Nowy rynek dla dojrzałych kobiet?

Coraz częściej na bilbordach można zauważyć reklamy firm kosmetycznych albo modowych, które w kampaniach współpracują z dojrzałymi kobietami. Czyżby specjaliści od PR-u zauważyli obecność kobiet po pięćdziesiątce? Do tej pory większość produktów kosmetycznych miało wiekową granicę 40+. W tej chwili nawet w polskich drogeriach można odnaleźć produkty oznaczone 70+. Czy to rewolucja kosmetyczna?
image
Ewa Oracz

Coraz częściej na bilbordach można zauważyć reklamy firm kosmetycznych albo modowych, które w kampaniach współpracują z dojrzałymi kobietami. Czyżby specjaliści od PR-u zauważyli obecność kobiet po pięćdziesiątce? Do tej pory większość produktów kosmetycznych miało wiekową granicę 40+. W tej chwili nawet w polskich drogeriach można odnaleźć produkty oznaczone 70+. Czy to rewolucja kosmetyczna?

Podczas mojej ostatniej wizyty w sieciowej drogerii, a bywam w niej dość rzadko, moją uwagę zwróciły serie kosmetyków dla kobiet dojrzałych. Bynajmniej nie chodzi o 40+ bo to standard, ale kremy przeznaczone dla kobiet 50+, 60+ i także 70+. Szczególnie ta ostatnia kategoria jest zaskakująca, złapałam się na myśleniu - przecież 70+ to już babcia, babuleńka z chustą na głowie. Moja babcia dobrą dekadę wcześniej nie przejawiała już zainteresowania kremami i zmarszczkami, niechętnie też patrzyła w lustro. Firmy kosmetyczne do niedawna nie zajmowały się kobietami w tym wieku. Nie wiem dlaczego, być może wychodziły z założenia, że już im nic nie pomoże? Co się zmieniło? Nie łudzę się, że za tym stoi coś innego poza pieniędzmi. Tu się nic nie zmieniło. Przemiana nastąpiła w innym miejscu

Twarzą firmy L'Oreal została właśnie babuleńka. Licząca sobie już 69 wiosen Helen Mirren z buzią pokrytą siecią zmarszczek będzie reklamowała produkty kosmetyczne. Szok? Ano szok, ale jak najbardziej pozytywny i mam nadzieję, że zostanie mi wybaczone nazwanie tej znakomitej aktorki babuleńką, tu chodzi oczywiście o stereotypowe postrzeganie kobiet. Po pięćdziesiątym roku życia stajemy się niewidoczne. Nie warto więc inwestować w reklamy skierowane do tej grupy kobiet? Może w końcu do speców od marketingu dotarło to, że reklamowanie kremu dla dojrzałych kobiet przez nastolatki to kiepski pomysł? Może graficy przestaną usuwać wszystkie nierówności skóry i pozwolą kobietom mieć zmarszczki? Można czasem odnieść wrażenie, że nie wolno nam się zestarzeć i gdy tyko pojawiają się oznaki upływającego czasu, wraz z nim odpływa też kobiecość. A może firmy kosmetyczne w końcu zauważyły, że oto otworzył się nowy rynek, który będzie żyłą złota? I muszą się dostosować do tego, co się dzieje. Kobiety zmieniły się, coraz więcej z nich zna swoją wartość, i mają całkiem zasobne portfele. Przez całe życie pracowały, a teraz stać je na spełnianie swoich zachcianek, są w wieku, w którym nie muszą już niczego udowadniać, są wymagające. I to nie tylko bogate bizneswoman, ale także te z nieco mniej zasobnym portfelem. Nie są naiwne i nie dadzą się oszukać, w reklamach kremów dla sześćdziesięciolatek nie mogą występować seksowne dwudziestolatki. To nie seks jest atrakcyjny dla dojrzałych kobiet, ale satysfakcja, poczucie spełnienia i bycie w zgodzie ze sobą. Te kobiety chcą być szczęśliwe i zrelaksowane a nie bez-zmarszczkowe.

A jeszcze w 1999 roku Isabella Rossellini rozstała się z marką Lancôme, bo dano jej do zrozumienia, iż czterdziestolatka nie powinna reklamować ekskluzywnych kosmetyków.  Branża kosmetyczna w końcu się jednak opamiętała i zaprasza coraz częściej do współpracy dojrzałe kobiety sukcesu. Niestety wciąż lubi wygładzać ich zdjęcia w Photoshopie, jak firma L'Oreal zrobiła z reklamą z Diane Keaton. Był to strzał w kolano, bo w sieci dostępne są zdjęcia bez retuszu i działanie L'Oreala wywołało burzę wśród internautów, a aktorka straciła zaufanie fanek. Coraz częściej poza tym można się spotkać z protestami sławnych kobiet i internautów przeciwko nadmiernemu retuszowi w mediach. Zaczynamy mieć dość plastikowych twarzy bez wyrazu i skóry bez porów.

Widziałyście reklamę marki GAP z Anjelicą Huston? Albo Jessicę Lange promującą Marca Jacobsa? To swoista rewolucja w świecie reklamy, po raz pierwszy o takiej intensywności. Czy w końcu pojawiła się szansa na promowanie realnych standardów piękna? Czy to tylko wynik starzejącego się społeczeństwa?

Wybrane dla Ciebie
Zęby też się starzeją. Jak poprawić ich wygląd i zdrowie?
Zęby też się starzeją. Jak poprawić ich wygląd i zdrowie?
Diety cud nie działają. Działa…
Diety cud nie działają. Działa…
Czas na wiosenne porządki! Jak Mini Paczka InPost pomoże Ci pozbyć się zbędnych drobiazgów?
Czas na wiosenne porządki! Jak Mini Paczka InPost pomoże Ci pozbyć się zbędnych drobiazgów?
Trendy w meblach ogrodowych 2025 – inspiracje na meble tarasowe i balkonowe
Trendy w meblach ogrodowych 2025 – inspiracje na meble tarasowe i balkonowe
Złoty naszyjnik w codziennych stylizacjach – jak go nosić, by wyglądać stylowo?
Złoty naszyjnik w codziennych stylizacjach – jak go nosić, by wyglądać stylowo?
Domowe dania jednogarnkowe na chłodne dni
Domowe dania jednogarnkowe na chłodne dni
Wymarzona łazienka w mniej niż tydzień? To możliwe!
Wymarzona łazienka w mniej niż tydzień? To możliwe!
Ubezpieczenie AC – co to jest i dlaczego warto je mieć?
Ubezpieczenie AC – co to jest i dlaczego warto je mieć?
Opaski stabilizujące do noszenia na co dzień: komu mogą pomóc?
Opaski stabilizujące do noszenia na co dzień: komu mogą pomóc?
Jak działają parownice do ubrań i w czym mogą pomóc?
Jak działają parownice do ubrań i w czym mogą pomóc?
Botki zimowe na obcasie, platformie czy płaskie – które sprawdzą się na co dzień?
Botki zimowe na obcasie, platformie czy płaskie – które sprawdzą się na co dzień?
Zegarki damskie sportowe – połączenie funkcjonalności i stylu
Zegarki damskie sportowe – połączenie funkcjonalności i stylu
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥