Skinvertising, czyli sztuka żywej reklamy

Kultowe marki potrafią zawrócić ludziom w głowie. Wielbiciele nowoczesnych technologii są w stanie wydać każde pieniądze na najnowszy smartphone lub tablet, często rezygnując z jedzenia, ubrań i podstawowych kosmetyków. Ale nie tylko elektronika cieszy się dziś szaleńczą popularnością. Ludzie nie wyobrażają sobie życia np. bez modnych butów lub dresów z paskami. Do takich maniaków adresowany jest skinvertising, czyli promowanie marek i produktów za pomocą (najczęściej zmywalnych) tatuaży.
image
Dominik Sołowiej

Kultowe marki potrafią zawrócić ludziom w głowie. Wielbiciele nowoczesnych technologii są w stanie wydać każde pieniądze na najnowszy smartphone lub tablet, często rezygnując z jedzenia, ubrań i podstawowych kosmetyków. Ale nie tylko elektronika cieszy się dziś szaleńczą popularnością. Ludzie nie wyobrażają sobie życia np. bez modnych butów lub dresów z paskami. Do takich maniaków adresowany jest skinvertising, czyli promowanie marek i produktów za pomocą (najczęściej zmywalnych) tatuaży.

Są jednak tacy, którzy decydują się na trwały „rysunek”. Otóż kilkanaście lat temu Jim Nelson z Illinois zarobił 7 tysięcy dolarów za wytatuowanie sobie na głowie loga pewnej firmy (Nelson zobowiązał się, że będzie nosić tatuaż przez 5 lat). Dziś firmy poszły o krok dalej. Nie liczy się sam fakt posiadania tatuażu – logotypu, ale i jego wielkość. Jak podał serwis „Marketing przy kawie”,

Osoby, które nie zdobędą I miejsca, otrzymają sprzęt i ubrania sportowe o wartości 725 dolarów

Akcja spotkała się z dużym zainteresowaniem. Jak dotąd, w ciągu kilkunastu dni, filmik obejrzało ponad 50 tysięcy internautów. Wśród nich znajdą się zapewne tacy, którzy w trakcie zawodów Tough Viking w Sztokholmie, wytatuują sobie logo firmy.

Niestety Reebok nie jest pierwszą marką, która pojawiła się na skórze człowieka. Wcześniej z tej propozycji skorzystał między innymi Red Bull.

Rekordzistą pod względem ilości tatuaży jest Bill Gibby (noszący ksywkę „Hostgator Dotcom”), który ma na swoim ciele ponad 30 logotypów znanych firm (w tym adresy stron pornograficznych).
 
[photo position="inside"]25835[/photo]Co sądzicie o propozycji Reeboka? Może to dobry pomysł na zarobienie całkiem dużych pieniędzy? Mówi się dziś o tym, że każdy człowiek jest panem własnego ciała, więc ma prawo o nim decydować. Tylko czy skinvertising nie odbiera nam prawa do bycia jednostką, indywidualnością, wyjątkowym człowiekiem? W moim przekonaniu, tak!

Wybrane dla Ciebie
Zęby też się starzeją. Jak poprawić ich wygląd i zdrowie?
Zęby też się starzeją. Jak poprawić ich wygląd i zdrowie?
Diety cud nie działają. Działa…
Diety cud nie działają. Działa…
Czas na wiosenne porządki! Jak Mini Paczka InPost pomoże Ci pozbyć się zbędnych drobiazgów?
Czas na wiosenne porządki! Jak Mini Paczka InPost pomoże Ci pozbyć się zbędnych drobiazgów?
Trendy w meblach ogrodowych 2025 – inspiracje na meble tarasowe i balkonowe
Trendy w meblach ogrodowych 2025 – inspiracje na meble tarasowe i balkonowe
Złoty naszyjnik w codziennych stylizacjach – jak go nosić, by wyglądać stylowo?
Złoty naszyjnik w codziennych stylizacjach – jak go nosić, by wyglądać stylowo?
Domowe dania jednogarnkowe na chłodne dni
Domowe dania jednogarnkowe na chłodne dni
Wymarzona łazienka w mniej niż tydzień? To możliwe!
Wymarzona łazienka w mniej niż tydzień? To możliwe!
Ubezpieczenie AC – co to jest i dlaczego warto je mieć?
Ubezpieczenie AC – co to jest i dlaczego warto je mieć?
Opaski stabilizujące do noszenia na co dzień: komu mogą pomóc?
Opaski stabilizujące do noszenia na co dzień: komu mogą pomóc?
Jak działają parownice do ubrań i w czym mogą pomóc?
Jak działają parownice do ubrań i w czym mogą pomóc?
Botki zimowe na obcasie, platformie czy płaskie – które sprawdzą się na co dzień?
Botki zimowe na obcasie, platformie czy płaskie – które sprawdzą się na co dzień?
Zegarki damskie sportowe – połączenie funkcjonalności i stylu
Zegarki damskie sportowe – połączenie funkcjonalności i stylu
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟