Piotr Cyrwus zaprasza do czytania!
Każdy sposób jest dobry, by zachęcić nas do czytania. Do takiego wniosku doszli organizatorzy kampanii "Czytam sobie", w której biorą udział znane i lubiane osobistości świata mediów i kultury. Między innymi Andrzej Seweryn, Alicja Resich-Modlińska i Piotr Cyrwus przekonują nas do tego, że czytanie wzbogaca słownictwo, poszerza horyzonty, rozwija wyobraźnię i inteligencję.
W spocie reklamowym, oprócz gwiazd, występują także dzieci, bo to o ich rozwój zadbać mają dorośli. Jak twierdzą przedstawiciele wydawnictwa Egmont (autora kampanii), "samodzielne czytanie to świetna zabawa a nie przykry [photo position="inside"]23403[/photo]obowiązek, [...] na naukę czytania nie jest nigdy za wcześnie, a książki mogą się bezpośrednio przełożyć na sukces zawodowy, jak i prywatny". Mówiąc słowami znanego polityka: "Oczywista oczywistość".
Szkoda tylko, że dorośli o tym zapominają, od najmłodszych lat faszerując dzieci rysunkowymi bajkami. A ich pociechy siedzą niczym zaczarowane przed ekranem telewizora i nie odzywają się do nikogo przez kilka godzin. I wszyscy mają święty spokój. A później problemy z pisaniem i mówieniem, co przekłada się na tragiczne oceny z języka polskiego i brak umiejętności komunikacji z innymi ludźmi. Dlatego takie akcje, jak ta, są potrzebne.
Źródło informacji i zdjęć: egmont.pl, youtube.com (Profil: Egmont Polska)