Social media dają szansę stworzenia własnej marki. Jak mądrze wykorzystać potencjał?

Social media stworzyły całkiem nowe możliwości pozwalające na innowacyjne podejście do komunikacji na linii konsument – media – marka. Każdy bez względu na poglądy, wyznanie i płeć może publikować, dzielić się i udostępniać własne autorskie opinie i treści, komentować publikacje innych internautów. Serwisy społecznościowe stały się narzędziem do stworzenia swojej marki w internecie, ponieważ pomagają w budowaniu swojego wizerunku, w sprzedawaniu i pozyskiwaniu klientów.
image
Danuta Capiga

Social media stworzyły całkiem nowe możliwości pozwalające na innowacyjne podejście do komunikacji na linii konsument – media – marka. Każdy bez względu na poglądy, wyznanie i płeć może publikować, dzielić się i udostępniać własne autorskie opinie i treści, komentować publikacje innych internautów. Serwisy społecznościowe stały się narzędziem do stworzenia swojej marki w internecie, ponieważ pomagają w budowaniu swojego wizerunku, w sprzedawaniu i pozyskiwaniu klientów.

Internet w obecnych czasach jest pełen treści, a więc chcąc, żeby nasza marka stała się zauważalna, należy zaprojektować ją w ciekawy sposób i skupić się na klientach. Marka to najważniejsze narzędzie marketingu. Na jej wizerunek składa się nazwa, opakowanie, cena, jakość, styl reklamowy i jej charakter. Promowanie marki ma na celu wpłynięcie na świadomość odbiorcy tak, aby zapisać w niej na stałe jej dobry wizerunek i pozytywne skojarzenia, lub poprawić już istniejące przekonanie o niej. Przy jej promowaniu w internecie można docierać do indywidualnego odbiorcy, a nie jak w przypadku tradycyjnych mediów - jednakowo do wszystkich.

- Zachęcamy do świadomego zarządzania swoim „cyfrowym ja” po to, żeby szukać inspiracji, rozwijać się i korzystać z kapitału, jakim jest możliwość budowania marki w sieci. To prowadzi do rozwoju, do pracy, do poznawania nowych ludzi, do dzielenia się tym, co tworzymy. Ważne, by budować swój wizerunek w taki sposób, w jaki chcieliśmy być postrzegani, oraz spójny z tym, jacy jesteśmy na co dzień – tłumaczy Patrycja Gołas, dyrektor ds. korporacyjnych i polityki publicznej UPC Polska.

Wizerunek atrakcyjności marki znacznie różni się w oczach innych pokoleń. Pokolenie X (zwane też pokoleniem PRL) w przypadku producentów ceni sobie jakość i tradycję. Mając do wyboru meble IKEA i meble drewniane nieznanej marki, wybierze te drewniane, ponieważ zwraca uwagę na jakość, ponadczasowość i wytrzymałość. Pokolenie Y nie jest wierne jednej marce, często ma ich kilka z różnych kategorii cenowych. Przedstawiciele tej generacji bardziej cenią modę i oryginalność, niż ponadczasowość i najwyższą jakość. Lubią kupować wysoką jakość, ale za rozsądną cenę. Ich ulubione marki to IKEA, LIDL. W skład pokolenia Y wchodzą ludzie, którzy korzystają z serwisów społecznościowych najmniej odpowiedzialnie, dzieląc się wieloma szczegółami z życia prywatnego.

Pokolenie Z to ludzie urodzeni po 1995 roku, otoczeni nową technologią, bardzo chętnie prowadzą konwersację w internecie, korzystając z internetowych bibliotek i kolekcji. Pokolenie Z zdaje sobie sprawę z zagrożeń dotyczących prywatności w internecie, a jednocześnie internet i urządzenia mobilne to nieodłączna część ich życia.

Choć na przestrzeni lat preferencje zakupowe, wymagania, wizje się zmieniają, to jednak dla wszystkich grup ważna jest autentyczność i osobowość marki.

Wybrane dla Ciebie
Zęby też się starzeją. Jak poprawić ich wygląd i zdrowie?
Zęby też się starzeją. Jak poprawić ich wygląd i zdrowie?
Diety cud nie działają. Działa…
Diety cud nie działają. Działa…
Czas na wiosenne porządki! Jak Mini Paczka InPost pomoże Ci pozbyć się zbędnych drobiazgów?
Czas na wiosenne porządki! Jak Mini Paczka InPost pomoże Ci pozbyć się zbędnych drobiazgów?
Trendy w meblach ogrodowych 2025 – inspiracje na meble tarasowe i balkonowe
Trendy w meblach ogrodowych 2025 – inspiracje na meble tarasowe i balkonowe
Złoty naszyjnik w codziennych stylizacjach – jak go nosić, by wyglądać stylowo?
Złoty naszyjnik w codziennych stylizacjach – jak go nosić, by wyglądać stylowo?
Domowe dania jednogarnkowe na chłodne dni
Domowe dania jednogarnkowe na chłodne dni
Wymarzona łazienka w mniej niż tydzień? To możliwe!
Wymarzona łazienka w mniej niż tydzień? To możliwe!
Ubezpieczenie AC – co to jest i dlaczego warto je mieć?
Ubezpieczenie AC – co to jest i dlaczego warto je mieć?
Opaski stabilizujące do noszenia na co dzień: komu mogą pomóc?
Opaski stabilizujące do noszenia na co dzień: komu mogą pomóc?
Jak działają parownice do ubrań i w czym mogą pomóc?
Jak działają parownice do ubrań i w czym mogą pomóc?
Botki zimowe na obcasie, platformie czy płaskie – które sprawdzą się na co dzień?
Botki zimowe na obcasie, platformie czy płaskie – które sprawdzą się na co dzień?
Zegarki damskie sportowe – połączenie funkcjonalności i stylu
Zegarki damskie sportowe – połączenie funkcjonalności i stylu
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀