Kosmetyki dla tych, co kochają zwierzęta
MONIKA BOŁTRYK • dawno temuWeganie eliminują ze swej diety oraz innych aspektów codzienności wszystkie produkty pochodzenia zwierzęcego. Dlatego nie tylko chcą żywić się według określonych zasad, ale też nie używać kosmetyków testowanych na zwierzętach oraz tych zawierających składniki pochodzenia zwierzęcego. Produkty z napisem vega stają się modne.
Weganie eliminują ze swej diety oraz innych aspektów codzienności wszystkie produkty pochodzenia zwierzęcego. Dlatego nie tylko chcą żywić się według określonych zasad, ale też nie używać kosmetyków testowanych na zwierzętach oraz tych zawierających składniki pochodzenia zwierzęcego. Produkty z napisem vega stają się modne.
W Polsce weganizm chociaż jest wciąż niszowy, to jednak zdobywa coraz więcej zwolenników. A to wszystko za sprawą mody na ekologiczny tryb życia. Dieta wegańska jest o tyle trudna, że nie ma w niej nie tylko mięsa, ale też i jajek, czy mleka. Opiera się na samych roślinach i ich pochodnych. Jeszcze kilka lat temu weganie ze świeczką musieli szukać kosmetyków, które byłyby wyprodukowane zgodnie z ich światopoglądem. Dziś rynek zapełnił tę niszę. Produkty przeznaczone dla bezmięsnych w swym składzie zawierają wyłącznie substancje roślinne. Nie znajdziemy w nich nawet gliceryny pochodzenia zwierzęcego — tak często dodawanej do kosmetyków. Są za to wyciągi z owoców, warzyw, glinki i oleje. Produkty te można bez problemu kupić w ekosklepach i internecie.
Kosmetyki wegańskie cieszą się popularnością nie tylko wśród wegan. Coraz częściej sięgają po nie również osoby, które nie przestrzegają bezmięsnej diety, ale zwracaj uwagę na jakość kupowanych produktów. A te wege zawierają wyłącznie naturalne składniki, nie ma w nich sztucznych barwników ani konserwantów. Firmy, które je produkują powstają jak grzyby po deszczu, a konkurencja wymusza korzystne dla klienta ceny. Niektóre z nich idą krok dalej i szczycą się tym, że nie tylko dobrze traktują zwierzęta, ale też i swoich pracowników. Coraz częściej bowiem ważny jest nie tylko sam produkt, ale też fakt, czy firma, wzbudza zaufanie i jest solidna. Klienci chcą być świadomymi konsumentami, którzy nie tylko umieją przeczytać skład kosmetyków, ale też mają wpływ na to, jak one powstają.
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze