Śmierć między nogami
DOMINIK SOŁOWIEJ • dawno temuDziś tylko kontrowersyjna informacja może liczyć na popularność. Jeśli jest w niej seks, perwersja lub złośliwa opinia, to z całą pewnością wyłowimy ją z tysiąca wiadomości zamieszczonych w internecie. Właśnie dlatego autorzy jednej z kanadyjskich kampanii społecznych zaproponowali nam przedziwny tytuł: „Krocze, które zabija”.
Zanim przeczytacie dalszą część tekstu, zastanówcie się, jakiemu zjawisku poświęcona jest kampania? Czy chodzi o chorobę weneryczną? Raka prostaty? Brak higieny? Otóż nie. Kampania „Crotches Kill” ma za zadanie zmniejszyć ilość
śmiertelnych wypadków spowodowanych przez kierowców, którzy podczas jazdy rozmawiają przez telefon komórkowy lub wysyłają SMS-y. Tacy kierowcy najczęściej trzymają komórkę między nogami, unikając w ten sposób zauważenia przez policję.
Czy widząc sformułowanie „Krocze, które niesie śmierć” kliknęlibyście w wiadomość? Czy powyższe zdjęcia są na tyle komunikatywne, że możemy się domyśleć intencji autorów? Może, gdyby nie napis, trudno byłoby wyobrazić sobie leżący między nogami kierowcy telefon komórkowy? Poniższa fotografia
mówi nam już nieco więcej.
Czy taka kampania może nas przekonać do zmiany przyzwyczajeń? I czy w ogóle przyciągnie nasz wzrok, wywołując właściwe skojarzenia, a nie tylko ironiczny uśmieszek i rumieniec na twarzy? Autorzy tego typu pomysłów muszą pamiętać, że seksualne skojarzenia są bardzo niebezpieczne, bo mogą przenieść naszą wyobraźnię do miejsc, w których nikt nie będzie pamiętał o bezpiecznym poruszaniu się po drogach, tylko o bezpiecznym seksie.
Źródło informacji i zdjęć:www.youarethecure.ca
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze