Czekolada zachęca do czytania!
Szefowa projektu badawczego, Lieve Doucé z Uniwersytetu Hasselt w Belgii, poświęciła 10 dni na obserwację klientów w jednej z belgijskiej księgarni. W każdym dniu rozpylano w księgarni delikatny zapach czekolady. Po zakończeniu eksperymentu zauważono, że zakup romansów i książek kucharskich wzrósł o 40%, a o 22% wzrosła sprzedaż innych książek. Co istotne, klienci więcej czasu spędzili w księgarni.
Z całą pewnością nie jest to nowatorskie odkrycie, bowiem już od dawna w sklepach rozpylany jest ładny zapach (np. wanilii), który ma nas nakłaniać do zakupów. Ale wreszcie ktoś wpadł na pomysł, by odkrycia neuromarketingu zastosować w przemyśle wydawniczym.
Zachęcam więc księgarnie do rozpylania czekoladowego zapachu! A może lepiej serwować klientom gorącą czekoladę? Cóż, jestem przekonany, że księgarnie znów pełne będą klientów. Znajdą się też tacy, co kupią książkę.
Źródło informacji: wvxu.org