Fresh Faces 2015 - polska edycja internetowego konkursu modelingowego
REDAKCJA • dawno temuFresh Faces to konkurs modelingowy zainicjowany w 2010 roku przez ModelManagement.com – międzynarodową sieć skupiającą modelki, modeli, fotografów, agencje modelingowe oraz przedstawicieli świata mody. W latach 2010-2014 konkurs nie miał polskiej edycji, ale nie przeszkodziło to polskiej modelce Magdalenie Mikołajuk w zostaniu laureatką w 2012 roku. Co roku w konkursie biorą udział kandydaci z całego świata. Jeśli w jakimś kraju edycja lokalna nie jest organizowana, zainteresowani modele mogą zgłaszać się w innym, wybranym przez siebie miejscu. Polska edycja jest możliwa dzięki inicjatywie pani Maggie Haese z MAGTEAM Models - ekspertki w zarządzaniu karierami sław i modelek. MAGTEAM Models to wyłączny organizator polskiej edycji konkursu.
Konkurs Fresh Faces to pierwszy konkurs modelingowy na świecie, który połączył cechy serwisów społecznościowych z głosowaniem on-line i wydarzeniami na żywo. Kandydaci obojga płci w wieku od 14 do 25 lat rejestrują się na stronie wybranej edycji, w Polsce jest to strona. Następnie dodają zdjęcia i zbierają pod nimi głosy. Im większe zaangażowanie i więcej polubień, tym większa szansa na regionalny lub światowy finał. Głosy są ważne, ale nie najważniejsze – ostateczną decyzję podejmują członkowie panelu ekspertów. W przypadku Polski będą to przedstawiciele jedynego autoryzowanego organizatora czyli MAGTEAM Models w porozumieniu z przedstawicielami ModelManagement.com. Konkurs ma nie tylko wirtualny wymiar – przeprowadzane są też castingi na żywo.
Kandydaci mogą się zgłaszać do końca wakacji. Oczywiście im wcześniej tym lepiej, ponieważ pozostaje wtedy więcej czasu na zgromadzenie jak największej liczby głosów. Finał krajowy przewidziany jest na początek października 2015.
Organizatorzy przekonują, że każdy ma szansę na spektakularną karierę – wystarczy być odpowiednio zmotywowanym i… mieć dostęp do internetu. Jeśli chętni kandydaci nie mają profesjonalnych fotografii, mogą na stronie ModelManagement.com wyszukać studia w Polsce, które zorganizują sesję na potrzeby konkursu.
Warto podkreślić, że laureaci i finaliści poprzednich edycji konkursu mieli możliwość podpisania kontraktów ze znanymi markami, jak również trafić na wybiegi w Nowym Jorku, Paryżu czy Mediolanie. Finalistka z 2011 roku, Jessica Aidi, znalazła się nawet na okładce francuskiego ELLE, sfotografowana przez samego Karla Lagerfelda.
Społecznościowy charakter sprzyja promocji zarówno konkursu, jak i uczestników. Jedna z kandydatek, tegoroczna Miss Mielca, wzięła niedawno sprawy w swoje ręce i na lokalnych portalach zachęca do oddawania na nią głosów. Zapewne inni kandydaci także pójdą w jej ślady i zaczną promować się w sieci. I o to w tym chodzi! Im więcej udostępnień, tym konkurs ma większy zasięg.
Do połowy lipca 2015 do konkursu zgłosiło się ponad 300 osób, a ich profile zebrały razem ponad 19 tysięcy głosów! Trzymajmy kciuki za to, by laureatami edycji 2015 zostali Polacy!
Garść namiarów: Facebook, Strona konkursu edycja polska, Blog konkursowy (ang)
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze