Wizytówki osobiste
BEATKA • dawno temuLuksusowe kostki do lodu, luksusowe myszki do komputera – niektórzy uwielbiają przepych i diamentowy blask. Wolisz nietypowe wizytówki, czy może jesteś zwolennikiem tradycji i ogólnie przyjętego kanonu? Na przestrzeni wieków utrwalił się pewien model wizytówek. Proste, czytelne i jasne w przekazie, z minimalną ilością zdobień. Zadaniem wizytówek jest głównie informowanie. Istnieją wizytówki, które starają się wyłamywać z tradycyjnych ram. Niektórzy projektanci wizytówek kierują się zasadą: „jeśli nie błyszczysz, giniesz w tłumie”.
Wizytówka z brylantami
Prawa rynku bywają twarde. Kto się nie wyróżnia, niknie w tłumie. Okazuje się, że reguły rządzące marketingiem doskonale sprawdzają się w świecie wizytówek. Firma Black Astrum postanowiła stworzyć wizytówkę, o której trudno zapomnieć i którą pragnie się mieć w swoim wizytowniku. Wizytówki firmy Black Astrum są zdobione brylantami. Produkt przeznaczony jest dla prawdziwych koneserów. Blask brylantów może przyciągnąć uwagę kobiet, które zgodnie za Marilyn Monroe twierdzą, że „diamenty to jedyni przyjaciele kobiety”.
Osoby decydujące się zamówić wizytówki mogą wybrać odpowiedni wzór. Poza tym, razem z wizytówkami nabywca otrzymuje brylanty o wadze 30 karatów. Ciekawi was z pewnością cena takiego zamówienia. No cóż, nie jest ona znana. Jednak osoby, które są zdecydowane na zakup, z pewnością nie będą wybrzydzały na cenę.
Funkcje wizytówek
Wyróżniamy wizytówki prywatne oraz wizytówki biznesowe. Na wizytówkach prywatnych widnieją informacje odnoszące się do konkretnej osoby. Wizytówki osobiste mogą mieć różne wzory i ciekawą grafikę, które zdradzałyby zainteresowania właściciela wizytówek. Celem wizytówki prywatnej jest nie tylko przekazywanie informacji o danych personalnych, ale też promowanie osoby. Wizytówka świadczy o właścicielu. Podczas zamawiania wizytówki warto zwrócić uwagę, na jakim papierze będzie ona drukowana oraz jaki druk będzie ją pokrywał. Wizytówka powinna być wykonana profesjonalnie i starannie. Dbałość o szczegóły będzie dobrze świadczyć o właścicielu. Niedbała wizytówka może zniechęcić i pozostawić złe wrażenie po właścicielu.
Wizytówki biznesowe (firmowe) mają za zadanie reklamować firmę, a nie konkretną osobę. Projekt takiej wizytówki nie powinien być ekstrawagancki. Zamiast tego lepiej postawić na prostotę i elegancję. Dopuszczalne są niewielkie ozdoby, które mogą kojarzyć się z logo firmy. Wizytówki biznesowe mają na celu informować, a nie promować. Dlatego wszystkie dane firmowe powinny być przedstawione czytelnie i przejrzyście.
Wizytówki powinny być przechowywane w bezpiecznym etui. Wizytownik uchroni je przed ewentualnym zniszczeniem. Brudną lub pogiętą wizytówkę lepiej wyrzucić, nieładnie bowiem jest ją dawać innej osobie. Warto pamiętać, że w kontaktach prywatnych osoba starsza pierwsza wychodzi z inicjatywą dania wizytówki. Z kolei w kontaktach biznesowych decyduje kryterium rangi. Otrzymaną wizytówkę należy przeczytać, później można ją schować. Wizytówkę podawać należy prawą ręką. Wyjątkiem są Chiny, Japonia, Singapur, Hongkong, w których należy podać wizytówkę obiema rękami.
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze