Nie wiesz co kupić bliskim na święta? Poszukaj pomysłów na Facebooku
KATARZYNA PURA • dawno temuSerwisy społecznościowe wpłynęły na decyzje zakupowe 28% Amerykanów, którzy nabyli już prezenty dla swoich bliskich – stwierdziło ComScore. Największe uznanie wzbudzały recenzje pisanie przez innych internautów.
Prezes ComScore Gian Fulgoni przyznał, że wpływy nowych mediów i serwisów internetowych na handel szybko rosną. Trend ten utrzyma się także w nadchodzącej dekadzie.
Wiele dużych firm – na przykład Eastman Kodak – już dziś wykorzystuje Facebooka czy Twittera do informowania o promocjach i wyprzedażach. Kampanie społecznościowe nie są drogie – nie obciążają więc reklamowych budżetów korporacji.
7% ankietowanych przez ComScore przyznało, że śledzi wpisy swoich ulubionych marek. Komunikacja między klientami a producentami staje się dwukierunkowa.Ukuto już nawet określenie “social shopping” (społecznościowe zakupy).
Tak wygląda sytuacja w USA. Nad Wisłą z adaptacją nowych mediów w marketingu jest oczywiście dużo gorzej. Wirusowe kampanie w sieci rzadko są robione profesjonalnie, z Twittera korzystają politycy, ale nie przedsiębiorcy.
W Polsce głównym źródłem opinii o produktach pozostają wirtualne sklepy,gdzie można publikować komentarze. Sporą rolę odgrywają także porównywarki cen. Niedługo zacznie się to zapewne zmieniać.
źródło: Andrzej, vBeta
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze