Przyjaciele od Piersi
Jej celem jest podkreślenie szczególnej roli kogoś bliskiego podczas walki z rakiem. Okazuje się, że w procesie leczenia wiedza o chorobie odgrywa kluczową rolę. Przyjaciel jest niezastąpiony, gdyż pomaga chorej przejść przez kryzys związany z pierwszą diagnozą. Jego zadaniem jest również zadbać, aby rozpoznanie nowotworu było pełne, a pacjentka wiedziała o swoim raku jak najwięcej. Wizytówką kampanii „Breast Friends – Przyjaciele od Piersi” jest różowo-pomarańczowa wstążeczka, która symbolizuje przyjaciela (różowy) i różnorodność typów nowotworów piersi (pomarańczowy).
W tym roku, w ramach kampanii, można wziąć udział w konkursie artystycznym „Celujemy w Piersi”, promującym wiedzę o tym, że tylko pełne rozpoznanie typu raka piersi pozwala na zastosowanie optymalnej dla danej pacjentki terapii, a przez to zwiększa jej szanse na wyleczenie. Zasady konkursu są proste: należy znaleźć pomnik, zrobić mu zdjęcie i wkomponować w nie przygotowaną przez siebie różowo-pomarańczową wstążkę (albo przymocować wstążkę do pomnika). Fotografię trzeba wysłać e-mailem, przygotowując wypowiedź na pytanie „Dlaczego należy oznaczać typ nowotworu piersi?”, oraz wypełnić odpowiedni formularz ze strony www.amazonki.org.pl. Do wygrania atrakcyjne nagrody. Ale nie one są przecież ważne, tylko podniesienie świadomości społecznej na temat nowotworu piersi, szczególnie wśród mężczyzn, którzy powinni wspierać swoje partnerki w badaniach profilaktycznych i późniejszej walce z chorobą. Razem łatwiej jest pokonywać problemy!
Źródło: www.amazonki.org.pl