Analiza kolorystyczna
DAMIESA • dawno temuJest głównym narzędziem pracy stylistów, a ich klientkom pomaga w wyborze właściwej garderoby. Dzięki niej można w prosty sposób podkreślić atuty urody lub nawet odjąć sobie kilka lat! Na czym polega taki dobór barw i czemu jest tak ważny? Pora dowiedzieć się, co tak naprawdę kryje się pod tajemniczo brzmiącym terminem „analiza kolorystyczna”.
Dobór koloru – jak to zrobić?
Początki analizy kolorystycznej sięgają lat 20. ubiegłego wieku. Dziś ten sposób oceny właściwych dla danej osoby barw pełni bardzo ważną rolę w kreowaniu wizerunku i jest zazwyczaj pierwszym etapem konsultacji ze stylistą. Nie dziwi więc fakt, że z ich pomocy korzysta coraz więcej osób. Pokaźnych rozmiarów gama barw wszelkiej maści może bowiem przyprawiać o prawdziwy zawrót głowy. Problem rozwiązuje więc poznanie swego rodzaju klucza, który pomoże wybierać takie kolory garderoby, które będą pasowały do typu urody i wieku. Dopiero wtedy można rozpocząć kreowanie wizerunku. Bardzo ważne jest także zgłębienie wiedzy na temat ich łączenia, tak by móc wykreować jak najbardziej interesujący image. Na początek warto wiedzieć, że każda barwa ma dwa rodzaje odcieni: ciepły (akcenty żółtego) i zimny (akcenty niebieskiego). Grunt zatem to wiedzieć, który z nich będzie lepiej pasować do konkretnej osoby, a to wbrew pozorom nie jest wcale prosta sprawa. W ocenie należy bowiem wziąć pod uwagę kolor oczu, włosów czy nawet odcień skóry. Co ciekawe analizie poddawane są nawet znamiona czy piegi! Lepiej zatem zdać się w tej kwestii na pomoc fachowca. Odpowiednio dobrane barwy mają bowiem moc wydobywania głębi tych urodowych atutów podkreślając ich naturalne piękno. I tak, nawet niepozorna bluzka czy apaszka może odwrócić uwagę od ciemnych podkówek pod oczami czy nawet zmniejszyć nieco widoczność popękanych naczynek. Celem analizy jest więc taki dobór kolorów, by harmonizowały z typem urody klientki. Tylko wtedy można dobierać ubrania tak, by wydobywało one z wyglądu, to co ma się najlepsze. Inne kolory zatem będą polecana dla pani-zimy, a inne dla kobiet reprezentujących letni typ urody.
Analiza kolorystyczna a psyche
W czasie wywiadu ze stylistką bardzo ważne jest dla niej poznanie także charakteru i upodobań klientki. Na tej podstawie może ona bowiem jeszcze lepiej poznać jej potrzeby i gusta, i pomóc jej tak skompletować kolory ubrań, by były one nie tylko dla niej właściwe, ale także harmonizowały z jej usposobieniem. Kobietom, które dotychczas komponowały garderobę chaotycznie i bez jakiegoś specjalnego wzorca, ukazuje się sposoby zestawiania odzieży o danych barwach tak, aby osiągnąć tym konkretny efekt np. podkreślić kolor skóry czy skupić uwagę na tęczówce oka. Klientki stylistek z czasem nabierają więc świadomości kolorów, a obserwując pozytywne wyniki tej nauki zyskują pewność siebie. Odnalezienie właściwych dla siebie barw jest często punktem wyjścia dla totalnej metamorfozy. Kobiety zauważając pozytywną zmianę w wizerunku, które dostrzega też jej otoczenie, pragną pójść o krok dalej i lekko podrasować swój dotychczasowy wygląd. Kolejnym krokiem jest więc nauka komponowania kolorów w makijażu czy nawet radykalna zmiana odcienia włosów.
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze