginalność, niż ponadczasowość i najwyższą jakość. Lubią kupować wysoką jakość, ale za rozsądną cenę. Ich ulubione marki to IKEA, LIDL. W skład pokolenia Y wchodzą ludzie, którzy korzystają z serwisów społecznościowych najmniej odpowiedzialnie, dzieląc się wieloma szczegółami z życia prywatnego.
Pokolenie Z to ludzie urodzeni po 1995 roku, otoczeni nową technologią, bardzo chętnie prowadzą konwersację w internecie, korzystając z internetowych bibliotek i kolekcji. Pokolenie Z zdaje sobie sprawę z zagrożeń dotyczących prywatności w internecie, a jednocześnie internet i urządzenia mobilne to nieodłączna część ich życia.
Choć na przestrzeni lat preferencje zakupowe, wymagania, wizje się zmieniają, to jednak dla wszystkich grup ważna jest autentyczność i osobowość marki.
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze