To nie jest zaproszenie do gwałtu!
DOMINIK SOŁOWIEJ • dawno temuMężczyźni uważają, że głęboki dekolt lub krótka spódniczka to ze strony kobiety czytelny sygnał erotycznej gotowości. A tak nie jest. Pokazuje to szkocka kampania społeczna o wymownej nazwie To nie jest zaproszenie do gwałtu (This is not an invitation to rape me).


Mężczyźni uważają, że głęboki dekolt lub krótka spódniczka to ze strony kobiety czytelny sygnał erotycznej gotowości. A tak nie jest. Pokazuje to szkocka kampania społeczna o wymownej nazwie To nie jest zaproszenie do gwałtu (This is not an invitation to rape me).
Na kilku zdjęciach prezentowane są sytuacje, w których kobiety spotykają się z jednoznacznymi propozycjami. Może być to impreza z alkoholem, spotkanie z mężczyzną lub zwyczajny spacer po ulicy. A przecież to, że kobieta pije alkohol nie jest sygnałem, że chce pójść z kimś do łóżka, a głęboki dekolt to nie zachęta do sondujących spojrzeń.
Kampania prezentowana w Szkocji ma być próbą walki z kilkoma krzywdzącymi mitami: Kobieta, która jest w bliskim związku z mężczyzną, nie może być zgwałcona, bo bycie z kimś oznacza zgodę na seks – w każdej sytuacji, Kobieta, która pije alkohol, bierze całkowitą odpowiedzialność za to, że może być zgwałcona i Gwałt na kobiecie wynika z mylnych sygnałów wysyłanych do mężczyzny. Te stereotypy powodują, że w Polsce niewiele zgwałconych kobiet idzie na policję, wstydząc się bycia ofiarą. Dlatego im więcej takich kampanii, tym lepiej. Zrobiła to Szkocja. Czas na Polskę.
Co o tym sądzicie? Czy spotkałyście się z tego typu problemem? Czy taka kampania przyniosłaby w naszym kraju efekty? Prosimy o komentarze.
Źródło i zdjęcia: http://www.thisisnotaninvitationtorapeme.co.uk/

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze