Zero tolerancji dla uprzedzeń w miejscu pracy!

Jak jesteś postrzegana w swojej firmie? Jako nachalna i apodyktyczna? A może po prostu ambitna i przekonująca? Zobacz zaledwie 60-sekundowy, jakże wymowny filmik na temat stereotypów płciowych, z jakimi borykamy się czasem nieświadomie na każdym kroku. Co ważne, w miejscu pracy, gdzie przez to nie możemy rozwinąć skrzydeł.
image
Monika Szymanowska

Jak jesteś postrzegana w swojej firmie? Jako nachalna i apodyktyczna? A może po prostu ambitna i przekonująca? Kliknij youtube, a zobaczysz zaledwie 60-sekundowy, jakże wymowny filmik na temat stereotypów płciowych, z jakimi borykamy się czasem nieświadomie na każdym kroku. Co ważne, w miejscu pracy, gdzie przez to nie możemy rozwinąć skrzydeł.

Spot nakręcono na Filipinach, ponieważ w kraju tym, pomimo dynamicznie rozwijającej się gospodarki, poglądy na temat tego, co kobiece, a co męskie, pozostają przedpotopowe. Bardzo silnie trzyma się tam m.in. mit, że kobiecie „nie wypada” być silną, asertywną i domagać się wysłuchania (wyznaje go ponad 70 proc. mężczyzn). Stosujemy w ocenie płci podwójne standardy, krzywdzące jedynie dla kobiet – np. mężczyzna pracujący po godzinach jest „ambitny”, a robiąca to samo kobieta – „egoistyczna”. Panowie dbający o higienę i wygląd zewnętrzny są „schludni”, panie natomiast – „próżne”. A to zaledwie dwa z wielu przykładów szufladkowania.

Labels Against Women | #ShineStrong Pantene

Autorka słynnej książki „Włącz się do gry”, dyrektor operacyjna Facebooka Sheryl Sandberg skomentowała nagranie na swoim prywatnym profilu na fb: „To jeden z najbardziej wymownych filmów jakie widziałam, pokazujący, że kobiety i mężczyźni wykonujący te same zadania są postrzegani w zupełnie inny sposób”. Zderzenie w filmie takich etykietek jak „dobry lider” i „apodyktyczna szefowa” mówią same za siebie…

Niezwykle popularny spot (ponad 9 milionów odsłon) wyprodukowała firma Pantene, lecz tym razem nie w trosce o piękno naszych włosów. Oczywiście, zadbana fryzura dodaje pewności siebie i i zwiększa szanse w kontaktach międzyludzkich czy zawodowych. Pantene nie ukrywa, że zapoczątkowana właśnie spotem filipińskim globalna kampania społeczna pod hasłem „Bądź silna i lśnij” to ważna część strategii reklamowej. Marka jednak od dawna znana jest z działań prokobiecych nie związanych z ofertą produktową – w obszarze swojej polityki kadrowej, wyrównywania szans i walki z uprzedzeniami w miejscu pracy. Praktyka to coś, co firmę wyróżnia i czyni jej filozofię Shine&Strong wiarygodną.

Wybrane dla Ciebie
Zęby też się starzeją. Jak poprawić ich wygląd i zdrowie?
Zęby też się starzeją. Jak poprawić ich wygląd i zdrowie?
Diety cud nie działają. Działa…
Diety cud nie działają. Działa…
Czas na wiosenne porządki! Jak Mini Paczka InPost pomoże Ci pozbyć się zbędnych drobiazgów?
Czas na wiosenne porządki! Jak Mini Paczka InPost pomoże Ci pozbyć się zbędnych drobiazgów?
Trendy w meblach ogrodowych 2025 – inspiracje na meble tarasowe i balkonowe
Trendy w meblach ogrodowych 2025 – inspiracje na meble tarasowe i balkonowe
Złoty naszyjnik w codziennych stylizacjach – jak go nosić, by wyglądać stylowo?
Złoty naszyjnik w codziennych stylizacjach – jak go nosić, by wyglądać stylowo?
Domowe dania jednogarnkowe na chłodne dni
Domowe dania jednogarnkowe na chłodne dni
Wymarzona łazienka w mniej niż tydzień? To możliwe!
Wymarzona łazienka w mniej niż tydzień? To możliwe!
Ubezpieczenie AC – co to jest i dlaczego warto je mieć?
Ubezpieczenie AC – co to jest i dlaczego warto je mieć?
Opaski stabilizujące do noszenia na co dzień: komu mogą pomóc?
Opaski stabilizujące do noszenia na co dzień: komu mogą pomóc?
Jak działają parownice do ubrań i w czym mogą pomóc?
Jak działają parownice do ubrań i w czym mogą pomóc?
Botki zimowe na obcasie, platformie czy płaskie – które sprawdzą się na co dzień?
Botki zimowe na obcasie, platformie czy płaskie – które sprawdzą się na co dzień?
Zegarki damskie sportowe – połączenie funkcjonalności i stylu
Zegarki damskie sportowe – połączenie funkcjonalności i stylu
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟